آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

روحانی: نباید سرمایه‌گذار پشتِ در تک تک وزارتخانه‌ها در نوبت بماند/ عزت کشور در عمل است نه کلام



اخبار,اخبار سیاسی,حسن روحانی

رییس جمهور کشورمان که به استان کرمان سفر کرده، تاکید کرد: منابع، توان و امکانات دولت به تنهایی برای دستیابی به پیشرفت کشور کافی نیست و باید از توانمندی کل کشور و ایرانیان و منابع جهانی در این زمینه استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر "حسن روحانی" شامگاه پنجشنبه 12 بهمن ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: این روزها برای همه مردم ما خاطرات بسیار فراوانی را به همراه دارد و آن آرزویی که مردم 14 سال در انتظار آن بودند که امام به کشورش بازگردد و به تعبیر روایتی که شهید مطهری تبیین می کرد، خورشیدی که از مغرب طلوع می کند و به سمت شرق آمد، آمدن امام به معنای آمدن سرافرازی، استقلال، عزت و عظمت برای این کشور بزرگ بود.

 

وی ادامه داد: مردم توانستند در یک انقلاب دینی و مردمی به آن هدف بلندی که قرن ها در انتظار آن بودند که سرلوحه آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، برسند.

 

روحانی ادامه داد: افتخار می کنم در این ایام مبارک توانستم در استان کرمان حضور پیدا کنم. اساس این سفر برای افتتاح پروژه ها بود و بخش زیادی از پروژه ها در شهرستان سیرجان بود که سفر از این شهرستان آغاز شد و این اشکالی ندارد سفرهای ریاست جمهوری از شهرستان ها شروع کنیم، زیرا معتقدیم همه بخش های کشور یکی هستند و افتخار ما این است که مسلمان و ایرانی هستیم و زیر پرچم اسلام هستیم و پرچم سه رنگ ایران با شعار الله اکبر و به آن افتخار می کنیم.

 

رییس جمهور گفت: در پی فرصتی بودم که خدمت مردم عزیز کرمان برسم که در سختی و فشار در زلزله ها قرار گرفته اند و در کرمانشاه حادثه سخت تر بود زیرا مردم عزیزانشان را از دست دادند و بحمدلله در استان کرمان عزیزی از دست نرفت گرچه مردم صدمات جسمی و مالی دیده اند.

 

وی ادامه داد: وقتی خانه ای خراب می شود و امن نیست و هوا سرد است، مردم در فشار و سختی قرار می گیرند و اینگونه حوادث و بلایا در واقع برای ما آزمایش و امتحان است و همه در پیشگاه خداوند اعم از دولت و مردم امتحان پس می دهیم و امیدواریم همه ما به کمک هم بتوانیم این مشکلات را جبران کرده و برای آینده کاری بکنیم که با توجه به حادثه خیزی کشور ساختمان ها را به گونه ای مقاوم کنیم که حداقل خسارت را در زلزله ببینیم.

 

وی با تاکید بر اینکه حتما مردم نیازهای به حق و توقعاتی دارند که باید به آنها رسیدگی شود اظهار کرد: فردا در مناطق زلزله زده حضور خواهیم داشت و امیدوارم برای مسکن دائمی مردم بتوانم قولی بدهم که این مهم نیز وظیفه انسانی، شرعی و قانونی ماست و همه ما در مقابل مردم مسوول هستیم.

 

روحانی با تشکر از همه مسوولان استان کرمان اظهار کرد: نزدیکی و همکاری است که استان را می سازد و خوشبختانه در استان کرمان همفکری و همدلی بسیار خوبی بین نمایندگان مجلس و مسوولان استان کرمان برخوردار است.

 

رییس جمهور با اشاره تسلط نمایندگان مجلس به منابع و محدودیت های کشور اظهار کرد: نمایندگان همیشه یار دولت بوده اند و با همکاری نمایندگان مردم در خانه ملت توانسته ایم کارهای بسیار خوبی در سطح کشور انجام دهیم و اگر قوای سه گانه و نیروهای مسلح زیر نظر مقام معظم رهبری هماهنگ نباشیم، مسلما کارهای ما با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

 

 

روحانی با بیان اینکه همه چیز در دنیا نسبی است، اظهار کرد: در مجموع وضع استان کرمان بسیار امیدوارکننده است و این امیدواری نیز نتیجه تلاش مردم، دولت و بخش خصوصی است.

 

وی با اشاره به کلنگ زنی بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه در این سفر در استان کرمان اظهار کرد: این حجم از پروژه در استان کرمان به معنای این است که مردم استان کرمان مردمی امیدوار هستند که تحرک فراوان دارند.

 

رییس جمهور ادامه داد: استان کرمان هم در دوران انقلاب، جنگ و مسائل دیگر همیشه سهم بسیار حائز اهمیتی داشته و یکی از استان هایی است که قبل از انقلاب و همچنین در دوران جنگ تحمیلی رشادت ها و فداکاری های بسیاری داشته و لشکر 41 ثارالله این استان نمونه بارز این حضور همیشه در صحنه مردم دیار کریمان در صحنه های مختلف انقلاب بوده و امروز نیز برای آبادانی و سرافرازی ایران و استان کرمان تلاشی که صورت می گیرد بسیار قابل تقدیر است.

 

روحانی با تاکید بر اینکه هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه از همه امکانات برای آبادانی کشور استفاده کنیم، اظهار کرد: منابع، توان و امکانات دولت به تنهایی برای دستیابی به پیشرفت کشور کافی نیست و باید از توانمندی کل کشور و ایرانیان و منابع جهانی استفاده کرده و نباید تنها به منابع خودمان اتکا کنیم، زیرا کافی نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه نمی توانیم با فناوری های گذشته کشور را در مسیر پیشرفت قرار بدهیم  اظهار کرد: باید جذب سرمایه گذاری با استفاده از روش های جدید صورت گیرد و دیگر نباید سرمایه گذار بیاید و در تک تک وزارتخانه ها پشت در بایستد تا نوبتش برسد و این همه مشکلات و پیچ و خم های اداری را شاهد باشد.

 

رییس جمور با بیان اینکه اگر نتوانیم از فناوری های نوین به ویژه در زمینه ارتباطات استفاده کرده و نتوانیم به دنیا متصل باشیم، از دنیا عقب خواهیم ماند اظهار کرد: دیگر زمان آنکه سرمایه گذار بخواهد در کشور بیاید و هفته ها معطل بماند، گذشته است زیرا رقیب زیاد داریم. سرمایه گذار در کشورهای مختلف به سود، اعتماد و امنیت نگاه می کند و کشور ما دارای امنیت بسیار بالا و با مردمانی با فرهنگ بالایی است که دارای منابع غنی و اقلیم جغرافیایی متنوعی است.

 

روحانی با بیان اینکه اگر وحدت در استان نباشد و کلام ما یکی نباشد، سرمایه گذار جذب نمی شود تصریح کرد: اختلافات سیاسی مشکلی نیست، بلکه اهداف پیشرفت و تعالی کشور است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------