آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

شمخانی: عده‌ای به دنبال پمپاژ ناامیدی و شایعه به جامعه هستند



اخبار,اخبار سیاسی,علی شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: عده ای به دنبال شایعه، بایکوت و تحریف برای ناکارآمد نشان دادن هستند و القا ناکارآمدی را به کشو پمپاژ می‌کنند.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز در جریان سفر به استان البرز و افتتاح طرح های دهه فجر در این شهرستان با بیان اینکه امروز با یک خطی به نام القا ناکارآمدی مواجه هستیم که از بیرون به داخل پمپاژ می‌شود، گفت: این رویکرد به اضافه غلفت که موجب بروز یاس در جامعه می شود سعی دارد تا نقاط قوت را به ضعف تبدیل کند.

 

شمخانی اضافه کرد: اما واقعیت توسعه چیز دیگری است. عده‌ای به دنبال شایعه؛ بایکوت و تحریف هستند و برای ناکارآمد نشان دادن رسانه های مجازی نیز ابزار این رویکرد محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: وضع امروز ما نسبت به دیروز و الان متفاوت است؛ جمعیت کشور دو برابر شده است و با ۵ میلیون دانشجو مواجه هستیم، این حجم استخراج ها، افزایش امید به زندگی، توسعه برق و آب و گاز در روستا و شهر همه تحولاتی است که بیانگر تغییرات ایجاد شده است.

 

وی افزود: تداوم این روند موجب می‌شود القا ناکارآمدی در ذهن جوانان جا می افتد و راه چاره آن هم  آگاهی‌رسانی است‌.

 

شمخانی در ادامه با بیان اینکه امنیت بدون اقتصاد مفهوم اش استقلال سیاسی بدون استقلال علمی است و این امر نیز ممکن نیست.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اولویت‌ها در هر زمانی فرق می‌کند، گفت: روزی جنگ سخت می‌شود، شرایط متفاوت است، امروز هم جنگ اقتصادی و نرم است و باید در این جبهه تلاش کرد.

 

شمخانی در ادامه با بیان اینکه در جنگ اقتصادی امروز مسئولان نباید دغدغه ای جز ایجاد شغل، توسعه اقتصادی و معیشت مردم داشته باشند، تصریح کرد: امروز در استانی که امام جمعه اش از اقتصاد و معیشت و اشتغال نگوید خطابه اش ناقص است.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: نماینده ای که دغدغه رفع موانع تولید را دنبال نکند حتما مسیر ضعیفی را طی می کند.

 

شمخانی با اشاره به وظیفه شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: نسبت ما با اقتصاد، حفظ استقلال سیاسی است و این امر نیز بدون توان اقتصادی ممکن نیست و حداقل برای ما ننگ است.

 

وی افزود: امنیت،اقتصاد و معیشت، سه بال در کنار هم است که هر یک بدون دیگری معنایی ندارد.

 

دبیر شورای عالی امنیت‌ملی با تحلیل وضعیت آسیب‌های اجتماعی و شناسایی ریشه‌های آن ادامه داد: مهمترین آسیب ها نظیر؛ طلاق، اعتیاد و.. به دلیل مشکلات اقتصادی است و البته پاشنه آشیل اقتصاد موضوع اقتصاد است.

 

شمخانی ادامه داد: ما مصمم هستیم تا از سو سوی اشتغالی که توسط تنگ نظران دیده نمی شود، از همین سو سو به نور افکن تبدیل برسیم.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر احساس می کنیم مردم سروران ما هستند که هستند و ما خدمتگزاران آنها هستیم، راه حفظ نشاط مردم، حمایت از لوکوموتیوهایی است که می تواند اقتصاد را به جلو ببرد.

 

وی با بیان اینکه امنیت و اقتصاد دو بال پرواز توسعه هستند، گفت: در داخل کشور ظرفیت های بالایی داریم که باید به آنها اعتماد کنیم و به جای سرکوب‌کردن و گفتن اینکه نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، بگوییم چه بکنیم که بتوانیم.

 

شمخانی افزود: تلاش ما باید پاسخ به این باشد که چه کاری انجام دهیم که توان انجام آن را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: وزنه اقتصادی متکی بر پیشران‌های توسعه ای است و آماده ایم که بدون هیچگونه ترس و منتی در جنگ اقتصادی برای بهبود شرایط تلاش کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------