آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

غلامرضا انصاری: اگر از ابزار گفت‌‌وگو استفاده کنیم بسیاری از چالش‌های داخلی حل می‌شود



اخبار,اخبار سیاسی,غلامرضا انصاری

غلامرضا انصاری گفت: اگر ما توانمندی استفاده از ابزار گفت‌وگو را داشتیم، می‌توانستیم اعتراضات بحق مردم را قبل از اینکه به ناآرامی‌ها برسد، درک کنیم.

غلامرضا انصاری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین درباره اظهارات معاون اول رئیس‌جمهوری درباره ضرورت گفت‌وگوی ملی، تصریح کرد: امروز استفاده از ابزار گفت‌وگو یک هنر است و جوامعی که بتوانند مسلط به این هنر باشند قطعاً هم در رفع مشکلات می‌توانند موفق باشند و هم چالش‌های خود را چه داخلی و خارجی به نحو احسن حل کنند.

 

انصاری ادامه داد: باید توجه کرد که استفاده از ابزار گفت‌وگو به‌نوبه خود سخت‌تر از اسلحه است و یقینا کارایی آن نیز بالاتر است. امروز جامعه جهانی در شرایطی قرار گرفته که می‌تواند گفت‌وگو را جایگزین جنگ کند تا بتواند ظرفیت بالقوه‌ای را که در حوزه نظامی و تسلیحاتی وجود دارد در راستای توسعه تمام عیار جوامع به کار ببندد. 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: امروز انفجار جمعیتی در کنار محدودیت منابع در جهان باعث شده که همه دنیا و همه‌کسانی که در سیاست استراتژیک‌ جوامع خودشان ذی‌مدخل هستند به استفاده از ابزار گفت‌وگو و جایگزینی با ابزار نظامی به‌صورت جدی فکر کنند.

 

انصاری گفت: امروز استفاده از حداقل امکانات از استراتژی‌هایی است که در دنیا به‌صورت جدی به آن فکر می‌کنند. دنیا به این سمت می‌رود که برای استفاده مطلوب از همه لوازم زیستی به ابزارهای قانونی و بین‌المللی روی بیاورد. امروز سازمان‌هایی مثل فائو و ایکائو و بسیاری از سازمان‌هایی که در رابطه با فرآورده‌های کشاورزی کار می‌کنند؛ بیشتر معطوف به این هستند که از منابع موجود برای زیست بهتر، بیشتر حفاظت کنند و از حداقل امکانات، حداکثر استفاده شود.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: در چنین شراطی حتماً گفت‌وگو می‌تواند حلال مشکلات باشد. ما اگر از ابزار گفت‌وگو برای مسائل داخلی استفاده کنیم به‌طور یقین بخش قابل توجهی از چالش‌های امروز کشورمان قابل حل است.

 

انصاری افزود: اگر ما توانمندی استفاده از ابزار گفت وگو را داشتیم و می‌توانستیم اعتراضات به حق مردم را قبل از اینکه به ناآرامی برسد، درک کنیم. می‌توانستیم حرف قابل قبول معترضین را بشنویم و در صدد حل مشکلات آنان گام بر داریم تا تبدیل به شورش خیابانی نشود.

 

این فعال سیاسی گفت: اگر نتوانیم اقناع را با گفت‌وگو در شرایط کلی جامعه خود به وجود بیاوریم، قطعاً چالش جدی را در هم عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌المللی شاهد خواهیم بود. امیدواریم که نظر بسیار عمیق و کارشناسانه دکتر جهانگیری که مطرح شده بتواند در دولت، قوای سه‌گانه و در عرصه تأثیرگذاران سیاسی و اقتصادی و نخبگانی که می‌توانند این کار ملی را جهت بدهند به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر مورد توجه قرار بگیرد تا در آینده حرکت‌های مثبت را در جامعه شاهد باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------