آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

کاظم جلالی: در کشور ما دولت ارباب و مردم رعیت شده‌اند



اخبار,اخبار سیاسی,کاظم جلالی

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در کشور ما دولت ارباب و مردم رعیت شدند. بخش خصوصی ما بیمار است.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی در نشست «ساز و کار و موانع رسیدن به عدالت اجتماعی» درباره تحقق عدالت طی ۴ دهه انقلاب گفت: عدالت یک مفهوم انتزاعی دارد و همه کارهایی که در تاریخ انجام شده به نام عدالت صورت گرفته اما از آن سو هم بیشترین ظلم شده است.

 

وی ادامه داد: سلایق، علایق و نگرش‌ها بر شکل‌گیری نگاه معقولانه عدالت تأثیرگذار است.

 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این که عدالت بر اساس دیدگاه شکل می‌گیرد، گفت: یاددارم در زمان مرحوم هاشمی برای استقرار عدالت ما دیدگاه‌های مختلف داشتیم. در بحث‌های مفهومی در ابتدای راه هستیم شاید بگویید دیر است؛ بله دیر هست اما می‌توان آغاز کرد.

 

وی تاکید کرد: باید دید اقتصاد در دنیا چگونه شکل گرفت، در دنیا بخش خصوصی شکل گرفت این بخش با دولت همراه شد. در دنیا مردم در بخش خصوصی هستند و دولت‌ها دستشان جلوی مردم دراز است؛ یعنی دولت رعیت و مردم حاکم هستند.

 

جلالی خاطرنشان کرد: در کشور ما دولت ارباب و مردم رعیت شدند. بخش خصوصی ما بیمار است. نظام اقتصادی مبتنی بر نفت، دولت سالار و رانتی است و باعث می‌شود اقتصاد ما شکل نگیرد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در چند جهت ما موفق بودیم، گفت: در بحث سلامت، سرانه تحصیلی ، بهداشت وضعیت ما خوب است.

 

وی خاطرنشان کرد: شاید برای متولدین نیمه دوم دهه شصت باورپذیر نباشد که بگویم روستاهای ما آب و برق نداشت اما امکانات پایه پیشرفت کرد و وضعیت خوبی دارد.

 

جلالی ادامه داد: در بحث عدالت در بعضی از شاخص‌ها مانند مرگ و میر کودکان زیر یکسال پیشرفت داشتیم، مثلا در بخش بیمه سلامت تحول خوبی اتفاق افتاد اما در بحث اقتصادی ما وضعیت خوبی نداریم و این را ضریب جینی نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به وجود فقر در کشور گفت: در بخش فقر وضعیت زیر خط فقر خوب نیست و یا بخش اشتغال مشکلاتی وجود دارد که در مجلس گزارش‌هایی داده‌ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------