آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

روحانی: حافظه‌ام خیلی قوی نیست اما آنقدر هم حافظه ضعیفی ندارم که قول‌های پارسال را فراموش کرده باشم



اخبار,اخبار سیاسی,حسن روحانی

رییس‌جمهور گفت: یکی از کارهای دولت این است که موانع را از پیش پای مردم بردارد و به آنها کمک کند چرا که مردم همه کاره این کشور هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه توسعه و افتتاح پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه ماه شعبان و ایام میلاد امامان معصوم فرا رسیده است، اظهار کرد: پیغمبر یعنی رحمت به همه خوبی‌ها و آن خلق عظیم و اخلاقی که قرآن از آن تجلیل می‌کند. پیغمبر یعنی رحمت و در این ماه عظیم، پیامبر، امام حسین، امام سجاد، قمر بنی هاشم و امام زمان به دنیا آمدند.

 

وی با بیان اینکه خوشحالم که در این ایام بسیار مبارک در خدمت مردم غیور تبریز هستم، گفت: من همیشه وقتی به تبریز و آذربایجان سفر می‌کنم، می‌گویم که از مهمان‌نوازی این مردم روحیه می‌گیرم و از لطافت فردی و پیوستگی، وابستگی مردم این دیار با همه و نسبت‌شان با آزادی، آزادگی و انقلاب تجلیل می‌کنم.

 

روحانی ادامه داد:‌ هر وقت در سرزمین ما انقلابی رخ داده مردم تبریز یکی از پایه‌های بزرگ آن انقلاب بوده‌اند. انقلاب اسلامی هم اگر آن حرکت مردم تبریز در سال ۵۶ نبود حتما به این راحتی پیروز نمی‌شد و نقش مردم تبریز و آذربایجان در ۲۲ بهمن بسیار تاریخ‌ساز بود.

 

رییس‌جمهور تاکید کرد: امروز هم مردم این کشور بسیار آگاه هستند و تلاشی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری می‌کنند بسیار لذت‌بخش است.

 

روحانی با بیان انیکه یکی از کارهای دولت این است که موانع را از پیش پای مردم بردارد، گفت: دولت باید به مردم کمک کند. مردم همه کاره هستند و با حضورشان در هر جا که آمده‌اند، دولت و نظام را به موفقیت رسانده‌اند، اگر اینها نبودند ما نمی‌توانستیم به موفقیت برسیم.

 

وی افزود: در طرح‌های همین دولت اگر مردم بیایند و آن را بپذیرند آن وقت طرح‌ها موفق می‌شود.

 

وی افزود: در دولت دوازدهم هم تمام موفقیت‌های ما به دلیل وجود مردم، اعتماد آنها و تلاش و امیدشان بوده است. کار آسانی نبود که از مشکلات عبور کنیم البته این به معنای این نیست که مشکلات تمام شده است. مشکلات هنوز وجود دارد و اساسا نمی‌شود که انسان روزی از خواب بیدار شود و ببیند مشکلی نیست، حالا مشکلات یا سختند یا معمولی اما خدا ما را ساخته است تا با مشکلات، جهل، فقر و عقب ماندگی یا حوادث طبیعی مقابله کنیم و با مبارزه و مقابله قدم به قدم پیش برویم.

 

رییس‌جمهور با بیان اینکه ارزش انسان شاید به تلاش او باشد، اظهار کرد: ما باید با مشکلات بجنگیم و مبارزه کنیم البته ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که تقصیر خود ما باشد. در این زلزله‌های اخیر ما به دو روستا سفر کردیم که در کنار یکدیگر بودند که در هر دوی آنها زلزله تاثیر گذاشته بود اما یک روستا که خانه‌هایشان بازسازی شده بودند سالم مانده بود و روستای دیگر به شکل کامل تخریب شده است و در آن تنها یک خانه سالم مانده بود. وقتی ما از صاحب آن خانه علتش را پرسیدیم، گفت که من خانه‌ام را دقیق ساخته بودم پس اگر ما گاهی مشکلاتی را مواجه می‌شویم دلیلش این است که خودمان کم گذاشتیم.

 

روحانی با بیان اینکه ایران عزیز شرایط متفاوتی با کشورهای دیگر دارد، تصریح کرد: این حساسیت‌ها از مدت‌ها قبل وجود داشته است حتی قبل از انقلاب. طوایف و گروه‌هایی از خیلی قدیم در این منطقه بوده و هستند که نسبت به ایران حسادت کرده و می‌کنند. چشم‌های طمع‌کاری نسبت به این سرزمین وجود دارد و ما حتی این موضوع را قبل از انقلاب نیز مشاهده می‌کردیم. مگر آمریکایی‌ها نبودند که کودتای ۱۳۳۲ را ایجاد کردند و در روند پیروزی انقلاب نیز دخالت می‌کردند.

