آخرین اخبار سیاسی

سلیمی نمین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم

سلیمی نمین در ادامه تصریح کرد: در مجموع به نظر می‌رسد مسئله اول این است که باید بر روی اشتراکات کار کنیم. به بیان دیگر آنچه مسلم است، این…

عضو فراکسیون امید: ربیعی قصد راضی نگه داشتن همه را دارد و همه را ناراضی می‌کند



اخبار,اخبار سیاسی,فرج‌الله رجبی

عضو فراکسیون امید با انتقاد از عملکرد وزیر کار بیان کرد: مواردی را داشته‌ایم که آقای ربیعی برای اتخاذ تصمیم حدود ۱۸ ماه زمان صرف کرده است و درنهایت هم نتوانسته تصمیم بگیرد و متزلزل عمل کرده است.

فرج‌الله رجبی، نماینده شیراز در واکنش به طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: زمانی که فردی را در حوزه وزارت قرار می‌دهید صرف اینکه فرد خوب یا مثبتی باشد یا حتی خواهان تغییرات مثبت باشد، کفایت نمی‌کند.

 

عضو فراکسیون امید افزود: نیازمند فردی در این جایگاه هستید که اتوریته قوی و اقتدار سازمانی داشته باشد و بتواند از این اقتدار برای تحقق اهداف سازمانی خود استفاده کند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر کار بیان کرد: مواردی را داشته‌ایم که آقای ربیعی برای اتخاذ تصمیم حدود ۱۸ ماه زمان صرف کرده است و درنهایت هم نتوانسته تصمیم بگیرد و متزلزل عمل کرده است.

 

نماینده شیراز با تاکید بر این موضوع که این عملکرد در قاعده وزارت نیست، ادامه داد: من فکر می‌کنم چون قصد آقای ربیعی این است که همه را راضی کند همه را ناراضی می‌کند. این بزرگ‌ترین ضعفی است که در وزارت تعاون، کار و تأمین اجتماعی وجود دارد.

 

او در ادامه عنوان کرد: نیروهایی که ایشان را همراهی می‌کنند نیروهای جوان و پرانگیزه‌ای نیستند. به نظر می‌رسد این افراد بعدازاین سال‌ها دچار خستگی سازمانی شده‌اند.

 

رجبی بابیان اینکه ممکن است آقای وزیر حتی در قبال سؤال‌هایی که از او پرسیده می‌شود پاسخ‌های قانع‌کننده داشته باشد، عنوان کرد: اما آیا این تشکیلات و بار به مقصد خواهد رسید؟ نگاه من به مسائل عوامانه نیست که به‌عنوان‌مثال بگویم که مسئول اشتغال ایشان هستند، ایشان تنظیم‌کننده رابطه بین کارگران و کارفرماها است و ...

 

این نماینده مجلس افزود: همچنین نمی‌خواهم بگویم که سوالاتی که از ایشان می‌شود حتماً سؤالات درستی است، نه؛ اما می‌خواهم بگویم که آیا ایشان فارغ از این مسائل دارای مشخصات و کاراکتر یک وزیر آن‌هم به نظر من برای سه وزارتخانه کار، تعاون و رفاه هست؟ آیا تیم همراه را دارد؟ آیا برنامه‌ریزی اصولی دارد؟ آیا انگیزه‌های شخصی و سازمانی را دارد؟ به نظر من این موضوعات مشکلات واقعی هستند.

 

او در پاسخ به این موضوع که در ماه‌های اخیر چندین بار طرح استیضاح برخی وزرا مطرح‌شده و به شکل‌های مختلف یا منتفی شده یا نمایندگان با لابی وزرا امضاهای خود را پس گرفته‌اند، بیان کرد: من هیچ‌یک از استیضاح‌ها را امضا نکرده‌ام و صرفاً نظر شخصی خود را مطرح می‌کنم. معتقدم این بحث، در نگاه مردم به ما بسیار تأثیرگذار است.

 

عضو کمیسیون عمران درباره بازی نمایندگان با امضا و فشار به وزرا و دولت توضیح داد: برای ورود به یک ماجرا اگر فکر نداشته باشیم و چارچوبی تعریف نکنیم، بعدها خودمان زیرسوال می‌رویم. نمایندگانی که این‌گونه عمل می‌کنند باید بدانند که در ازای عقب‌نشینی‌هایی که می‌کنند بعد به حیثیت مجلس لطمه می‌زنند و سرمایه اجتماعی را از مجلس می‌گیرند.

 

رجبی تاکید کرد: درواقع نمایندگان با این روش‌ها به چوپان‌های دروغ‌گویی تبدیل می‌شوند که کسی حرفشان را قبول نمی‌کند.

 

عضو فراکسیون امید در ادامه تاکید کرد: معتقد هستم همین‌که در قانون آمده که ده نفر برای استیضاح کفایت می‌کنند، منظور این است که ده نفر انسان مصمم که با برنامه، اندیشه و کار کارشناسی به ماجرا ورود پیدا کنند و تصویری از یک نارسایی را به نمایش بگذارند و جمع را متقاعد کنند تا منجر به حذف یک وزیر شود.

 

او عنوان کرد: من با این مسئله اساساً مخالف هستم و به همکاران هم خیلی از موضع توصیه و تواضع عرض می‌کنم که سرمایه اجتماعی ما مهم‌تر از این است که اتفاقات کوچکی در حوزه انتخابیه‌مان بیفتد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------