آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

تکلیف سپنتا نیکنام همچنان در هاله‌ای از ابهام



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی کمیسیون شوراها در پاسخ به این سوال که به دلیل حساسیت‌هایی که درخصوص مصوبه حضور اقلیت‌ها در شوراها وجود دارد آیا مجلس و کمیسیون شوراها رایزنی برای سریعتر بررسی شدن آن در مجمع نداشته است، گفت: تلاش هایی شده اما روال و زمان قانونی آن دست ما نیست و خود مجمع باید درباره آن تصمیم بگیرد.

تکلیف سپنتا نیکنام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بعد از گذراندن مسیر پر پیچ و خم مجلس و شورای نگهبان و اصرار مجلس به نظر خود در طرح حضور اقلیت ها در شوراهای شهر، وضعیت این طرح حالا به نظر می‌رسد  به مرحله طولانی‌تر و سخت‌تر رسیده است. این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و زمان بررسی آن نامشخص است؛ به خصوص آنکه بعد از درگذشت هاشمی رفسنجانی جلسات مجمع دیگر به صورت منظم دستور جلسات خود را پیگیری نمی‌کند و بسیاری از طرح‌ها همچنان در هزارتوی این نهاد بالادستی کشور خاک می‌خورد و خبری از تصمیم‌گیری برای آن نیست.

 

پس از آنکه شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره حضور اقلیت‌های دینی در شوراها را رد کرد، با اصرار مجلس به مصوبه خود، این طرح به مجمع ارجاع شد تا عده زیادی از اهالی سیاست ابراز رضایت کنند چرا که معتقد بودند که این طرح اگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود حتما رای مثبت می آورد و مجمع به نفع مجلس رای خواهد داد اما گذشتن از این پیچ معمولا وقت گیر و در مواردی حتی بی سرانجام است. 

 

آنگونه که اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور مجلس به اعتمادآنلاین می‌گوید این طرح تازه به مجمع رفته است و بررسی آن نیاز به زمان طولانی دارد. 

 

او در پاسخ به این سوال که اطلاع ندارید که بررسی شده است یا نه و اینکه چه زمانی در دستور بررسی مجمع قرار خواهد گرفت می‌گوید: معمولا بررسی طرح ها در مجمع یک روال قانونی دارد که حدود چهار تا پنج ماه طول می کشد. 

 

سخنگوی کمیسیون شوراها همچنین در پاسخ به این سوال که به دلیل عجله ای که درخصوص این موضوع وجود دارد آیا مجلس و کمیسیون شوراها رایزنی برای سریعتر بررسی شدن آن در مجمع نداشته است، اضافه می‌کند: تلاش‌هایی شده اما روال و زمان قانونی آن دست ما نیست و خود مجمع باید درباره آن تصمیم بگیرد. 

 

همچنین غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال اعتمادآنلاین اعلام می‌کند که این طرح هنوز در دستورکار مجمع تشخیص قرار نگرفته است. او اما از جزییات و زمان بررسی این طرح اطلاعی ندارد. 

 

این موضوع در حالیست که مصباحی مقدم پیش از این به اعتمادآنلاین گفته بود که موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان فورا در دستور کار مجمع قرار می گیرد. اما سرنوشت برخی از مباحث مانند استفساریه تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که سال گذشته نمایندگان مجلس بعد از صرف زمان زیاد و اصرار آن را به مجمع تشخیص ارجاع کردند، موجب شده تا ابهام در سرنوشت این طرح ها و استفساریه ها به یکدیگر تسری پیدا کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------