آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

طرح سؤال از رئیس جمهور نقشه فتنه گران است



اخبار,اخبار سیاسی,خبر سیاسی

این طرح هیچ فایده‌ای ندارد و احمدی‌نژاد در روز طرح سؤال آبروی مجلس را خواهد برد. مگر مجلس هشتمی‌ها چه دستاوردی داشتند که مجلس نهمی‌ها تا به این حد پافشاری می‌کنند تا رییس جمهوری را مورد سؤال قرار بدهند؟

سعید شمس – مطرح شدن طرح سؤال از رییس جمهوری در درون مجلس هم موافق دارد و هم مخالف.

سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین معتقد است که دشمنان از این مساله خوشحال خواهند شد. وی درباره دلایل مخالفت خود گفت: «دلیل مخالفتم با این طرح حضور گسترده فعالین فتنه است تا آن‌ها از این طریق احمدی‌نژاد را بیشتر تحریک کنند تا در مجلس با نماینده‌های برخوردهای آنچنانی کند.»نماینده قزوین

سؤال‌های خبرنگار عصر ایران و پاسخ‌های حسینی در زیر می‌آید:

ظاهرا طرح سؤال جدی است، شما مخالف حضور احمدی‌نژاد در مجلس برای پاسخگویی به نماینده‌ها هستید یا موافق؟

مخالف.

چرا؟

به چند دلیل اجرایی شدن طرح سؤال از رییس جمهوری را در راستای منافع و اهداف دشمنان می‌دانم. اول اینکه شرایط فعلی اقتصادی مملکت بحران‌هایی به وجود آورده است و به همین دلیل نباید وقت و انرژی خود را صرف مسایل فرعی کنیم.

یعنی سؤال مجلسی‌ها از نفر اول اجرایی کشور آن هم در موضوع مبتلا به مردم  را بحثی فرعی می‌دانید؟

بله. واقعیت این است که اصل نیست. دلیل مخالفتم با این طرح حضور گسترده فعالین فتنه است تا آن‌ها از این طریق احمدی‌نژاد را بیشتر تحریک کنند تا در مجلس با نماینده‌های برخوردهای آنچنانی کند.

یعنی 102 نماینده‌ای که این طرح را پیگیری می‌کنند به نظر شما فعالین فتنه اند؟

نه، اصلا چنین منطوری نداشتم. اما معتقدیم که فتنه گران نسبت به این کار رضایت دارند.

رضایت داشتن با تحریک کردن دو مقوله جدایی است.

ببینید! فتنه گران در دید و بازدیدهای خود شرایطی را به وجود می‌آورند تا بتوانند مجلس نشینان را به طرح سؤال وا دارند. همین الان دیدید که شیخ قدرت علیخانی در مجلس قدم می‌زد تا بتواند در گفتگو با نماینده‌ها روی آن‌ها تاثیر بگذارد. همه می‌دانند که آن‌ها خیلی خوشحال می‌شوند که احمدی‌نژاد در مجلس با حرف‌هایش مجلسی‌ها را تخریب کند. به هر حال او همیشه در آستینش چیزهایی دارد که هر وقت خواست از آن‌ها استفاده کند.

خب! سؤال از فردی با این مشخصه‌ای که شما می‌گویید طبیعی است، نیست؟

حرف من این است که این طرح هیچ فایده‌ای ندارد و احمدی‌نژاد در روز طرح سؤال آبروی مجلس را خواهد برد. مگر مجلس هشتمی‌ها چه دستاوردی داشتند که مجلس نهمی‌ها تا به این حد پافشاری می‌کنند تا رییس جمهوری را مورد سؤال خود قرار بدهند؟

اصلا طرح سؤال کار بی‌موردی است که هیچ خاصیتی نخواهد داشت.

شما با این نظر یکی از مجوزهای قانون اساسی به نماینده‌های مجلس را زیر سؤال می‌برید.

حرف من این است که در وضعیت بد فعلی نباید چنین اقداماتی را مطرح کنیم.

خب ، اگر شرایط مطلوب باشد که احتیاجی به سؤال نیست، این طرح برای روزهایی است که احساس شود نا‌کارآمدی دولت هزینه‌هایی را به مردم و جامعه تحمیل کرده است.

نه، اتفاقا اینطور نیست. وقتی دشمن تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا به جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار بدهد، وقت این نیست که نماینده‌هایی از یک قوه رییس قوه دیگری را تحت سؤال قرار دهند.

البته باید گفت که بحران‌های فعلی زودگذر است و دست‌های پنهان اجازه نمی‌دهد تا مسؤلین بتوانند آنطور که باید به فکر کار و فعالیت باشند.

طرح سؤال بالاخره انجام می‌شود یا خیر؟

بله، بالاخره طراحان پیگیر هستند و اگر اتفاق خاصی نیفتد، احمدی‌نژاد به مجلس می‌آید. متاسفانه این همه تلاش در حالی مشاهده می‌شود که هیچ فایده‌ای ندارد و قبلاً هم احمدی‌نژاد همه چیز را به شوخی گرفت و مجلس را تخریب کرد. من نمی‌دانم وقتی دولتش روزهای آخر را طی می‌کند، چرا این همه حساسیت وجود دارد.

یعنی مجلس وظیفه نظارتی خود را به این دلیل که چند ماه به پایان دولت مانده است، فراموش کند؟

بله، باید تحمل کرد تا رییس جمهوری جدید جایگزیتش شود.

پس باید در قانون اساسی برای طرح سؤال شرط و شروط تعیین می‌شد.

پیش بینی شده است. طرح سؤال زمانی منطقی است که کشور آرامش داشته باشد. این کار باعث می‌شود که گرانی بیشتر شود، همانطور که حرف‌های احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری باعث شد تا تورم بالا‌تر برود.

نظر کلی تان درباره احمدی‌نژاد و عملکردش چیست؟

انصافا ایشان خیلی خوب عمل کرده است و با جرات کارهایی انجام داده است که هیچ کس نمی‌توانست به آن‌ها عمل کند.

مثلا؟

همین هدفمندی یارانه‌ها که روسای جمهوری گذشته از اجرایی کردن این طرح هراس داشتند و شکستن هیبت استکبار و شکست دادن آن‌ها در نگاه جهانیان. چه کسی می‌توانست اینطور عمل کند؟... /عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------