 

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که چرا مداخله می‌کردند، ‌گفت: آن‌ها می‌خواستند کشور در دست خودشان باشد به خاطر جایگاهی که ایران در منطقه از آن برخوردار است. جایگاه ایران یک جایگاه فوق‌العاده است و نقاط مهم و حساسی از جمله دریای عمان، خلیج‌فارس، تنگه هرمز، اقیانوس هند در کنار سرزمین ما قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه فردا پنجم اردیبهشت ماه سالگرد حادثه طبس است، افزود: در حادثه طبس دیدیم که آمریکایی‌ها چطور می‌خواستند در امور داخلی کشورمان دخالت کنند و در این ارتباط برنامه‌ریزی کرده بودند.

 

روحانی با تاکید بر اینکه جایگاه ایران در منطقه، روشن است، ادامه داد: این به این معناست که ما باید بیشتر بر موضوع وحدت بین خودمان تاکید کنیم. دقیق‌تر و دقیق‌تر برای پیشرفت کشور برنامه‌ریزی کنیم. امروز با توطئه‌ای روبرو هستیم، فردا هم این توطئه‌ها وجود خواهد داشت، روزها و سال‌های بعد نیز با توطئه‌هایی روبرو خواهیم بود و من در اینجا می‌خواهم نکته‌ای را بیان کنم و آن این است که دنیا و تاریخ جنگ اراده‌هاست، جنگ اراده ما در برابر اراده رقبا، اراده ما در برابر اراده دشمنان. اگر اراده ما بر اراده آن‌ها تفوق داشته باشد، ما می‌توانیم آن‌ها را در هم بشکنیم، هر کس یا هر ابرقدرتی که می‌خواهد باشد.

 

رییس قوه مجریه در همین چارچوب افزود: تردید بلای بزرگی برای هر کشور است، ناامیدی بلایی بزرگ‌تر و اختلاف و دعوا بلای سوم و بزرگ‌تر است.

 

روحانی خاطرنشان کرد: ممکن است آمریکا و دیگران تصمیماتی علیه ما بگیرند، مگر این ملت در طول این ۴۰ سال گذشته در برابر این توطئه‌ها خود را حفظ نکرده و مشکلات را پشت سر نگذاشته است. اکنون نیز می‌توانیم این مسیر را طی کنیم.

 

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز شرایط ما متفاوت است و مردم در سایه اعتماد و همبستگی‌شان قرار دارند، اظهار کرد: ماه‌هاست که این بحث مطرح شده است که رییس‌جمهوری آمریکا ممکن است برجام را به هم بزند. مهم نیست که برجام به هم بخورد، ما برای به هم خوردنش برنامه داریم. اگر برجام ماند، ‌ که ماند و اگر نماند، این بحث، بحث اصلی نیست. آمریکا برجام را اگر امروز به هم بزند بیشترین هزینه را برای آن می‌دهد، هزینه‌ای که برایش پرداخت می‌کند از هزینه‌ای که ما پرداخت می‌کنیم بسیار بیشتر خواهد بود و هزینه ما برای آن بسیار کم است.

 

وی تاکید کرد: مگر این آقای ترامپ که امروز آمده و رییس‌جمهور آمریکا شده، از روز اول نگفت که می‌خواهم برجام را به هم بزنم، هر بار می‌گفت که می‌خواهم به هم بزنم اما هر دفعه نیز امضا کرد و باز می‌گفت بار بعدی اقدام نمی‌کنم اما چرا نتوانست این کار را در ۱۵ ماه اخیر انجام دهد؟ به خاطر اینکه هزینه‌اش بالاست.

 

روحانی تصریح کرد: زمانی که ترامپ برای اولین بار در دوران ریاست‌جمهوری‌اش علیه برجام موضع گرفت من آماده بودم که بعد از آن علیه وی سخنرانی کنم اما تا تلویزیون برای این کار آماده شود ۱۵ دقیقه‌ای طول کشید و اروپا زودتر از ما علیه سخنان ترامپ موضع گرفت.

 

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند اروپا دوست آمریکاست، اظهار کرد: بله، اروپا با آمریکا دوست است و هنر ما نیز این است که توانسته‌ایم اروپا را از آمریکا فاصله بدهیم.

 

رییس‌جمهور تاکید کرد: غیر از یک رژیم در منطقه و یک کشور در جنوب ایران، همه دنیا می‌گویند که برجام باید بماند و اگر آمریکا جز این عمل کند ضرر می‌کند که این به معنای پیروزی ما است. آدمی که به قول خودش این همه متحد دارد و از کشورهای بیچاره منطقه تاراج‌های فراوانی می‌کند و اهل دوشیدن آنهاست، می‌بینیم که امروز چه وضعیتی برای برجام علیه وی ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به علت حمایت‌های آمریکا از ایران‌هراسی در دنیا، اظهار کرد: اگر آمریکا از ایران‌هراسی حمایت نکند بر چه مبنایی می‌تواند اسلحه بفروشد؟ آمریکا پول از عربستان، امارات و دیگران می‌گیرد و ایران را به عنوان کشور خطرناک جهان معرفی می‌کند اما ما اتفاقا یکی از برنامه‌هایم در مذاکرات برجام این بود که ایران‌هراسی را شکست دهیم که شکست دادیم.

