آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

قالیباف: باید به خطاهای خود اعتراف کنیم



اخبار,اخبار سیاسی,قالیباف

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:همه باید کمک کار و حامی دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالبیاف پنجشنبه شب در جشن پیروزی انقلاب اسلامی با موضوع 'انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی' در مسجد چهارمردان قم، با بیان اینکه ظرفیت های بالفعل اقتصادی ما امروز قادر است مشکلات اقتصادی کشور را حل کند تاکید کرد: شرط حل مشکلات اقتصادی وحدت میان تمام گروه های سیاسی کشور و برطرف کردن ضعف هاست.

وی ادامه داد: کشور در حوزه اقتصاد دچار مشکل است و همه باید به دولت کمک کنیم، ولی دولت نیز نباید از مسئولیت خود برای حل مشکلات شانه خالی کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ممنوع دانستن ناامیدی در راه توسعه پیشرفت کشورگفت: وحدت رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است و حل مشکلات اقتصادی نیز در گرو ایجاد وحدت میان مسئولان است.

 

وی الگوگیری مسئولان از وحدت میان مردم را خواستار شد و افزود: مردم باوجود گلایه مندی در 22 بهمن، 9 دی و تمام روزهای حیاتی کشور وارد میدان می شوند و این مساله باید مورد توجه مسئولان باشد.

 

قالیباف استفاده از ظرفیت جوانان در اداره کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: کشور به مدیریت جوان نیازمند است و نسل جوان آماده پذیرش مسئولیت هاست.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درادامه، استقلال را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب دانست و گفت: استقلال به عنوان یکی از اهداف انقلاب اسلامی، جزو نعمتهایی است که تاکنون مجهول مانده و متاسفانه امروز کمتر به آن توجه می کنیم.

 

وی آزادی را از دیگر اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: آزادی فکر و اندیشه و در تصمیم گیری یکی از اهداف انقلاب اسلامی بود و امروز این آزادی در ایران در مقابل کشورهایی که دم از آزادی و دموکراسی می زنند کم نظیر است.

 

وی با اشاره به هزینه های کشور و مردم برای حفظ و استمرار استقلال کشور ادامه داد: فشاری که امروز در حوزه استقلال و آزادی بر نظام اسلامی است به مراتب مشکل تر و پیچیده تر از سال 57 است.

 

قالیباف با انتقاد از انتشار یاس و ناامیدی در کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی بر 2 رکن مردم و اسلام استوار است و نظام جمهوری اسلامی در بعد ساختاری همانگونه که برای ساخت دنیا، رفاه و ثروت اهمیت قائل است برای آخرت، سعادت و اخلاق مردم نیز اهمیت قائل است.

 

وی گفت: همانگونه که در مقابل دشمن با افتخار ایستاده ایم در بازنگری عملکرد مدیریتی کشور هم نباید نگران باشیم بلکه باید به خطاهای خود در مدیریت اعتراف و به دنبال اصلاح آن باشیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در بخش اداره جامعه و حوزه کارکردی در کشور دچار اشکال هستیم، باید این را پذیرفت که ما مسئولان پا به پای مردم در تمام سال های پس از انقلاب پیش نیامدیم و باید به آن اقرار کرد، مطمئنا این موضوع موجب تضعیف ما و سوء استفاده دشمن نمی شود بلکه موجب تلاش برای اصلاح مشکل خواهد شد.

 

قالیباف، اشکالات ساختاری و حذف مردم از مدیریت کشور را از جمله مشکلات کشور دانست و گفت: مبارزه با آمریکا جزء با کار و تلاش صورت نمی گیرد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مردم با اشاره به ناآرامی های اخیر کشور افزود: در حوادث اخیر مردم به حق در مورد نارسایی ها و کمبود هایی که ریشه اقتصادی داشتند گلایه مند بودند ولی تا دشمن بر این حرف حق آنها سوار شد و خواست کوچکترین ضربه ای را به استقلال و عزت کشور بزند، مردم به شدت موضع نشان دادند.

 

تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود سیستم ساختاری را یکی از ضعف های بزرگ امروز کشور دانست و گفت: به دلیل تمرکز اختیارات امروز به کثرت امضاهای طلایی مواجه هستیم که این امر موجب ایجاد فساد و افزایش هزینه ها در کشور می شود.

 

قالیباف با طرح این سوال که چرا باید همه تصمیمات در تهران صورت گیرد گفت: به عنوان یک کارشناس که مطالعات نظری و تجربیات عملی در این حوزه دارم ، معتقدم که بخش عمده ای از تصمیمات را می توان به مدیریت شهرستانی و برخی را نیز می توان به مردم واگذار کرد و اگر این امر تحقق یابد جلوی بسیاری از رانت ها و فسادها گرفته می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------