آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

جواد امام: گام مهم اجرای گفت‌وگوی ملی حذف محدودیت‌های سیاسی است



اخبار,اخبار سیاسی,جواد امام

جواد امام مدیرعامل بنیاد باران گفت: قطعاً یکی از گام‌های اصلی اجرایی شدن گفت‌وگوی ملی حذف محدودیت‌های سیاسی است.

جواد امام مدیرعامل بنیاد باران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره ضرورت برگزاری گفت‌وگوی ملی که اخیرا معاون اول رئیس‌جمهوری هم به آن اشاره کرده، اظهار کرد: ما امروز نمی‌خواهیم که گروه‌ها و صداهایی جدی را که در جامعه وجود دارد به رسمیت بشناسیم. این گفت‌وگوی ملی به‌نوعی به رسمیت شناختن تمام صداها و گروه‌هایی است که در جامعه بعضاً شنیده نمی‌شوند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر ما به گفت‌وگو بنشینیم قطعاً بخشی از صداها که چه توسط حاکمیت و چه توسط گروه‌های دیگر شنیده نمی‌شود، به یکدیگر منتقل شده و به یک گفتمان مشترک تبدیل می‌شود.

 

جواد امام اضافه کرد: ما که بر سر منافع ملی دعوا نداریم، ما اصول مشترکی داریم ولی این سلیقه‌های متفاوت باعث شده که ما از اصل و بنیان، منکر ظرفیت‌های جامعه شویم. برای اینکه از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم لازم است که همدیگر را به رسمیت بشناسیم، گفت‌وگو کنیم و به یک فصل مشترکی برسیم تا بتوانیم از این بن‌بست‌های جامعه خارج شویم.

 

مدیرعامل بنیاد باران تصریح کرد: این عدم استفاده از ظرفیت‌ها به نظرم به خاطر نگاه‌های فردی و محدودکننده حاکمیتی است. از جمله اینکه نگاه امنیتی باعث شده برخی دوستانی از حقوق اولیه خود محروم شوند. به نظرم باید نسبت به این نگاه‌ها تجدیدنظر جدی شود و این فضا را باز کنند که آن وحدت فراهم بشود و همه شهروندان جامعه بیایند و گفت‌وگو کنند. فکر می‌کنم این ظرفیت با اراده حاکمیت رقم می‌خورد. اراده حاکمیت می‌تواند این شرایط را فراهم کند.

 

جواد امام گفت: قطعاً یکی از گام‌های اصلی اجرایی شدن این گفت‌وگو حذف محدودیت‌های سیاسی است. محدودیت‌های صنفی و سیاسی باعث شده است که گروه‌های مرجع به حاشیه رانده شوند و به همین خاطر وقتی کار به بن‌بست کشیده می‌شود از دست گروه‌های مرجع خارج می‌شود و مشکلاتی را هم برای دولتمردان و هم برای حاکمیت فراهم می‌کند. با اتفاقاتی که شاهدش هستیم، اگر این روند ادامه پیدا کند ما نمی‌توانیم به دستاورد مورد نظرمان که یک منطقی هم داشته باشد، دست پیدا کنیم.

 

مدیرعامل بنیاد باران افزود: یکی از اشکالات جامه ما این است که پس از سال 88 گروه‌های مرجع حذف شدند و محدودیت سیاسی و نگاه امنیتی ایجاد شد و در جامعه ما نخبگان به حاشیه رفتند و با طبقه متوسطی که می‌توانست حلقه واسطه بین جامعه و حاکمیت باشد برخورد شد.

 

وی تأکید کرد: در اعتراضات اخیر هرچند افرادی که به هر جهت از حداقل‌هایی برخوردار هستند این نوع حرکت‌ها را محکوم می‌کنند ولی درعین حال نمی‌شود که این اعتراضات را هم نادیده گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------