آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

تابش: خاتمی را نمی‌توان با یک دستور حذف کرد/ گفت‌وگوی ملی باید هرچه زودتر عملی شود



اخبار,اخبار سیاسی,محمدرضا تابش

نماینده مردم اردکان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص "هم افزایی" برای حل مشکلات و مسائل مختلف مردم در همه سطوح عالی و میانی و خود کشور اظهار کرد: ما امیدواریم که "گفت‌وگوی ملی" برای پاسخگویی به نقدها و اعتراض های مردم هر چه زودتر عملی شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش در مراسم  افتتاح پروژه های جدید فولادی و نیروگاه با حضور معاون اول رئیس جمهور گفت: اردکان ظرفیت‌های فراوانی در توسعه دارد که به برکت انقلاب، نخبگان برجسته، مردم توانمند و منابع مادی و طبیعی فراوان بخش‌هایی از آن هم در حوزه صنعت و هم در حوزه های اقتصادی دیگر به منصه ظهور رسیده است.

 

 نماینده اردکان ادامه داد: باید به طور ویژه تشکر کنم از اهتمام جناب آقای دکتر جهانگیری در دولت تدبیر امید به این مهم و نقش آفرینی در دولت های گذشته و مشارکت مؤثر سرمایه گذاران بخش خصوصی، کارآفرینان و مجموعه عوامل فنی و مهندسی و پیمانکاران و بانکها و کارکنان و کارگران عزیز در روند توسعه صنعتی منطقه که حاصل آن هم برای این شهرستان و استان و هم برای کشور در خور توجه است.

 

وی تصریح نمود: اما هم انتظارات و مطالبات محلی و هم استعدادهای انسانی و اجتماعی و هم ظرفیت‌های بالقوه مادی بیش از این است و امیدواریم بتوانیم هم در مقیاس محلی و هم در مقیاس ملی افق‌های روشن‌تری برای رونق بیشتر اقتصادی، بالا بردن سطح اشتغال، برآورده کردن انتظارات مردم و خواسته های کارکنان و کارگران شاغل در مجموعه های تولیدی و صنعتی و پیشبرد اصلاحات همه جانبه که رضایت عام و خاص را تامین کند، به وجود آوریم.

 

تابش با اشاره به برخی از مطالبات و خواسته‌های مردم و مسئولان گفت: توجه بیشتر مجموعه کارآفرینان به انجام تعهدات اجتماعی؛ رسیدگی به موضوع کم آبی با نگاه به حل مشکل از ابعاد ملی؛ عنایت بیشتر به رعایت موازین زیست محیطی و انجام اقدامات جبرانی؛ فراهم کردن بستر زندگی آبرومندانه و دور از تنش مردم؛ اهتمام به نگاهداشت و معرفی جاذبه‌های معنوی و مواریث فرهنگی و بناها و بافت‌های قدیم؛ توسعه صنایع های‌تِک، سبز و کم‌آبخواه در استان و شهرستان اردکان؛  تقویت افزون‌تر بخش خدمات در استان؛ عنایت مؤثرتر به کشاورزی ؛ بستر سازی برای تبدیل استان به قطب علمی و درمانی از جمله این موارد است.

 

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنانش به مسائل ملی پرداخت و گفت:  همه ما واقف هستیم که کشور نیازمند تحرک‌های بیشتر و تلاش همگانی برای غلبه بر مسائل و مشکلات موجود و عبور از بحرانهایی است که متأسفانه بسیاری از آنها محصول رویکردهای غلط سیاسی و سوء مدیریت سالهای بعد از دوران اصلاحات است. این کشور توانست با بستر فراهم آمده توسط مجاهد و انقلابی تلاشگر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در پرتو اصلاحات که خوشبختانه نماد آن منتسب به این خطه است، گام‌های بلندی در گشایش سیاسی و فرهنگی و توسعه یافتگی اقتصادی و اجتماعی بردارد.  

 

وی تصریح کرد: سید محمد خاتمی تنها یک نام و یک تصویر نیست که بتوان با دستور آن را از صفحه اذهان و حافظه‌ها پاک کرد. پرچمدار حرکت و رئیس دولتی است که نام ایران را با گفت‌وگوی تمدنها در جهان پر آوازه کرد. امنیت و ظرفیت های بین المللی برای کشور به وجود آورد، کشور را به بالاترین نرخ رشد اقتصادی و اشتغال رسانید و نشان داد که حاصل توسعه سیاسی، مردم سالاری و آزادی، بهبود و توسعه اقتصادی هم هست.  متأسفانه این روند و این دستاوردها در دوره ای تلخ متوقف شد و یا به قهقرا رفت، تا اینکه افق هایی از امید در سال ۹۲ مجدداً گشوده شد.

 

تابش عنوان کرد: ما امیدواریم که در این مقطع با امیدی که در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتخاب جناب آقای دکتر روحانی و یک دوره انتخابات مجلس با گشایش اندکی که در رقابت های سیاسی بوجود آمده است به تناسب انتظارات و مطالبات ملت، فضاهای بسته برای نخبگان و فعالان سیاسی و محدودیت ها در سطح حقوق اساسی و شهروندی کم شود.  

 

نماینده مردم اردکان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص "هم افزایی" برای حل مشکلات و مسائل مختلف مردم در همه سطوح عالی و میانی و خود کشور اظهار کرد: ما امیدواریم که "گفت‌وگوی ملی" برای پاسخگویی به نقدها و اعتراض های مردم هر چه زودتر عملی شود.

 

تابش تصریح کرد: انتظار داریم هر چه سریعتر موانعی که در راه بهره ‌برداری کشور از سرمایه های ملی و بی بدیل مثل خاتمی بزرگوار و محصوران و محدودان دیگر به وجود آمده است، مرتفع شود و فضای امید و اعتماد و مشارکت همگانی هر چه بیشتر باز شود.

 

به گزارش ایسنا، با حضور معاون اول رئیس جمهور، دو پروژه بزرگ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و فولاد یک میلیون تنی چادرملو به بهره برداری رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------