آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

جواد امام: آنها که نمی‌خواهند پاسخگوی مردم باشند معترض برگزاری رفراندوم هستند



اخبار,اخبار سیاسی,جواد امام

مدیرعامل بنیاد باران با بیان اینکه گفته رئیس‌جمهوری برای برگزاری رفراندوم برآیند خواست مردم است تأکید کرد: آنها که نمی‌خواهند پاسخگوی مردم باشند معترض برگزاری رفراندوم هستند.

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره بحث برگزاری رفراندوم گفت: ساز و کار برگزاری رفراندوم در قانون مشخص شده است. این گفته آقای رئیس‌جمهور نیز برآیند خواست مردم است و حداقل آن هم برگزاری رفراندوم درباره اصلاح ساختار و اتفاقاتی است که تا الان شاهدش بودیم.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بر اساس همین روال قانونی جایگاه مجلس بسیار اهمیت دارد چرا که به شکل مستقیم با رأی و خواست مردم ارتباط دارد، اما با وجود نظارت استصوابی و تفسیرهایی که از قانون می‌شود می‌توان گفت تا به الان بحث جمهوریت نظام تا حدودی زیر سؤال رفته است. همین مسئله از بخش‌هایی است که می‌تواند مورد مطالبه واقعی مردم باشد و با تجدید نظر در نظارت استصوابی، انتخاب مردم را از دو مرحله‌ای بودن خارج کرد. در واقع مردم انتخاب می‌کنند قبل از اینکه شورای نگهبان انتخاب مردم را محدود کند. من فکر می‌کنم یکی از گام‌های اساسی این است که این مسئله در قالب رفراندوم قرار بگیرد.

 

مدیرعامل بنیاد باران درباره مخالفان برگزاری رفراندوم تأکید کرد: احتمالاً منافع برخی در میان است؛ آن‌هایی که نمی‌خواهند پاسخگوی مردم باشند بیشتر معترض این مسئله و برگزاری رفراندوم هستند.

 

جواد امام درباره خواست مردم برای برگزاری رفراندوم تصریح کرد: یکی از بحث‌های جدی این است که در جامعه صداهای مختلفی شنیده می‌شود، اما این صداها تبدیل به صدای واحدی نشده و ما شرایطی را فراهم نکردیم که نظرات و صداهای مردم شنیده شود. بعضاً با اعتراضات حرف‌هایی گفته می‌شود ولی پراکندگی‌ها باعث شده که موضوعات نامشخص شود.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در این شرایط یکی از بحث‌هایی جدی این است که مردم بتوانند نماینده واقعی خود را انتخاب کنند تا ساختارهایی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده به طور کامل اجرا شود و در کنار آن به فصل سوم قانون اساسی پرداخته شود. اینها بحث‌هایی است که مورد اعتراض است. ما نظارت استصوابی نداشتیم و در واقع یکسری تغییر رویه انجام شده است. بر این اساس، یکسری رویه‌ها که در قانون تکلیفشان مشخص است تغییر کرده است. از جمله این رویه‌ها جایگاه خبرگان است که در قانون مشخص شده است، ولی همه این‌ها در طول این سال‌ها تغییر کرده و همه آن تحت نظر شورای نگهبان قرار گرفته است. اینها باید به جایگاه واقعی خودش برگردد و تفاسیری که با روح قانون اساسی مغایرت داشته باید حذف شود. تغییر این روندها می‌تواند نظام را تقویت کند.

 

امام تأکید کرد: برخی صداهایی که به عنوان معترض وجود دارند باید بیشتر و بهتر شنیده شود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها انتقاد نسبت به اصلاح قانون انتخابات است. این کار میسر نیست مگر اینکه وضعیت نظارت استصوابی تکلیفش مشخص شود.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مهم‌ترین مانع برگزاری رفراندوم توضیح داد: به نظر من باز هم شورای نگهبان مهم‌ترین مانع است. به هرحال اگر قرار باشد رفراندومی برگزار شود با توجه به قوانین، مجلس باید پیش‌قدم شود و پیشنهاد بدهد و بعد باید این پیشنهاد به تأیید شورای نگهبان برسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------