آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

درخواست نماینده ولی‌فقیه در مازندران برای کاندیداتوری آملی لاریجانی در مجلس خبرگان



اخبار,اخبار سیاسی,آیت الله لاریجانی

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این‌که «در سال جاری انتخابات مجلس خبرگان را داریم»، گفت: ما امثال لاریجانی را در مجلس خبرگان لازم داریم و امیدواریم با رای بالا ایشان در مجلس خبرگان حضور یابد.

 آیت‌الله نورالله طبرسی روز 13 آبان در مراسم دیدار علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات با رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: شخصیت حقیقی، حقوی، خانوادگی و دانشگاهی آیت الله لاریجانی برای ما مبرهن است و شاید در جمعیت روحانیون چنین شخصیت کاملی که بر فلسفه غرب و شرق، فقه و حقوق هم مسلط باشند، نداشته باشیم.

وی افزود: شخصیت‌ها مرز ندارند و برای همه هستند و از نظر تعلق خانوادگی آیت‌الله لاریجانی از مازندران هستند و پدر ایشان حاج میرزا هاشم آملی لاریجانی از رجال بزرگ بوده است. حاج میرزا هاشم آملی لاریجانی برای همه روشنفکران حجت است و با آن‌که در خارج از کشور به علم‌آموزی پرداختند و دانای بزرگ بودند اما شخصیتی خاضع و فروتن بودند.

وی با بیان این‌که «در دوره ریاست آیت‌الله لاریجانی در قوه قضائیه وحدت قوا داشتیم»، افزود: این خاندان ثابت کردند که برای اسلام و انقلاب همه چیز را نثار می‌کنند.

امام جمعه مازندران با بیان این‌که «پرونده بابک زنجانی 200 جلد دارد و بررسی این پرونده‌ها مشکلات بسیاری دارد»، اظهار کرد: در جامعه جمهوری اسلامی درست نیست علیه رییس قوه قضائیه که فردی عادل و فقیه است حرف و حدیث باشد. پذیرفتن بار سنگین قضاوت در کشور نشان‌دهنده تعهد آیت‌الله لاریجانی است.

وی از تلاش حجت‌الاسلام تقوی‌فرد و معاون وی در دستگاه قضا مازندران تقدیر کرد و افزود: این پرونده‌هایی که از انواع جرم همچون، زمین‌خواری، جنگل‌خواری و ... است کار مشکلی است و باید کادر قضایی و قضات تکمیل شود. رفع مشکلات مکان و امکانات و تجهیزات از نیازمندی‌های دستگاه قضات است و توقع داریم که این کمبودات در این سفر خود مرتفع کنید.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: وجود قوانینی همچون استناد منابع طبیعی به نقشه قدیمی خود با وجود اینکه مردم چندین سند دارند باز با اکتفا به نقشه خود این اراضی را جزو عرصه ملی اعلام می‌کند باید این موضوع که در حقیقت کار مجلس است در دستگاه قضا پیگیری شود.

وی با بیان این‌که« 22 بهمن، 13 آبان و... از مراسمات بازدارنده است»، افزود: امروز روزی است عمربن‌ها، شمرها، آل‌سعود، آل‌یهود و همه اظهار تنفر کنیم. این‌ها دشمنی قدیمی هستند و هیچگاه دوست نمی‌شوند.

وی با بیان این‌که «اسلام دارای تیغ و تبلیغ است»، گفت: اگر تبلیغ و ارشاد ره به جایی نبرد نیاز است قوه قضائیه در با قوه قهریه وارد شود.

طبرسی با اشاره به این‌که «مازندران 400 شهدای روحانی داشته و از نظر تعداد شهدای روحانی رتبه دوم را در کشور دارد»، ادامه داد: این اقداماتی است که روحانیون در کارنامه خوبی دارند و وحدت علما و مدیران در استان نقطه مثبتی است و همه در چتر رهبری وحدت رویه داشته باشند.

وی با بیان این‌که «در موضوع مشروطه روحانیون کلاه به سرشان رفت»، گفت: اگر روحانیون استقامت می‌کردند این پیش نمی‌آمد و ما مطهری‌ها و بهشتی‌ها دادیم تا به انقلاب امروز برسیم.

وی با بیان این‌که «در سال جاری انتخابات مجلس خبرگان را داریم»، افزود: ما امثال لاریجانی را در مجلس خبرگان لازم داریم و امیدواریم با رای بالا ایشان در مجلس خبرگان حضور یابد.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------