آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

اشرف بروجردی: دولت در سال جدید فضا را برای اظهارنظر امن کند



اخبار,اخبار سیاسی,اشرف بروجردی

اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تاکید کرد که دولت در سال جدید باید فضا را برای اظهارنظر امن کند.

 

او به اعتمادآنلاین گفت: «اولویت دولت در سال جدید بر اساس نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته باید رسیگی به اشتغال و وضعیت اقتصادی مردم باشد اما در همین حال دولت نباید از این مساله تامین امنیت عمومی غافل بماند.»

 

بروجردی توضیح داد: «مطالبه عمومی مردم شغل و بهبود شرایط زندگی‌شان است اما نکته‌ای که باید به آن پرداخت شود این است که امنیت شخصی افراد نیز باید تامین شود. متاسفانه این امنیت شخصی هنوز مورد تشکیک است.»

 

او اضافه کرد: «اکنون عموم مردم فکر نمی کنند که ایمنی کامل برای آنان در اظهارنظر و موضع فراهم است. آنان مطمئن نیستند که اگر مساله ای را مطرح کردند کسی آنها را مورد تعرض قرار نمی‌دهد؛ بنابراین نکته مهمی که آقای روحانی باید به آن در سال جدید توجه کند، ایمن کردن فضا برای آحاد مردم است.»

 

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پاسخ به این سوال که دولت چطور می تواند در این مسیر گام بردارد گفت: «آقای روحانی باید مکانیزم آن را از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی مرتبط با دولت از یک سو و از سوی دیگر سایر نهادهایی که خود را تحت نظر ایشان نمی‌دانند اما در عرصه قدرت حضور پررنگ دارند پیش برد. آقای روحانی باید به گونه‌‌ای با آنها صحبت کنند که حق ندارند متعرض حریم مردم شوند.»

 

بروجردی اظهار کرد: «این باعث تاسف است که فردی اظهارنظری می‌کند و بلافاصله مدعی العموم او را احضار می کند و بعد حکم می‌دهد؛ اینها نکاتی است که باعث می‌شود فضا برای اظهارنظر ناامن شود. در حالی که نباید کسی به صرف اظهارنظر شخصی یا روشنفکری دینی سریعا مورد تعرض قرار گیرند. آقای روحانی باید به این مساله در سال جدید به صورت جدی توجه کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------