آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

احمد مازنی: مردم باید تکلیف خود را برای اعتراض کردن بدانند



اخبار,اخبار سیاسی,احمد مازنی

احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه از تشکیل کمیته‌هایی برای تهیه پیش‌نویس درباره اصل 27 قانون اساسی خبر می‌دهد، توضیح داد که در کنار اقدامات و نامه‌نگاری‌هایی که با وزارت کشور و مرکز پژوهش‌ها داشته کمیته حقوقی و کمیته فرهنگی- اجتماعی تشکیل داده که همزمان روی این مسئله کار می‌کنند.

احمد مازنی عضو شورای مرکزی فراکسیون امید از تشکیل کمیته‌هایی برای تهیه پیش‌نویس طرحی درباره اصل 27 قانون اساسی خبر داد. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین» توضیح می‌دهد که در کنار اقدامات و نامه‌نگاری‌هایی که با وزارت کشور و مرکز پژوهش‌ها داشته کمیته حقوقی و کمیته فرهنگی-اجتماعی تشکیل داده و همزمان روی این مسئله کار می کنند.

 

او با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پیش‌نویسی در این خصوص آماده شود، بیان کرد: این پیش‌نویس دو حالت دارد؛ یا با قوانین موجود می توان راه را برای اعمال اعتراضات قانونی باز کرد یا نمی توان؛ اگر حالت دوم بود آنگاه پیش‌نویس دوم که طرحی جدید است و باید آن را از مسیر قانونی خود پیش برد، پیگیری خواهیم کرد. 

 

او در پاسخ به این سوال که فعالیت‌های کمیته‌هایی که عنوان می‌کنید به چه شکل است و آیا به کمیسیون خاص یا فراکسیون امید وابسته است یا مستقل فعالیت می‌کند، عنوان کرد: نه در دفتر خودم از کارشناسان ذی‌ربط که در این کار تجربه و تخصص دارند دعوت کرده‌ام و در حال حاضر هم مشغول کار هستند. 

 

نماینده تهران همچنین در پاسخ به این سوال که نمایندگان دیگر هم در این کار مشارکت دارند، بیان کرد: خیر، در نظر دارم که این کار را به مرحله‌ای برسانم و بعد از آن با کمک همکارانمان در مجلس این بحث دنبال شود.

 

او درباره اینکه چارچوب تدوین چنین مباحثی باید چگونه باشد، با اشاره به آیین‌نامه‌ای که در سال 81 در این باره تهیه شده تاکید کرد: اگر همان آیین‌نامه اجرا شود تا آنجا که با برخی از حقوقدانان صحبت کرده‌ام مناسب است و می‌تواند جریان داشته باشد. 

 

مازنی در ادامه بیان کرد: به هر حال چه با مجوز و چه بدون آن قدر مسلم این است که مردم باید تکلیف خود را بدانند، یعنی باید بدانند اگر به امری اعتراض دارند و همه مسئولان از صدر تا ذیل هم می‌گویند هر کس اعتراض دارد به صورت قانونی آن را انجام دهد؛ این قانونی یعنی به چه شکل؟

 

عضو فراکسیون امید ادامه داد: به هر حال همین حضوری هم که مردم در خیابان داشتند بخشی از این اتفاق طبیعی و شعار بود و نسبت به مسئولان و بخشی از حاکمیت انتقاد وجود داشت.

 

او با اشاره به انحراف کشیده شدن این اعتراض از یک برهه زمانی تاکید کرد: اگر بخواهیم دوباره این اتفاق رخ ندهد و مردم با آرامش درباره هر چیزی که حرف و اعتراض دارند به شکل قانونی عنوان کنند و مسئولان هم به شکل قانونی پاسخ دهند؛ باید از تجربه اعتراضات دی ماه 96 برای ارتقا سطح مردم‌سالاری و تعالی دموکراسی آن هم در چارچوب قانون جمهوری اسلامی استفاده کنیم. 

 

مازنی افزود: دشمن در صدد است تا این موضوع را به تهدید تبدیل کند اما ما باید آن را به فرصت تبدیل کنیم. فرصتی برای اینکه جمهوری اسلامی آزادی بیان و آزادی قلم را به رسمیت شناخته و مردم می‌توانند هر تغییر و اصلاحی در چارچوب قانون اساسی انجام دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------