آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

غلامرضا حیدری: حاکمیت به این نتیجه رسید که ادامه حصر به نفع مملکت نیست



اخبار,اخبار سیاسی,غلامرضا حیدری

غلامرضا حیدری عضو کمیته پیگیری رفع حصر فراکسیون امید ضمن تأیید خبر گشایش‌های بیشتر در رفع حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» تاکید کرد: علاوه بر پیگیری‌هایی که کمیته رفع حصر، فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان داشته‌اند خود مجموعه حاکمیت به این مطلب رسید که ادامه حصر به نفع مملکت و حکومت نیست.

دیروز فرزندان میرحسین موسوی خبر دادند که در وضعیت حصر گشایش‌هایی رخ‌داده است. به گفته آن‌ها این اجازه به آن‌ها داده‌شده تا آزادانه و در هرزمانی که تمایل داشتند به دیدار پدر و مادر خود بروند. غلامرضا حیدری عضو کمیته پیگیری رفع حصر فراکسیون امید ضمن تأیید این خبر در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین تاکید کرد: علاوه بر پیگیری‌هایی که کمیته رفع حصر، فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان داشته‌اند خود مجموعه حاکمیت به این نتیجه رسید که ادامه حصر به نفع مملکت و حکومت نیست.

 

دختران میرحسین از رفع برخی محدودیت‌ها برای دیدار با محصوران خبر داده‌اند؛ رایزنی‌ها در مورد رفع حصر در چه سطحی بوده و آیا کارهای بیشتری برای گشایش انجام می‌شود؟

قطعاً مجموعه عوامل در این گشایش‌ها مؤثر بوده است. ازجمله پیگیری‌هایی که اعضای فراکسیون امید در مجلس انجام دادند تشکیل کمیته پیگیری رفع حصر بود. دیدارهایی که با روسای قوا و دبیر شورای عالی امنیت ملی داشتند و در ورای این‌ها به نظر می‌آید که حاکمیت هم به این نتیجه رسید که ادامه حصر جز خسران برای منافع ملی عایدی نخواهد داشت. دیر به این تصمیم رسیدند اما بازهم تشکر می‌کنیم که دیرتر نشده و امیدواریم که رفع کامل حصر اتفاق بیفتد و همه دوستان و اقوام و محصوران بتوانند به‌راحتی رفت‌وآمد کنند. همچنین امیدواریم که حاکمیت جمهوری اسلامی به سمتی برود که دیگر زندانی سیاسی نداشته باشیم.

 

فکر می‌کنید وضعیت به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که محدودیت‌های بیشتری برای محصوران برداشته شود. گویا عده‌ای از فعالان سیاسی هم درخواست دیدار با میرحسین موسوی را داشته‌اند؟

من امیدوار هستم.

 

و قرار هست که کمیته رفع حصر و دیگر گروه‌های پیگیر در این خصوص برای گشایش‌های بیشتر جلسات بیشتری داشته باشند؟

بله آن‌ها که در حال پیگیری هستند و حتی درخواست دیدار با محصوران را هم داده‌اند. منتهی باید تلاش کرد و دعا کرد.

 

آیا پاسخی به این درخواست دیدار داده‌اند؛ یعنی مشخص است که آیا این دیدار انجام می‌شود و چه زمانی؟

ببینید بار اول که ما درخواست کردیم گفتند که خود محصوران باید این درخواست را داشته باشند و اسم بدهند. با مرتبطان و فرزندان آن‌ها که تماس گرفتیم گفتند که نه خود آن‌ها این موضوع را تعیین می‌کنند و تقاضایی از طرف ما نبوده است. به همین منظور وضعیت در حال پیگیری هست.

 

آقای مطهری هم ابراز تمایل کرده بودند، ایشان هم نتوانستند دیدار داشته باشند؟

هنوز نه. البته این درخواست دیدار مربوط به همان درخواست ما می‌شود و همه باهم این خواسته را داشتیم. من از درخواست دیگری اطلاع ندارم.

 

مؤثرترین نهاد یا ارگان برای ایجاد این گشایش‌ها را کدام‌ نهاد می‌دانید؟

همه باهم در این موضوع تأثیر داشتند. مجموعه حاکمیت به این مطلب رسید که ادامه حصر به نفع مملکت و حکومت نیست.

 

می‌توان امیدوار بود که کمیته رفع حصر به‌عنوان اولین گروه به‌زودی با میرحسین موسوی دیدار داشته باشند؟

موتور محرکه آدمی با امید است به‌خصوص در این شرایط. بله من خیلی به این موضوع امیدوار هستم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------