آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات،…

غلامرضا حیدری: چرا از ابتدای انقلاب برخی از روسای جمهور، روسای مجلس، قائم مقام رهبری و نخست وزیر به حبس یا حصر کشیده شدند؟



اخبار,اخبار سیاسی,غلامرضا حیدری

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه گفت‌وگوی ملی یکی از ملزومات ایجاد همدلی است، گفت: تقریبا از ابتدای جمهوری اسلامی همه مقامات رده بالا، روسای جمهور، روسای مجلس، قائم مقام رهبری، نخست وزیر بعد از اینکه از مناصب خود کنار رفته اند عموما یا به حبس یا به حصر کشیده شده اند.

غلامرضا حیدری عضو کمیته گفت‌و‌گوی ملی فراکسیون امید در گفت و گو با «اعتمادآنلاین» در مورد پیشرفت هایی که این کمیته در خصوص این طرح داشته گفت: آقای مازنی در این مدت که بحث گفت وگوی ملی مطرح شده به عنوان مسئول این کمیته، دیدارهای مختلفی با چهره هایی که مسئولیت های بالا در کشور داشته یا دارند مانند آقای لاریجانی، آقای ناطق و بسیاری از افراد دیگر داشته اند. 

 

او در ادامه با اشاره به نتایج این دیدارها بیان کرد: تا آنجا که اطلاع دارم در صحبت همه از اجرای این بحث تعریف می کنند و آن را ضروری می دانند. 

 

حیدری در ادامه با تاکید بر ضرورت طرح گفت‌وگوی ملی عنوان کرد: به نظر من هم مهمترین مسئله‌ای که ما در حال حاضر داریم این است که در داخل همدل باشیم. 

 

نماینده تهران در ادامه با بیان اینکه گفت وگوی ملی هم یکی از ملزومات ایجاد این همدلی است، افزود: تقریبا از ابتدای جمهوری اسلامی همه مقامات رده بالا، روسای جمهور، روسای مجلس، قائم مقام رهبری، نخست وزیر بعد از اینکه از مناصب خود کنار رفته اند عموما یا به حبس یا به حصر کشیده شده اند. 

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه این اتفاقات در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و باید واکاوی و آسیب‌شناسی شوند، تاکید کرد: با انجام این آسیب‌شناسی‌ها ان شاالله برای همیشه این بیماری ریشه کن شود، این واقعا یک بیماری در جمهوری اسلامی است. 

 

حیدری با توجه به آثار سوء این وقایع در تاریخ کشور بیان کرد: به هر حال تاریخ فقط برای زمانی که ما زنده هستیم نیست، آیندگان بعدها برایشان سوال برانگیر خواهد بود. 

 

عضو فراکسیون امید همچنین با اشاره به نتایج حاصل از گفت وگوی ملی بیان کرد: البته که نباید صرفا هم جلسات برای صحبت کردن و گفت و گو باشد باید از این گفت‌وگوها نهایتا نتایج مثبتی هم در راستای ایجاد آشتی به وجود آید و به توافق در سطح ملی در میان جناح‌های مختلف برسیم. این گفت‌و‌گوها برای رسیدن به یک تفاهم ملی باید انجام شود.

 

او تاکید کرد: گفت‌و‌گوی ملی می‌تواند به ایجاد همدلی و هم‌فکری کمک کند و خود به خود بستری برای توسعه و تقویت گفت‌و‌گوی جهانی و روابط خارجی باشد.

 

حیدری همچنین در پاسخ به سوالی درباره درخواست جمعی از نمایندگان برای دیدار با رهبری، ضمن تایید این موضوع نسبت به انجام شدن این دیدار ابراز امیدواری کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------