آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

روحانی: پیام انقلاب ایران استقلال و عدم مداخله بیگانگان در کشور بود



اخبار,اخبار سیاسی,حسن روحانی

رئیس جمهور با بیان اینکه پیام انقلاب ما تجاوز به کشورهای دیگر نبود، گفت: پیام انقلاب ما استقلال، عدم مداخله بیگانگان در کشورهای دیگر و روابط عادلانه با جهان بود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی  ریاست محترم جمهوری در جمع  سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی و بین المللی مقیم تهران به مناسبت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: خدمت همه سفرا، روسای نمایندگی ها و نمایندگی های سازمان های  بین المللی خوش آمد عرض می کنم. برای من این جلسه به عنوان ارتباط ایران با نمایندگان جهان و در ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار مبارک است.

 

وی افزود: جهان در پیش از دو قرن پیش و یا حدود صد و پنجاه سال قبل به دلیل شرایط حمل و نقل ارتباط بین کشورها تنگاتنگ و نزدیک نبود. مدرن شدن وسایل حمل و نقل از قبیل کشتی، هواپیما و قطار باعث شد که روابط کشورها به هم نزدیک تر شود. مخصوصا زمانی که ارتباطات مالی از طریق بانک ها توانست نقل و انتقالات پولی و مالی را انجام دهد . در این شرایط جهان در یک پارادایم جدید قرار گرفت.

 

روحانی ادامه داد: برخی کشور ها در صنعت پیشرفت کرده بودند و در طرف دیگر کشورهای فراوانی بودند که از تکنولوژی محروم بودند اما منابع طبیعی فراوانی داشتند از همین جا بود که روابط جهان در حال توسعه به وجود آمد اما متاسفانه این روابط عادلانه نیست. کشورهای توسعه یافته با قیمت ناعادلانه منابع این کشورها را منتقل کرده و محصولات خود را با قیمت ناعادلانه به این کشورها فروختند و مسیر استعمار و استثمار از همین جا شروع شد و ملت هایی از اینجا ناچار به انقلاب شدند.

 

رئیس جمهور گفت: در ۳۹ سال پیش ملت ایران به دلیل تحقیر ملت از طریق مداخلات مردم و زیر پا گذاشتن احساسات دینی مردم، انقلاب بزرگی در کشور به ثمر رسید و پیام جدیدی به مردم ارسال شد. پیام انقلاب ما صدور مدل حکومتی و تجاوز به کشورهای دیگر نبود، پیام انقلاب ما استقلال، عدم مداخله بیگانگان در کشورهای دیگر و روابط عادلانه با جهان بود.

 

وی با بیان اینکه با استقلال بانک های مرکزی در دنیا، تورم حداقلی با ثبات در ۹۰ درصد کشورها مستقر شد، ادامه داد: در اثر این امر توسعه یافتگی به وجود آمد و در نهایت بخشی از تولیدات صنعتی از کشورهای پیشرفته به جهان سوم منتقل و در نهایت تولید جهانی آغاز شد.

 

این خبر تکمیل می شود...

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------