تندگویان: اعتقاد جوانان را با سیاست‌های اصولی و نه با اجبار برگردانیم



اخبار,اخبار سیاسی,محمدمهدی تندگویان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: نقش خانواده و موضوعات مذهبی و دینی در میان جوانان در سایه مسائل سیاسی رنگ‌باخته است و باید با سیاست‌های اصولی و نه با اجبار برگردد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی تندگویان بابیان اینکه بی‌توجهی به جوانان نتیجه‌ای جز ناامیدی آنان را در پی نخواهد داشت هشدار داد که این بی‌توجهی می‌تواند مخاطرات بسیاری را برای کشور به ارمغان بیاورد.

 

وی نتیجه سال‌ها قول، وعده و امید به جوانان دادن اما عملیاتی نکردن آن‌ها را ایجاد حس بی‌اعتمادی به مسئولان دانست و اظهار داشت: دولت و مجلس یک‌بار برای همیشه تکلیف بازنشستگان را مشخص کنند، آنگاه خواهیم دید که با باز شدن فضا بری جوانان، کشور چگونه با شور نشاط اداره خواهد شد.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال‌های اخیر پایگاه‌های اصلی هویت جوانان را از دست‌ داده‌ایم، اظهار داشت: باید باور کنیم اعتماد به جوانان مخاطره‌آمیز و هزینه‌آور نیست.

 

تندگویان با اشاره به اینکه رهبران برخی کشورهای توسعه‌یافته جهان، جوانانی هستند که مردم برای سپردن سکان اداره کشورشان به آن‌ها اعتماد کرده اند، تصریح کرد: تنها دو سال از انقلاب اسلامی گذشته بود که این الگو در کشور ما رواج یافت و اعتماد به جوانان آن دوره نتایج خیره‌کننده جنگ را به دنبال داشت.

 

وی با مقایسه شرایط فرهنگی، اجتماعی دوران پیش و بعد از انقلاب اسلامی در کشور خاطرنشان کرد: چگونه در آن زمان اعتماد به جوانان آن دوره نتایج درخشانی را به دنبال داشت اما امروز نمی‌توانیم یا نمی‌خواهیم به جوانانی که در بستر انقلاب اسلامی با شرایط متفاوت فرهنگی و اجتماعی و امکاناتی به‌مراتب بیشتر و بهتر برای کسب علم و تجربه رشد و نمو کرده‌اند اعتماد کنیم. در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: متأسفانه نقش خانواده و موضوعات مذهبی و دینی در میان جوانان در سایه مسائل سیاسی رنگ‌باخته است، باید اعتقاد جوانان را با سیاست‌های اصولی و نه با اجبار برگردانیم.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دوم صحبت‌هایش با تقدیر از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس برای فراهم آوردن بستر فعالی سازمان‌های مردم‌نهاد ابراز داشت: جوانان شیرازی و استان فارسی با برگزاری چندین برنامه بزرگ ملی و استانی کشور را روسفید کردند.

 

تندگویان برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مربوط به پایتختی جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ و میزبانی و برگزاری شایسته مجمع ملی جوانان توسط اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد استان فارس را قابل‌تقدیر دانست و بیان کرد: باید با برون‌سپاری کارها به همین جوانان، فرصت بروز توانایی‌های آنان را از ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها شروع کنیم.

 

وی اداره مجتمع‌های ورزشی، مدیریت تبلیغات در اماکن ورزشی و... را فرصت‌هایی برای حضور جوانان در عرصه ورزش دانست و یادآور شد: قرار نیست که همه جوانان به بدنه دولت افزوده شوند، اما می‌توان با چنین کارهایی نشان داد که جوانان از پس‌کارهای بزرگ هم برمی‌آیند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------