آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

تاجرنیا: لاریجانی معقول‌تر از احمدی‌نژاد است اما چهره‌ای کاملاً اصولگرا است



اخبار,اخبار سیاسی,علی تاجرنیا

تاجرنیا معتقد است پیشنهاد حضور علی لاریجانی در جلسات سران اصلاحات و اعتدال مخدوش کردن مرزهای هویتی جریان اصلاح‌طلب است. اگر قرار باشد آقای لاریجانی به جلسات سران اصلاحات و اعتدال اضافه شود ما دیگر چیزی به نام دو جناح سیاسی در کشور نداریم.

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به برخی اخبار مبنی بر اضافه شدن علی لاریجانی به جلسات سران اصلاحات و اعتدال گفت: «افرادی که به دنبال تحقق این مساله‌ هستند در پی مخدوش کردن مرزهای هویتی جریان اصلاح‌طلبان هستند.»

 

او به «اعتمادآنلاین» گفت: «آقای لاریجانی در انتخابات دوره‌های گذشته مجلس که اما و اگرهایی دارد رئیس مجلس شده اما این به این معنا نیست که اثرگذاری در جریان‌های سیاسی دارد. بنابراین حضور او در جلسات سران اصلاحات و اعتدال توجیهی ندارد.»

 

تاجرنیا اضافه کرد: «جلساتی که با حضور آقایان خاتمی، روحانی، ناطق‌نوری و جهانگیری برگزار می‌شود جلسات سران اصلاحات و اعتدال است در حالی که آقای لاریجانی چهره کاملاً اصولگراست. منتها ایشان در شرایط جدید با توجه به مشکلاتی که با دولت آقای احمدی‌نژاد داشت چهره معقول‌تری از خود به نمایش گذاشت.»

 

عضو جبهه مشارکت گفت: «اگر قرار باشد آقای لاریجانی به جلسات سران اصلاحات و اعتدال اضافه شود ما دیگر چیزی به نام دو جناح سیاسی در کشور نداریم و همه مرزها با هم مخدوش می‌شود. با این اتفاق باید صف‌بندی‌ها عوض شود و دیگر جناح سیاسی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی وجود نخواهد داشت.»

 

تاجرنیا افزود: «ما  به آن بخش از جریان اصولگرایی که سعی می‌‌کنند رفتار معقولی داشته باشند و مخالفان خود را تحمل کنند احترام می‌گذاریم اما نباید یادمان برود در مجالسی که آقای لاریجانی ریاست آن را برعهده داشت چهره‌های اصلاح‌طلب رأی نیاوردند.»

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه پیشنهاد حضور علی لاریجانی در جلسات سران اصلاحات و اعتدال مخدوش کردن مرزهای هویتی جریان اصلاح‌طلب است، گفت: «ما اصلاح‌طلبان همین الان با اطرافیان آقای روحانی در حوزه عملکردی بسیار مشکل داریم. اطرافیان ایشان که کارهای اجرایی را برعهده دارند افراد محافظه‌کاری هستند که نتوانستند هیچگونه تغییر و تحول جدی ایجاد کنند.»

 

او در پاسخ به سوالی درباره تفاوت علی لاریجانی با حسن روحانی و علی‌اکبر ناطق‌نوری گفت: «آقای روحانی به دلیل جایگاهی که دارند و همچنین باورهایشان که به اصلاح‌طلبان نزدیک است در این دایره می‌گنجند. آقای ناطق‌نوری نیز شخصیتی اثرگذارند که اکنون فراتر از جریان اصولگرایی حرکت می‌‌کنند؛ بنابراین بحث این افراد با علی لاریجانی جدا است.»

 

تاجرنیا تاکید کرد: «اضافه شدن لاریجانی به جلسات سران اصلاحات و اعتدال در درازمدت نه‌تنها موجب همراهی و حمایت مردم نمی‌شود بلکه این بحث را بین آن‌ها تقویت می‌کند که جناح‌های سیاسی همه دستشان در یک کاسه است و مسائلی که مطرح می‌کنند ظاهرسازی است. همچنین کسانی که به نوعی سعی می‌کنند به مردم القا کنند نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا کاری برای آن‌ها نمی‌کند با این اتفاق هدف خود را راحت‌تر دنبال می‌کنند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------