آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

الیاس حضرتی: همکاری جناح‌ها برای کمک به دولت جهت حل مشکلات اقتصادی ضروری است



اخبار,اخبار سیاسی,الیاس حضرتی

الیاس حضرتی عضو هیات رییسه فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است راه حل عبور از بحران‌های فعلی بازگشت به شرایط و حال و هوای روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷ است.

الیاس حضرتی در گفت و گو با اعتماد آنلاین با بیان اینکه الگوی انقلاب اسلامی هنوز بهترین و کارآمدترین الگو برای سیاست ورزی است اظهار داشت: انقلاب اسلامی با وحدت کلمه به پیروزی رسید و به نظر می‌رسد این وحدت کلمه دوای دردهای امروز ایران است.

 

وی افزود: حضرت امام بیش از هر مساله دیگری سیاستمداران و مردم را به وحدت کلمه سفارش کردند و حتی تا آخرین روزهای حیات پر برکتشان به این موضوع تاکید داشتند که مبادا مردم و مسوولان چند دسته شوند و دشمن از این تفرقه بتواند بهره ببرد و مردم را از انقلاب و مسئولانشان ناامید کند.

 

رییس هیات اجرایی حزب اعتماد ملی در ادامه با بیان اینکه کشتی انقلاب با وحدت کلمه مردم و مسئولان به ساحل امن استقال، آزادی و جمهوری اسلامی رسید تاکید کرد: امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست که علل مبقیه انقلاب همان علل موجده انقلاب است. این همان چیزی است که امام خمینی بارها به آن تاکید کرده‌اند.

 

حضرتی در تفسیر علل مبقیه انقلاب اسلامی گفت: علل مبقیه انقلاب اسلامی همان چیزی است که امام خمینی بیش از ۳ هزار بار بار تحت عنوان «همه» و «ملت» در سخنرانی‌ها و اظهار نظرهایشان به آن اشاره کرده‌اند که ضرورت دارد تا دوباره به این بینش و منش بازگردیم.

 

 عضو هیات رییسه فراکسیون امید در ادامه با اشاره به اینکه همه ملت ایران چهل سال پیش با نتیجه با هم بودن را چشیدند و توانستند خواست خود را بر رژیمی که به اصالت مطالبات مردم توجهی نداشت، تحمیل کنند ادامه داد: نسخه عبور از بحران‌ها وابسته به اتخاذ و عملیاتی کردن راهبرد همه با هم به عنوان نیاز جدی کشور است.

 

دبیر اجرایی حزب اعتماد ملی افزود: علی رغم آنکه قدرت‌های جهانی و بدخواهان ایران و ایرانی همه تلاش خود را برای براندازی و تغییر نظام سیاسی در ایران آزمایش کرده‌اند اما کشور با همدلی و همراهی مردم و مسئولین توانسته از تمامی این بحران‌ها با سربلندی خارج شود و از همین رو ضرورت دارد تا ضریب همدلی و همزبانی و همراهی در کشور بالا رود.

 

 حضرتی با بیان اینکه رفع نارضایتی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مدنی موجود درکشور کاری سخت‌تر از سرنگونی نظام شاهنشاهی و پیروزی در دفاع مقدس نیست تاکید کرد: در عرصه سیاسی لازم است تا رفاقت‌هایی همچون رفاقت‌های ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ احیا شود و جای تخاصم‌ها و تنازع‌ها را بگیرد. انشقاق و انشعاب جای خود را به اتحاد و اتصال بازیگران و مدیران کشور دهد و قلوب و اذهان کارگزاران و سیاستمداران امروز همچون ذهن و قلب مبارزان دیروز انقلاب باید با هم باشد نه بر هم.

 

وی افزود: اپوزسیون مردم و نظام دست ازسر کشور برنداشته‌اند. آن‌ها پمپاژ ناامیدی و پشیمانی می‌کنند. همه هدفشان این است که مردم و حاکمیت را مقابل هم قرار دهند و شکاف‌های اجتماعی را تشدید کنند تا چرخ زندگی مردم و چرخ نظام از چرخش بایستد و به همین جهت باید بدانیم برای از کار انداختن توپخانه دشمنان ملک و ملت راهی جز بازگشت به آرمان‌های انقلاب وبرادری های انقلابی و تلاش برای رفع نارضایتی‌های عمومی و حل مشکلات اقتصادی مردم نیست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این روزهایی که یاد شهد شیرین پیروزی انقلاب اسلامی زنده شده است می‌توان گامی بلند برای نمایش دیگرباره وحدت تمامی نیروهای انقلاب و اعضای خانواده بزرگ جمهوری اسلامی ایران برداشت.

 

حضرتی در ادامه اظهار داشت: برای بهزیستی زندگی مردم و تقویت موقعیت ایران در عرصه جهانی لازم است تا پرونده کدورت‌ها و اختلاف‌ها میان سیاستمداران و مسئولان و مدیران بسته شودتا منافع ملی، امنیت ملی، حاکمیت ملی و رضایتمندی عمومی از کارگزاران نظام و امیدشان به آینده افزایش پیدا کند.

 

وی افزود: همکاری همه جناح‌ها و طیف‌های سیاسی برای کمک به دولت جهت حل مشکلات اقتصادی یک ضرورت غیر قابل انکار و پروژه‌ای ملی است.

 

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید خاطرنشان کرد: برای عبور از پیچ‌های تندوتیز مصائب و مشکلات فعلی کافی است همه ما، از مسئولان تا مردم سرهایمان را به عقب برگردانیم و ۳۹ سال شیرین و تلخی که پشت سر گذرانده‌ایم را دوباره با رمز برادری و سر منافع ملی مرور کنیم

 

حضرتی تأکید کرد: امروز همه از چپ و راست و میانه می‌توانند با دیدبانی و راهبری رهبر انقلاب همان راهی را بروند که پیش‌ازاین با بنیان‌گذار انقلاب رفته‌اند به‌شرط آنکه مهر و محبت‌های آسیب‌دیده گذشته انقلابیون رو به نقطه بهمن ۵۷ بازگردد.

 

وی تأکید کرد: آشتی ملی پیش‌نیاز هم‌زبانی و همدلی ملی برای عملیاتی کردن اهداف نظام جمهوری اسلامی و منافع و مطالبات ملت ایران است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------