آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

علیرضا رحیمی: رئیس‌جمهور درباره وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر توضیح دهد



اخبار,اخبار سیاسی,علیرضا رحیمی

یک عضو هیات رئیسه فراکسیون امید با بیان اینکه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی امشب رئیس‌جمهور بیشتر حول مباحث اقتصادی و اجتماعی خواهد بود در عین حال گفت که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور درباره موضوع بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر و وضعیت دانشجویان بازداشت شده توضیح دهد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش با اشاره به گفت‌وگوی زنده تلویزیونی امروز رئیس‌جمهور با مردم به بیان سوالاتی پرداخت که به گفته او لازم است رئیس‌جمهور به آنها پاسخ دهد.

 

وی توضیح داد: امشب بنا به اعلام قبلی رییس جمهور بناست گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم داشته باشد. از زمان گفت‌وگوی قبلی ایشان تاکنون رخدادهای مهمی اتفاق افتاده که توجه و پاسخ به آنها توسط رییس‌جمهور از نظر مردم مهم است و مورد انتظار.

 

رحیمی گفت که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور امشب در مورد اقداماتش در حفظ حقوق بازداشت‌شدگان اعتراضات دی‌ماه در تهران و شهرستان‌ها توضیح دهد. همچنین بگوید که نحوه نظارت بر اقدامات و عملیات پلیس در حین اعتراض‌ها در استان‌های مختلف در جهت عدم تضییع حقوق مردم چگونه بوده است؟

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با طرح این پرسش که سناریوی برجام بی آمریکا و اقدامات احتمالی ایران با حضور شرکای آمریکا در برجام چیست و برای آینده مناسبات ایران چه مسیری ترسیم شده است، افزود: آقای رئیس‌جمهور بگوید در تلاطم اخیر نرخ ارز دست دولت کجای جریان‌های اخیر بازار ارز قرار دارد؟ دولت دست روی دست گذاشته و فقط ناظر و متاثر از تحوالات است یا در فرایندهایی دست دارد و یا اینکه دستی برتر در این ماجرا دارد؟

 

رحیمی با بیان اینکه رئیس‌جمهور برای اجرای اصل ۲۷ و شنیدن مطالبات و اعتراض‌های مردم با وجود تجربه اعتراض‌های دی‌ماه دولت چه تدبیری اندیشیده است؟ گفت: رئیس‌جمهور لایحه‌ای برای تامین حق اعتراض در مسیر مجلس ارائه خواهد داد؟

 

به گفته وی، رئیس‌جمهور باید توضیح دهد آیا دانشگاه‌ها برای دانشجویان بازداشت‌شده‌ای که محاکمه‌ای نداشته و آزاد شده‌اند پرونده انضباطی تشکیل خواهند داد؟ برخورد دانشگاه‌ها با معترضین چگونه خواهد بود؟

 

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه بنا به اطلاع موثق و به احتمال قوی فضای غالب در گفت‌وگوی امشب دکتر روحانی اقتصادی و اجتماعی خواهد بود اما انتظار است که در حوزه‌های سیاسی نیز رییس‌جمهور خارج از کلیشه و باصراحت توضیحاتی برای مردم داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------