آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

دولت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باور عمیق دارد



اخبار,اخبار سیاسی,اسحاق جهانگیری

جلسه‌ شورای اقتصاد پیش از ظهر روز دوشنبه به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دستگاه‌های مربوطه خواست برنامه‌ و پیشنهاد خود را برای تحقق منویات معظم‌له در این خصوص تهیه کنند تا در اسرع وقت در جلسه‌ هیات وزیران مطرح و تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان این‌که «رییس‌جمهور نیز بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید جدی دارد»، اظهار کرد: باید در اسرع وقت برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این سیاست‌ها انجام شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی از رسانه‌ها این‌گونه القاء می‌شود که دولت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی معتقد نیست و به آن توجه نمی‌کند اما دولت بارها به صورت رسمی و غیررسمی تاکید کرده که به بند بند این سیاست‌ها باور عمیق دارد و آن را نسخه‌ا‌ی شفابخش برای اقتصاد کشور می‌داند که حتی پس از لغو تحریم‌ها نیز آن را کنار نخواهد گذاشت.

در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز حضور داشتند، نماینده وزارت نیرو به ارائه توضیحاتی در خصوص دستورالعمل تعیین تعرفه های آب و فاضلاب در سال 1394 پرداخت که پس از بحث و تبادل نظر، تصمیمات لازم دراین خصوص اتخاذ شد.

در ادامه‌ این نشست، نماینده‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارشی از «دستورالعمل چگونگی اختصاص تسهیلات مالی و خارجی (فاینانس ) به طرح‌ها و پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی متقاضی» ارائه کرد و با اشاره به بررسی این دستورالعمل در کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد، به تبیین و تشریح ویژگی های این دستورالعمل پرداخت که پس از بحث و بررسی به تایید اعضای شورای اقتصاد رسید.

در این جلسه همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد حذف تعرفه‌ صادراتی کنسانتره آهن را در راستای کمک به حل مشکلات فراروی کارخانجات تولید کننده این محصول مطرح کرد که این موضوع مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------