آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

تایید حکم قصاص «محمد ثلاث» در دیوان عالی



اخبار,اخبار سیاسی,محمد ثلاث

رییس دادگستری استان تهران از تایید حکم قصاص محمد ثلاث - راننده اتوبوسی که در حادثه خیابان پاسداران 3 مامور نیروی انتظامی را زیر گرفته بود - در دیوان عالی کشور خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وکو با ایسنا، در رابطه با تایید حکم متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران اظهار کرد: بعد از رسیدگی ویژه به این پرونده در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، صدور و ابلاغ حکم، محکوم‌علیه به رأی صادره اعتراض و تقاضای فرجام کرد.

 

وی افزود: پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و در نهایت حکم صادره از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر سه فقره قصاص بابت سه فقره قتل عمد سه نفر از ماموران ناجا و همچنین تحمل یک سال حبس و 74 ضربه شلاق بابت اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، توسط دیوان عالی کشور تایید شد و با توجه به قطعیت دادنامه به زودی اقدامات قانونی برای اجرای حکم از ناحیه دادسرای تهران انجام خواهد شد.

 

رییس دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده جمعی از متهمانی که در حادثه خیابان پاسداران دستگیر شده بودند از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران انجام شده و پرونده تعدادی از آنها با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. متناسب با نوع اتهامات این افراد به عنوان مثال پرونده کسانی که اتهام‌شان اقدام علیه امنیت است به دادگاه انقلاب و پرونده کسانی که اتهام‌شان اخلال در نظم و آسایش عمومی بوده به دادگاه کیفری دو تهران ارجاع شده است. تاکید شده که به این پرونده‌ها بهصورت ویژه و در وقت مناسب رسیدگی شود.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مابقی پرونده‌ها هم از ناحیه دادسرا در مرحله رسیدگی قرار دارد.

 

اسماعیلی در رابطه با زمان اجرای حکم متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران، اظهار کرد: زمان دقیق اجرای حکم مشخص نیست؛ زیرا اجرای حکم نیازمند فرآیند قانونی است. درست است که اولیای دم شکایت کرده‌اند و بر مبنای شکایت اولیای دم این حکم صادر شده اما برابر ضوابط و مقررات قانونی باید اولیای دم مجددا تقاضای اجرای قصاص کنند.

 

وی گفت: چنانچه همگی یا بعضی از اولیای دم با توجه به اینکه سه قتل افتاده، تقاضای اجرای قصاص را تقدیم اجرای احکام دادسرا کنند پرونده باز هم به موجب مقررات قانونی جهت اذن اجرای قصاص محضر ریاست محترم قوه قضائیه تقدیم می‌شود و با استیذان از ناحیه ایشان مقدمات اجرای حکم به اتمام می‌رسد و دادسرا نسبت به اجرای حکم اقدام خواهد کرد.

 

پیش از این، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از محکومیت عامل قتل سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران به سه بار قصاص خبر داده بود و گفت: متهم علاوه بر سه مرتبه قصاص به حبس نیز محکوم شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------