آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

پزشکیان:۸۰ تا ۹۰ درصد از وزرای پیشنهادی از مجلس رأی می‌گیرند/تاجگردون: دو وزیر در معرض خطر هستند



اخبار,اخبار سیاسی واجتماعی,پزشکیان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه صحن علنی امروز مجلس درباره وضعیت وزرای پیشنهادی اظهارنظر کردند.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود پزشکیان در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا جهت‌گیری وزرای پیشنهادی در راستای اهداف رییس‌جمهور و وعده‌هایش در ایام انتخابات است، گفت: مشکل ما این است که مدیران‌مان برنامه‌محور نیستند یا اینکه ما عادت به اجرای برنامه نداشتیم. موضوعی که تجربه اجرای برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه آن را به خوبی نشان می‌دهد.

 

وی افزود: مدیران ما با دقت برنامه‌ها و قوانین را عمل نمی‌کنند. دلیل آن است که مدیران بر اساس تجربه و سلسله مراتب انتخاب نمی‌شوند و تجربه، آگاهی، مهارت و درک لازم را ندارند. علیرغم نبود چنین ویژگی‌هایی وقتی شروع به کار برای کسب تجربه می‌کنند یک مرتبه آنها را عوض می‌کنیم که نتیجه‌اش وضعیت فعلی کشور می‌شود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته جامعه و رسانه‌های ما توقع تغییرات مداوم در سطح مدیران را دارند حال اینکه مدیران به محض کسب تجربه عوض می‌شوند.

 

پزشکیان درباره میزان رای‌آوری وزرای پیشنهادی، گفت: به نظرم ۸۰ تا ۹۰ درصد از وزرای پیشنهادی می‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

 

وی در ارزیابی از تیم اقتصادی دولت دوازدهم نیز بیان کرد: به نظرم تیم اقتصادی معرفی شده نسبت به دولت یازدهم تفاوت آنچنانی نکرده است تنها آقای نعمت‌زاده و طیب‌نیا عوض شده‌اند که آقای طیب‌نیا فردی با سابقه و علمی بود که به نظرم وجود ایشان برای دولت بهینه تمام می‌شد. البته دلیل تغییر ایشان را باید از دولت پرسید.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: به طور کلی اگر تیم اقتصادی گذشته معرفی می‌شد و دولت نقاط ضعف را اصلاح می‌کرد بهتر از این بود تا افراد جدیدی معرفی شوند و بعد از چهار سال بررسی کنیم که آنها چه کردند و چگونه اشکالات را برطرف نموده‌اند. این از همان مشکل نشات می‌گیرد که ما با فرض حل شدن مشکلات با تغییر افراد مدیران و وزرا را عوض می‌کنیم.

 

نماینده مردم تبریز در ارزیابی از میزان تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت در چهار سال آینده، گفت: در حال حاضر ما در سطح منطقه و در داخل کشور مشکلاتی داریم که باید با هماهنگی تمامی تلاش‌ها را در جهت رفع این چالش‌ها به کار گیریم به گونه‌ای که با افزایش مشارکت‌های عمومی و دعوت از کارشناسان در جهت رفع چالش‌های داخلی حرکت کرده و در این راه از تجربه، علم و توان کارشناسی استفاده کنیم.

 

به گفته پزشکیان، در صورت اصلاح نکردن چالش‌های خارجی موفقیتی نیز حاصل نمی‌شود، اینها همه به نحوه مدیریت صحنه بر می‌گردد. اینکه چقدر مسئولان در راس قوا، حوزه‌های علمیه، روحانیت و ارگان‌های مختلف جامعه مهارت لازم را دارند تا این وحدت و هماهنگی و مشارکت را بالا ببرند، هماهنگی که متاسفانه وجود ندارد و همه منتظریم تا از یکدیگر عیب بگیریم و همدیگر را تخریب کنیم.

 

وی ادامه داد: در مورد وضعیت اقتصادی کشور اگر وزیر پیشنهادی علامه اقتصاد هم باشد نمی‌تواند در محیط پرتنش برنامه‌ها را پیش ببرد. اکنون کار تیمی حرف آخر را می‌زند. تیم اقتصادی باید با یکدیگر هماهنگ باشد تیمی که تنها منحصر به دولت نیست و مجموعه‌ متغیرهای سیاسی بر روی آن اثرگذار هستند.

 

پزشکیان در مورد لابی‌های نمایندگان با وزرا نیز گفت: لابی چیز جدیدی نیست که تازه امروز دیده شده است. قبل از بررسی صلاحیت‌ها نیز نمایندگان در زمان حضور وزرا مسائل منطقه‌ای، توقعات و سوالات‌شان را مطرح می‌کردند لذا آنچه شما از دور می‌بینید لابی صرف نیست.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره معرفی نشدن وزیر علوم نیز گفت: بهتر بود که ایشان معرفی می‌شد حال که این اتفاق رخ نداده است نباید این موضوع را تبدیل به یک چالش کنیم. مهم آن است کسانی که سر کار می‌آیند چارچوب برنامه، سیاست‌های کلی و قوانین را اجرا کنند نه اینکه بعد از انتخاب شدن کاری به کاری آنها نداشته باشیم.

 

یکی دو نفر از وزرای معرفی شده در معرض خطر هستند

 

غلامرضا تاجگردون نیز در حاشیه جلسه علنی درباره برخی حاشیه‌ها در مورد وزرای معرفی شده به مجلس، گفت: حرف‌هایی که در بیرون وجود دارد خیلی در مجلس مطرح نیست و در عین حال گاهی مسائلی اتفاق می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست مثل رای اعتماد به کابینه یازدهم و رای عدم اعتماد مجلس به ‌آقای نجفی که ما آن را پیش‌بینی نمی‌کردیم.

 

وی افزود: به نظرم یکی دو نفر از وزرای معرفی شده در معرض خطر هستند ولی باید تا روز آخر صبر کرد. جهت گیری کلی مجلس هم رای اعتماد به همه وزرای پیشنهادی است. در بین نمایندگانی که سیاسی نگاه نمی‌کنند و نگاه کارشناسی به مسائل دارند بحث‌های اقناعی هم در جریان است. مثلا من به طرفداری از وزیری صحبت کرده بودم و امروز جمعی از دوستان مخالف درباره ایشان با من بحث کردند. در مواردی من آنها را قانع کردم و در برخی موارد هم آنها من را قانع کردند.

 

تاجگردون ادامه داد: لابی‌ها و مسائل منطقه‌ای هم در رای اعتماد نمایندگان تاثیرگذار است و لابی‌ها خیلی هم مذموم نیست.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره ترکیب اقتصادی کابینه دوازدهم نیز گفت: من این ترکیب را متعادل‌تر و هماهنگ‌تر می‌دانم فارغ از بحث اقتصادی در دولت قبل، موضوع عدم هماهنگی تیم اقتصادی مطرح بود ،اما در این تیم رییس‌جمهور هماهنگی را ارجح دانسته تا اینکه بخواهد سطح تخصصی را بالاتر ببرد. من نمی‌توانم بگویم آقای کرباسیان نسبت به آقای طیب‌نیا برتری دارد ولی رییس‌جمهور افراد را طوری انتخاب کرده که با بخش مالی و پولی هماهنگ‌تر باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------