آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نماینده مجلس: رییس کل بانک مرکزی اطمینان داده که نرخ ارز کاهش می‌یابد/ صحبت‌های رییس‌جمهور جو روانی حاکم بر بازار را شکست



اخبار,اخبار سیاسی,محمدرضا تابش

یک عضو شورای پول و اعتبار اظهارداشت: جو روانی بر بازار ارز حاکم شده و عده‌ای منفعت‌طلب و سودجو از این جو استفاده می کنند که صحبت‌های رییس جمهور این جو را از بین برد واطمینانی داد که کشور با کمبود ارز مواجه نیست

محمدرضا تابش نماینده مجلس و عضو شورای پول و اعتبار در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین با اشاره به صحبت های رییس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی پیرامون افزایش نرخ ارز، گفت: صحبت های آقای رییس جمهور می تواند راهگشا باشد. در هر صورت آقای رییس جمهور رییس قوه مجریه و دومین شخصیت کشور است و از زیر و بم قضایا و مسایل اطلاع دارد. ایشان در آن گفت وگو آمارهای خوبی در خصوص اینکه فروش نفتمان چقدر خواهد بود و قیمت دلار چقدر خواهد بود، ارائه کردند.

 

وی ادامه داد: جو روانی  بر بازار ارز حاکم شده و عده ای منفعت‌طلب و سودجو از این فضا استفاده می کنند که صحبت های رییس جمهور این جو را از بین برد واطمینانی داد که کشور با کمبود ارز مواجه نیست و همه نیازهای ارزی کشور و مردم تامین خواهد شد. این مطلب بسیار خوبی بود که ایشان بیان کردند و امیدواریم با مجموعه اقداماتی که توسط مسئولین ذی ربط انجام می گیرد این ثبات بر بازار ارز و اقتصاد کشور حاکم شود.

 

این عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: صحبتی با آقای لاریجانی داشتم و ایشان  گفتند که رییس کل بانک مرکزی این اطمینان را داده که قیمت ارز پایین خواهد آمد و تثبیت می شود. 

 

تابش در خصوص علت افزایش نرخ دلار، خاطرنشان کرد: جو روانی و  تبلیغات سوئی که علیه بانک ها می شود که پول به ارز یا طلا تبدیل شود، روال عادی عرضه ارز را مختل می کند. یک دلیل هم متاثر از سفر ها و تمهید مقدمات مردم برای سفر عید نوروز است. دلیل دیگر هم داد و ستدها و انتقال پول و تبدیل ارز است. مجموعه این مسایل و موارد باعث می شود که شاهد افزایش نرخ ارز باشیم.

 

وی افزود: مشخص است که بدخواهان و دشمنان ما نیز گرا می دهند. زمانیکه ترامپ می گوید ایران ۴ ماه فرصت دارد یعنی یک گرا که در مواضع و مسایل اقتصادی هم این مهلت و فرجه را در نظر بگیرند. 

 

این نماینده مجلس یادآور شد: به صورت کلی می توان گفت مجموعه طرح ها و نقشه هایی که بدخواهان این ملت دارند و تبلیغاتی که ساماندهی شده در جهت تزلزل در عرصه سیاست و اقتصاد کشور انجام می گیرد، جو روانی که حاکم شده و شاید سوء تدبیر مسئولین باعث افزایش قیمت ارز شده است. مجموع این عوامل دست در دست هم داده اند که این شرایط ایجاد شود اما صحبت های رئیس جمهور صحبت های آرامش‌بخشی بود. 

 

تابش در پاسخ به اینکه با صحبت های رییس جمهور آیا شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود اظهارداشت: اگر برنامه درستی باشد باید نرخ ارز کاهش پیدا کند و همانطور که آقای رییس جمهور گفت ما زمینه ای نمی بینیم که شاهد اینطور افزایش قیمت ارز باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------