آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

وزیر کشور: تکنولوژی را نمی‌شود بست



اخبار,اخبار سیاسی,عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور تاکید کرد:‌ باید تصمیمات کلان‌تری در حوزه فضای مجازی گرفته شود زیرا تکنولوژی را نمی‌شود بست بلکه باید تولید محتوای مناسب در فضای مجازی به طور جد در دستورکار قرار داده شود و باید فعال‌تر و موثرتر قوی‌تر و دقیق‌تر و پیشگام در این عرصه باشیم.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی استان تهران گفت: محور همه فعالیت‌ها و اقدامات باید قانون باشد، قانون محور التزام جامعه است و همه باید محور قانون حرکت کنند. 

 

وی افزود: ایجاد امنیت برای ایجاد اطمینان و سهولت به منظور برقراری و اجرای قانون است که نتیجه آن رضایتمندی، اعتماد، اطمینان، نشاط و مشارکت مردم است و به این جامعه نیز جامعه سالم گفته می شود که همه به حق خودشان می رسند و می توانند حرف های خود را بیان کنند اما در همین جامعه موانعی برای اجرای قانون وجود دارد.

 

وزیر کشور ادامه داد: اولین مانع اجرای قانون نفس انسان است چون انسان ذاتاً زیاده طلب است و به دنبال منافع خود بوده و می‌خواهد از راه‌های غیرقانونی به منافع بیشتری برسد یکی دیگر از عوامل مانع اجرای قانون جامعیت آن است که امکان دارد در برخی مواقع جامعیت لازم در قانون دیده نشده باشد عوامل دیگر عدم اجرای قانون نحوه کارکرد مجریان و داوران اجرای قانون هستند که امکان دارند مسائل موجب شود تا آنها مانع از اجرای قانون شوند.

 

رحمانی فضلی تاکید کرد: در شرایط کنونی به دلیل گستردگی ارتباطات و تعاملات، مرزها در جوامع مختلف در حال برداشته شدن هستند به طوری که اکنون می‌بینیم مرزهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برداشته شدند و فضای تعاملات نظام بین الملل گسترش پیدا کرده است، اکنون تنها مرز های سیاسی هستند ثابت مانده اند.

 

وی اضافه کرد: برداشتن مرزها به این معناست که در جامعه بین الملل و نظام بین الملل همه اقدامات و رفتار ها از یکدیگر تأثیر می‌پذیرند و نیازهای افراد تنها در جامعه خودشان مطرح نمی‌شود بلکه مطالبات و نیازمندی ها با فضای بین الملل در هم آمیخته شده است.

 

وزیر کشور داد: ما منابع محدودی در اختیار داریم که باید بر اساس این منابع مطالبات و نیازمندی ها را مدیریت کرده و پاسخ دهیم. ما با جامعه فعال، پویا و بانشاط در حال تغییر و متنوع با مطالبات زیاد سر و کار داریم که باید تحلیلی درست از این جامعه و قدرت پاسخگویی داشته باشیم.

 

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر فضای مجازی در زندگی مردم اشاره کرد و اظهارداشت: باید تصمیمات کلان تری در حوزه فضای مجازی گرفته شود زیرا تکنولوژی را نمی شود بست بلکه باید تولید محتوای مناسب در فضای مجازی به طور جد در دستورکار قرار داده شود و باید فعال‌تر و موثرتر قوی‌تر و دقیق‌تر و پیشگام در این عرصه باشیم.

 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در سال ۸۲ که آن زمان بنده در صداوسیما حضور داشتم فرمودند که باید اینترانت و شبکه ملی داخلی را ایجاد کنید و راه بیاندازید که اقداماتی در این زمینه انجام شد اما به هر دلیلی به سرانجام نرسید، در سال های اخیر هم ایشان قرارگاه فضای مجازی را ایجاد کردند و در دستورات شان در این زمینه بدین اینگونه نبوده که فضا را ببندید بلکه تاکید داشته اند که باید مدیریت و کنترل فضای مجازی، تولید محتوا، پالایش دقیق و صیانت از جامعه و جوانان و فرهنگ جامعه انجام شود.

 

وزیر کشور تاکید کرد: ما در عرصه فضای مجازی باید به آن قدرت برسیم که خودمان تنظیم کننده و مدیریت کننده فضای مجازی باشیم و باید مطالبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را در فضای مجازی فراهم کنیم چرا که جامعه از فضای قومی و محلی و قبیله ای تبدیل به فضا و جامعه بین الملل شده که دائم در حال گسترش و مبادله اطلاعات و محتواست.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه فضای مجازی را باید به کمک مردم مدیریت کنیم، یادآور شد: در این زمینه مردم نقش اصلی را دارند، مردم باید تولید محتوا و مصونیت سازی کنند و ما باید امکانات و شرایط برای مردم فراهم کنیم.

