شایعه‌ها در مورد تخلف سازمان انرژی اتمی بی‌اساس است



اخبار,اخبارسیاسی,عباسعلی منصوری‌آرانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کماکان منتظریم که پرونده PMD بسته شود و پس از آن در چارچوب تعهداتی که در برجام داریم، عمل کنیم.

عباسعلی منصوری‌آرانی درخصوص بازید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تاسیسات هسته‌ای نطنز، اظهار داشت: بنابر آن‌چه در مجلس مقرر شد، جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از تاسیسات هسته‌ای نطنز بازدیدی به عمل آوردیم که ضمن بررسی روند کار، از فعال‌بودن سانتریفیوژ‌ها مطمئن بشویم.

وی افزود: بنابر مشاهدات ما حدود ۶۰۰۰ سانتریفیوژ غیرفعال جمع‌آوری شده‌ و فعالیت‌ها در چارچوب‌هایی که مشخص شده ادامه دارد و برخی شایعه‌هایی که درمورد تخلف‌های سازمان انرژی اتمی مطرح شده، صحت ندارد و این سازمان کاملاً بر اقدام‌ها اشراف دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: علی‌القاعده و در صورت عملی شدن تعهدات طرف مقابل، با ۵۰۶۰ سانتریفیوژ در نطنز و ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو به فعالیت‌های خود ادامه خواهیم داد، البته در حال حاضر تا رسیدن به تعداد ۵۰۶۰ سانترفیوژ در نطنز فاصله داریم، اما مقدمات لازم در این خصوص نیز در دست انجام است و درصورتی بسته‌شدن کامل پرونده PMD این مسئله را در روز معین، محقق خواهیم ساخت.

منصوری‌آرانی اضافه کرد: کماکان منتظریم که پرونده PMD بسته شود و پس از آن در چارچوب تعهداتی که در برجام داریم، عمل کنیم.

نماینده مردم کاشان در مجلس در توضیح زمان انجام بازدیدهای بعدی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تاسیسات هسته‌ای، یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی به فراخور از تاسیسات فردو و اراک هم بازدیدهایی به عمل خواهد آورد و بر این اساس، هفته آینده بازدید از تاسیسات فردو انجام می‌شود و در ادامه نیز از تاسیسات اراک بازدید خواهیم کرد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس ادامه داد: همچنین در جریان این بازدید‌ها در صورتی که لازم باشد، از مسئولان برای ارائه توضیحات دعوت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر عدم مغایرت اقدام‌های نظارتی مجلس و شورایعالی امنیت ملی، اعلام کرد: بازدیدهای ما در کمیسیون امنیت در راستای مصوبات مجلس انجام خواهد شد و گزارش‌هایی را به نمایندگان محترم و مردم شریف ارائه خواهیم کرد و همزمان شورای نظارت بر اجرای برجام در شورایعالی امنیت ملی نیز گزارش‌های خود را به این شورا و مقام معظم رهبری ارائه می‌کند و هر کدام از این دو هیات ناظر شرح وظایف مشخص و روشنی دارند.

منصوری‌آرانی در پایان خاطرنشان کرد: بنابر روندی که مصوب شده، آقای ظریف باید هر ۳ ماه گزارشی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند و کمیسیون امنیت هم هر ۶ ماه گزارش خود را به صحن مجلس ارائه می‌کند. البته این مسئله به این معنا نیست که آقای ظریف هر ۳ ماه، یک‌بار در جلسات شرکت می‌کند، ‌ امکان دارد حضور ایشان در جلسات به صورت مستمر انجام شود اما در ‌‌نهایت جمع‌بندی مسائل هر ۳ ماه در اختیار کمیسیون امنیت قرار می‌گیرد.

اخبار سیاسی - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------