آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

بیانیه رهبر دراویش گنابادی در محکومیت حوادث خیابان پاسداران تهران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 بیانیه رهبر دراویش گنابادی در محکومیت حوادث خیابان پاسداران تهران

«نورعلی تابنده» معروف به «مجذوبعلیشاه» رهبر دراویش گنابادی روزچهارشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد ودراین بیانیه‌ای جنایت خیابان پاسداران تهران به دست اغتشاشگران را که به شهادت چند نیروی پلیس و یکی از بسیجیان منجر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه که به تاریخ دوم اسفند ماه و به امضای نورعلی تابنده رسیده به شرح زیر است: در روز های اخیر حوادثی تلخ و برخلاف اصول شرعی و عرفانی به بهانه‌های واهی از جمله صدور حکم دستگیری در اطراف منزل اینجانب رخ داد که موجب تاثر و تاسف شدید همه ما گردید.

 

محرک این غائله عمدتا غلبه احساسات، قضاوت اشتباه، نادانی و عدم رعایت دستورات موکد اینجانب توسط چند تن از دراویش، علیرغم میل و اراده من، و تذکراتی که چندبار داده و نصیحت کرده بودم، صورت گرفت که به هیچ وجه مورد تایید نیست و این قبیل رفتارها را محکوم می‌کنم.

 

در این حوادث چند تن از ماموران نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج و غیره جان خود را از دست دادند و من و دیگر فقرا را سوگوار کردند. بدین وسیله به خانواده آن مرحومان و بازماندگانشان تسلیت می‌گویم و آمرزش روح آنها را از درگاه الهی خواستارم. برای من فرقی نمی‌کند درویش یا غیردرویش، اگر بی‌جا کشته شده باشد، متاثر می‌شوم. برای همه مجروحان نیز شفای عاجل مسالت دارم.

 

همچنین رفتار نادرست این منسوبان به درویشی، اسباب زحمت همسایگان و مسئولان ذیربط را فراهم آورد که از این بابت نیز معذورم. در القای اشتباهات یا اغراضی که این واقعه را رقم زد، بعضی سایت‌ها دخالت مستقیم داشتند. لازم می‌دانم صراحتا اعلام کنم که هیچ سایتی حتی اگر به عنوان من باشد یا خود را وابسته به من معرفی کند، مربوط به من نیست و من دخالتی در آن ندارم، لذا مطالب آن ربطی به من ندارد؛ چنانچه به همه فقرا توصیه اکید می‌کنم که صرفا از دستورات صریح من و نه آنچه به من در سایت‌ها نسبت داده می‌شود، تبعیت کنند. این است که هربار فقرا از من تقاضا می‌کنند که اجازه دهم با شرکت من جمعیت‌هایی تشکیل دهند، نمی‌پذیرم. اصولا هیچ یک از اعمال یا گفتار افراد یا جمعیتی که به نام درویشی خود را متنسب به من کنند، از جانب من نیست.

 

در پایان از همه براداران و خواهران ایمانی تقاضا می‌کنم که برای بازگشت آرامش و برقراری نظم مجدد تا اطلاع ثانوی از مسافرت به تهران به عنوان شرکت در مجالس فقری خودداری کنند و موقتا جلسات روزهای مقرر برای ملاقات با من در منزل و دیگر مجالس فقری تهران برگزار نمی‌شود. از مسئولان محترم هم می‌خواهم که با عاملان حادثه خشونت‌بار اخیر، اعم از کسانی که به نام درویشی در وقوع آن دخالت داشتند، مطابق قانون و عدالت برخورد کنند. امیدوارم خداوند به همه ما توفیق اظهار مهر و محبت را به یکدیگر عنایت فرماید.

والسلام.

 

نورعلی تابنده

----------------------------------------

 

بیانیه دراویش گنابادی در محکومیت جنایت خیابان پاسداران

دراویش گنابادی در بیانیه‌ای جنایت خیابان پاسداران به‌دست برخی دراویش افراطی اغتشاش‌گر که به شهادت ۴ نیروی پلیس و یکی از بسیجیان منجر شد به شدت محکوم کردند.

به گزارش فارس متن بیانیه دراویش گنابادی به شرح زیر است:

 

«انا لله و انا الیه راجعون»

 

ما جمعی از فقرای گنابادی، مصیبت شهادت جمعی از پرسنل نیروی جان‌برکف‌ انتظامی را به مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم.

 

سلسله دراویش در ادوار گذشته با سرلوحه قرار دادن طریق مدارا و بی‌نیازی، از سیاست و قدرت به دور بوده‌است. اما متأسفانه در سال‌های گذشته، جریانی مجذوب قدرت با بی‌مبالاتی زعما، ایجاد گردید و به‌تدریج رشد کرد و بدتر آنکه، مشایخی در خارج هم حامی، مشوق و دستگیر آن‌ها بودند.

 

در ماه‌های گذشته نیز دلقکی خارج‌نشین و معلوم‌الحال، دلق ریا پوشیده، با دم زدن از «شاه‌نعمت‌ا... ولی»، دستور قتل و به آتش کشیدن مسجد و حسینیه صادر می‌کند. و تأسف‌بار تر آنکه مشایخ و بزرگان نیز حجاب سکوت اختیار کرده و موضعی بازدارنده و قاطع در این خصوص ابراز ننموده‌اند. حال، کار بدانجا رسید که جمعی از صغار دراویش به جرم آتش زدن مسجد و امامزاده و گروه اخیر نیز به جرم کشتار نفوس مسلمانان دستگیر شده‌اند.

 

ما جمعی از فقرای گنابادی، سفره خود را از این سالوسان ریاکار و اغتشاش‌گر جدا می‌دانیم و بابت این بلیات از ملت و نظام، صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم. همچنین از حضرات مستطاب که تولیت جمعیت درویش را دارند، درخواست داریم که خالصانه، مسئولیت این اعمال ناصواب را پذیرفته و ابتدا انابه به درگاه حق‌جل‌جلاله‌ برند و در ثانی، مراتب عذر و تأثر فراوان جمعیت فقرای گنابادی را به ملت شریف ایران ابراز نمایند.

 

در انتها تأکید می‌کنیم، چنانچه رویکرد مماشات زعما و قطب سلسله، همچنان تداوم یابد و باز هم مجالی برای تحرکات این خیل منجذب قدرت فراهم آید، این‌بار سکوت و صبر را جایز نداسته و به نحوی شایسته اقدام خواهیم کرد.

 

 جمعی از فقرای گنابادی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------