 

رییس‌جمهور ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان مذاکرات برجام اعلام کرد که ایران در مسیر صلح‌آمیز حرکت کرده است و پرونده معروف ما بسته شد. این موفقیت ما بود، امروز ما در مسیری هستیم که اگر آمریکا و کشورهای امضاکننده برجام به عهد خود وفا نکنند بالاترین هزینه را برایش پرداخت خواهند کرد البته همه کشورهای امضاکننده برجام غیر از آمریکا تاکنون با آن موافق بوده‌اند.

 

روحانی با بیان اینکه ما باید همیشه حواسمان جمع باشد و در هر جایی که قرار داریم دقت داشته باشیم که انسجام‌مان حفظ شود، اظهار کرد: امروز ملت ایران از هر زمان دیگر آماده‌تر و متحدتر است و در مساله ارز، یکی از تصمیماتی که اتخاذ کردیم این بود که دشمن به این موضوع چشم دوخته بود و فکر کرده بود یکی از راه‌هایی که می‌تواند بر اساس آن در کشور تلاطم ایجاد کند بازار ارز است اما با طرحی که ما برای آن در نظر گرفتیم که باید بگویم اگر پشتیبانی‌های نهادهای نظام نبود، نمی‌توانست اجرایی شود، ورق را برگرداند.

 

روحانی ادامه داد: اگر مردم از طرح بازار ارز پشتیبانی نمی‌کردند، نمی‌توانست اجرایی شود. دولت به تنهایی نمی‌تواند طرحی بزرگ را اگر مردم و همه ارکان نظام پشتیبانش نباشند به انجام برساند. حالا این وسط عده‌ای قلیلی هم بوده‌اند که از طرح ما ضرر کردند و این وسط دلالی و کارهای ناجور می‌کردند که دیگر نمی‌توانند انجام دهند اما ما باید بگوییم که بر مبنای آن عده قلیل تصمیم نمی‌گیریم، ما برای همه مردم کشور و در نظر داشتن شرایط آنهاست که باید تصمیمی را اتخاذ کنیم.

 

رییس‌جمهور با بیان اینکه ما با معضل بزرگی در کشور مواجه نمی‌شویم، اظهار کرد: ما همیشه مشکلات داشته‌ایم و همیشه آن را حل کرده‌ایم و بعد از این هم مشکلات را حل خواهیم کرد. در یک مبارزه اگر تلاش فراوان کنیم، عرق بریزیم و زحمت بکشیم وقتی در پایان پیروز می‌شویم خستگی همه آن اقدامات از سر ما بیرون می‌رود.

 

وی افزود: ما در مسیر پیشرفت کشور قدم بر می‌داریم و مشکلات را با کمک مردم حل می‌کنیم و به تنها چیزی که نیاز داریم عنایت حق، امید به آینده، وحدت و اتحاد و همبستگی و انسجام است.

 

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه برخی می‌گویند فلانی در زمان انتخابات وعده داد، حالا چه شده است، اظهار کرد: من البته حافظه‌ام خیلی قوی نیست اما آنقدر هم حافظه ضعیفی ندارم که قول‌های پارسال را فراموش کرده باشم. ما با هم شروع کردیم و با هم ادامه می‌دهیم و به اهدافمان دست می‌یابیم. کسانی هم که می‌گویند چرا وعده‌های روحانی انجام نشده، باید بگویم که در این مدت بسیاری از کارها انجام شد اما هنوز هم مسیر ادامه دارد و در این میان لازم است که دولت به مردم و مردم به دولت اعتماد کنند و حتما بدانید که قول‌هایی که در انتخابات داده‌ام، روزی نبوده است که آن‌ها را پیگیری نکنم.

 

رییس‌جمهوری تصریح کرد: ما باید از مشکلات عبور کنیم، گاهی راحت‌تر توانستیم این کار را انجام دهیم و گاهی هم عبور از مشکلات سخت‌تر بوده است. البته می‌دانم که اگر به مردم نگویم که قول‌هایم را پیگیری می‌کنم بار سنگینی بر دوشم قرار می‌گیرد ولی این را هم در نظر دارم که اگر مدام به مردم درباره وعده‌هایم بگویم و مشکلاتی که بر سر راه تحقق آن وجود دارد، موضوع حل نمی‌شود.

 

روحانی در پایان اظهار کرد: امروز هم بر همان مبنا حرکت می‌کنیم و قدم‌های خوبی برداشته‌ایم و اگر کسی می‌گوید که فلانی به مردم قول و وعده داد برای اینکه رای جمع کند اما حالا دیگر به رای ما احتیاج ندارد، وعده‌هایش را پیگیری نمی‌کند، می‌گویم که والله به دنبال رای گرفتن از مردم نبودم. وعده‌هایم را پیگیری می‌کنم و در این مسیر از یاری مردم نیز مدد می‌طلبم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------