 

رحمانی فضلی بیان کرد: علیرغم تغییراتی که در فضای مجازی و تکنولوژی در حال انجام است اما همچنان محور اصلی خانواده و مدرسه است به طوری اکنون پیوند خانواده و مدرسه با فضای بیرون گره خورده بنابراین باید متناسب با شرایط کنونی برنامه ریزی و اقدام کنیم.

 

وی افزود: اگر مردم احساس کنند هویت آنها با ارزش، محترم و موثر شمرده می شود و آنها را در انجام کارها مشارکت می‌دهیم، آنها از هویت خود دفاع می‌کنند و نمی‌گذارند به هویت شان آسیب برسد و این در تاریخ اثبات شده است.

 

وزیر کشور تصریح کرد: ایرانیان همواره از فرهنگ و اصالت خود دفاع کرده اند، راه مصون سازی و هویت بخشی به مردم این است که مردم معرفت و شناخت درستی از اصالت خود پیدا کنند، باید به مردم احترام بگذاریم و مشارکت واقعی مردم را در صحنه عمل ایجاد کنیم، اگر مردم از روند جامعه احساس یأس کنند چگونه می توانیم آنها را در انجام امور مشارکت دهیم؟ بنابراین باید در جامعه نشاط ایجاد کنیم، باید به اعتقادات مردم ارزش قائل شویم و روش تفکر منطقی را به فرزندان و نوجوانان وجوانان و بزرگان بیاموزیم.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه مهمترین وظیفه قوه قضاییه، دولت و مجلس این است که قانون محور همه کارها باشد، گفت: رفتارهای اجتماعی مناسب، استفاده از ظرفیت مردم و پیشگیری در حوزه سلبی و ایجابی سه مولفه مهم برای کاهش های آسیب اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید با در پیشبرد امور و پاسخگوی مطالبات مردم و نیازمندی‌های آنها همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند، گفت: قوه قضاییه مبنای سلامت کار است لذا در اعمال قانون و اجرای احکام در قبال افراد ملاحظات اجتماعی را در نظر بگیرید.

 

وزیر کشور تاکید کرد: قوه قضاییه محور اجرای قانون، سلامت و امنیت اجتماعی است.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه قبل از اینکه حکمی صادر و جرمی ثابت شود نباید درباره مسائل کلی گویی کرد زیرا این سخنان موجب کاهش اعتماد عمومی می شود، اظهارداشت: اگر فرزند مسئولی خلافی یا جرمی مرتکب شده قطعا باید با آن برخورد کرد و در آن شکی نیست اما مطرح کردن آن قبل از اثبات جرم کار صحیحی نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: در حوادث اخیر این لطف الهی و این شور و درایت و ایمان مردم بود که مسئله را حل کرد، در حوادث اخیر براساس آمار و اطلاعاتی که دستگاه امنیتی و انتظامی داده اند تنها حدود 42 هزار نفر حضور داشتند.

 

وزیر کشور افزود: حوادث اخیر باعث شد که از یک سو دشمنانمان را یک بار دیگر بشناسیم و از سوی دیگر ارزش و منزلت مردم مجددا برای ما مشخص شد، مردم نمی‌گویند که مشکل نداریم بلکه تأکید دارند که مشکلات و مطالبات خود را از راه قانونی پیگیری می‌کنند، نیروی انتظامی در حوادث اخیر با خویشتنداری، درایت و مدار اقدام کرد به طوری که تعدادی نیروها دچار آسیب های سطحی هم شدند لذا نیروی انتظامی در این گونه حوادث باید صبر و تحمل خود را بالا ببرد.

 

رحمانی فضلی بیان کرد: هیچکدام از راهپیمایی های بعد از حوادث اخیر به صورت دستوری برگزار نشد بلکه خود مردم به صورت خودجوش در جهت محکوم کردن این اقدامات به صحنه آمده اند.

 

وی ادامه داد: مردم به نظام حکومت، رهبری، دولت و سایر ارکان اعتماد دارند و عمده اعتماد مردم به دولت، حکومت، قوه قضاییه، مجلس و ...  اعتقادی است.

 

وزیر کشور تاکید کرد: باید مشکلات مردم را حل کنیم، فرمانداران توجه داشته باشند که حضور آنها در بین مردم بسیار مهم و ضروری است و شکی نیست که خدمت به مردم و نوکری مردم بالاترین عبادت است و در این زمینه اگر کم کاری کنند ظلم کرده اند.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد مشکلات مردم در سطح فرمانداری ها قابل حل است بنابراین فرمانداران در بین مردم حضور پیدا کنند سخنانشان را بشنوند و مطالباتشان را پیگیری کنند. نباید مسائل که به راحتی قابل حل است را درگیر بروکراسی اداری کنیم بلکه باید با منابعی که در اختیار داریم بالاترین بهره‌وری را رقم بزنیم.

 

وی خطاب به فرمانداران گفت: درب اتاق فرمانداران برای ملاقات با مردم باز باشد هر هفته با مردم ملاقات داشته باشیم صحبت کنیم حرف های شان را بشنوید در جامعه و بین مردم حضور یابید و مطالباتشان را بشنوید و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------