آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

نماینده مجلس: افزایش فساد ربطی به انقلابی و غیرانقلابی بودن ندارد



اخبار,اخبار سیاسی,علیرضا محجوب

یک نماینده مجلس می‌گوید: با نگاهی به ادارات شاهد هستیم که مسائل حاشیه‌ای و تمایل به فساد بالا رفته است. اصلاً در اینجا بحث انقلابی بودن افراد مطرح نیست. در کشورهایی که فساد اتفاق می‌افتد ارتباطی با انقلاب و ضدانقلاب ندارد.

علیرضا محجوب نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات اخیر احمد جنتی مبنی بر حضور افراد غیرانقلابی در دستگاه‌های دولتی، اظهارداشت: در نظام اداری کشور بر اساس ضوابط و قوانینی که ما تصویب کردیم افراد انتخاب شدند. اما قطعاً با بخشی از این عقاید موافقم که در نحوه گزینش و انتخاب افراد، موفق نبوده‌ایم و این موضوع هم به قوانینی برمی‌گردد که در مجلس مصوب کردیم.

 

وی ادامه داد: آزمون نشان داد که رفوزه شده‌ایم. چون با نگاهی به ادارات شاهد هستیم که مسائل حاشیه‌ای و تمایل به فساد بالا رفته است. اصلاً در اینجا بحث انقلابی بودن افراد مطرح نیست. در کشورهایی که فساد اتفاق می‌افتد ارتباطی با انقلاب و ضدانقلاب ندارد.

 

این نماینده مجلس با انتقاد از وجود فساد در ادارات، تأکید کرد: فساد نباید باشد و در ادارات و دستگاه‌های دولتی مذموم است. ممکن است که فساد پنهان باشد و کسی نتواند آن را کشف کند اما حداقل نباید شکل آشکار به خودش بگیرد. دلیل پیدا شدن فساد در ادارات به نظر بنده در نحوه انتخاب و دعوتمان از کارمندان است و این روش‌ها غلط است.

 

محجوب خاطرنشان کرد: ما باید افراد پاک دست و مطلعی را دعوت به کارکنیم. در این راستا حتی باید در سن استخدام نیز تجدیدنظر کنیم که افراد به بلوغ از کارمندی رسیده باشند که بر اساس سابقه کار او بتوانیم تشخیص دهیم که فرد سالمی است و آن فرد را برگزینیم.

 

وی افزود: در حال حاضر به‌صورت فله‌ای کارمند را با آزمون انتخاب می‌کنیم این موضوع همان پدیده‌هایی را ایجاد می‌کنند که همه بتوانند کارکرد دستگاه‌ها و ادارات را نقد کنند. از این موضوع یکی به زبان انقلابی نبودن افراد و دیگری به زبان فساد یاد می‌کنند. اما در اصل تفاوتی ندارد چون برخی کارمندان آن‌طور که ما یا مردم می‌خواهیم نیستند. دستگاه اداری و کارمندانش با هر ایده و تفکری باید خدمت گذار مردم باشند اما این‌گونه نیست.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی گفت: مشکل در ادارات و دستگاه‌ها وجود دارد و هرکسی از زبان خودش آن را تفسیر می‌کند. باید این مشکل را در قانون خدمات مدیریت کشوری حل کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------