آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

جزئیات بررسی ماجرای مدرسه غرب تهران در جلسه امروز کمیسیون آموزش با حضور بطحایی



اخبار,اخبار سیاسی,سید محمد بطحایی

ماجرای مدرسه غرب تهران در جلسه امروز کمیسیون آموزش با حضور بطحایی وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با ایلنا در تشریح جلسه امروز کمیسیون آموزش با بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای بطحایی در جلسه امروز گزارشی را در خصوص نظام آموزش والدین و دانش‌آموزان و نیروی انسانی در مدرسه و منطقه و نظام انتخاب و انتصاب مدیران که گام اول آن بر اساس شایسته سالاری است و نظام تجهیز شرایط حرفه‌ای برای مدیران مدرسه و نظام کنترل کیفیت مدارس و مورد نظام رصد مستمر و آسیب های اجتماعی در مدارس  مطرح کردند.

 

این نماینده مجلس گفت: آقای بطحایی توضیح دادند که این چهار نظام طراحی شده و در حال اجراست و نظام رصد آسیب‌های اجتماعی در مدارس هم مطرح شد که به آسیب‌های اجتماعی در مدارس اشاره داشته است و براساس آن اطلس آسیب‌های اجتماعی طراحی شده و براساس آن آسیب‌های اجتماعی در کل کشور رصد می‌شود که به عنوان مثال در سطح استان‌ها حتی نوع آسیب‌های اجتماعی هم متفاوت بوده است به عنوان مثال در یک استان میزان خشونت بالا بوده و در استان‌های دیگر پارامترهای متفاوتی وجود داشته است.

 

وی ادامه داد: نکته‌ای که من پیشنهاد دادم با توجه به اینکه نماینده تهران هم هستم این بود که اطلس آسیب‌‌های اجتماعی برای مناطق شهر تهران هم وجود داشته باشد چرا که در زمان گذشته ما طرحی را اجرا می‌کردیم بنام طرح مورج سلامت و در آن نوع آسیب‌های اجتماعی در مناطق تهران متفاوت بود و من پیشنهاد دادم این اطلس اجتماعی را که برای کشور طراحی شده برای مناطق شهر تهران در نظر بگیریم.

 

نماینده مردم تهران ادامه داد: نوع آسیب‌های اجتماعی در مناطق تهران متفاوت است و مانند همان آسیب‌هایی است که در استان‌های کشور رخ می‌دهد و از یکدیگر متمایز است اما مورد دیگری که در جلسه امروز به آن اشاره کردم نظارتی بود که نیاز است در مدارس دولتی و غیر دولتی وجود داشته باشد. این نظارت باید براساس جذب نیروهای آزاد و گزینش آنها که نیاز است انجام شود.

 

وی تصریح کرد: همکاران و نمایندگان پیشنهادات زیادی دادند اما تاکید من بیشتر بر نظارت بر جذب نیروها در مدارس دولتی و غیردولتی بود.

 

فریده اولاد قباد در خصوص گزارش وزیر آموزش و پرورش در مورد حادثه مدرسه غرب تهران خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز یادآور شدند که پرونده این مدرسه در حال حاضر در دست قوه قضاییه است و منتظر هستند نتیجه را از قوه قضاییه دریافت کنند.

 

نماینده مردم تهران ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش فردی را به عنوان بازرس ویژه برای رسیدگی به این پرونده تعیین کردند که در این جلسه حضور داشتند و نمایندگان هم در این جلسه در این خصوص اظهار نظر کردند.

 

وی در پایان تاکید کرد: در مجموع پنج موردی که در جلسه امروز در خصوص آن به جمع‌بندی رسیدیم و از اهمیت ویژه‌ای هم برخوردار است نظام جامع آموزش والدین ، انتخاب مدیران ، تجهیز حرفه‌ای مدیران مدرسه، نظام کنترل کیفیت مدارس بود.

 

اولاد قباد ادامه داد: من از وزیر آموزش و پرورش خواستم که ایشان چه پیشنهادی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس دارند و به عنوان مثال در استانی که میزان خودکشی یا اعتیاد در مدارس بالاست چه راهکارهایی برای آن ارائه شده است در واقع سوال من برای پیشگیری از این رفتارهای پرخطر بود که البته یک طرح نمادی وجود دارد که آموزش و پرورش آن را اجرا می‌کند.

 

وی در پایان گفت: در رابطه با موضوع اول که دررابطه با زیر نظام‌های سند تحول بنیادین بود، راهکارها و اقدامات موجود برای سند تحول بنیادی نیاز به عملیاتی شدن دارد موضوع دوم هم مربوط به سیستم نظارتی بود که لازم است براساس شایسته سالاری نیروهای آزاد و مدیران به آموزش و پرورش جذب شوند. مهمترین مساله ای که امروز مورد بحث هم قرار گرفت آموزش رسانه‌ای والدین و دانش آموزان بود چرا که با توجه به گستردگی فضای مجازی در حال حاضر نیاز مبرم به این آموزش وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------