آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

مصونیت خاص احمدی نژاد به روایت یک نماینده/بازهم به مجلس حمله تروریستی شود عکس سلفی می‌اندازم



اخبار,اخبار سیاسی واجتماعی,غلامعلی جعفرزاده

جانبازی که امروز دهه پنجم عمرش را روی ویلچر میگذراند شاید همان قهرمانی باشد که دیروز در میادین ورزشی جوانی اش را قهرمانی کرده باشد.

غلامعلی جعفرزاده نماینده ایثارگر مجلس که شرایط جسمی اش هیچ محدودیتی برای فعالیت های سیاسی اش ایجاد نکرده است معتقد است که سیاست ورزی زبان می خواهد و خیلی به پا احتیاجی ندارد. می گوید: عضو هیچ حزب و گروهی نیست و برای خوشایند هیچ جناحی کاری نمیکند چون معتقد است یک سیاست مدار خوب سیاست مداری است که اصولگرای اصلاح طلب با مشی اعتدالی باشد. 

 

در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را می خوانید.

 

شما که خیبری هستید دود برخی موتوری ها شما را اذیت نمی کند؟

 

قطعا اذیت می کند موتوری هایی که تخته گاز می روند و توجهی به عابر پیاده و مردم هم ندارند همه را متاثر می کنند؛ تندروی این موتوری هایی که اگزوز ندارند مردم را اذیت می کند و این اشکال دارد.

 

طبیعتا این تندروی ها در مجلس هم هست، البته شدت و حدت آن بالا و پایین دارد اما دعا کنید که این موتوری ها پنچر شوند.

 

کشور نیاز به آرامش دارد و استحقاق کشوری که 230 هزار شهید داده، 500 هزار جانباز تقدیم کرده و 30 هزار اسیر داشته این نیست و برای اینکه به استحقاق خود برسد ترمزهای مختلف نباید سرراهش باشد. این کشور رهبر دارد، رئیس جمهور دارد و روسای قوای سه گانه در آن فعال هستند و اگر هرکس بخواهد خودش تشخیص دهد و ورود کند آسیب می رساند و این یعنی که سرمایه گذار وارد نشود، اقتصاد نچرخد و این ها آسیب می رساند.

 

شما بارها در مصاحبه های خود کسی را که دو دوره رئیس جمهور بوده متهم اصلی فتنه 88 معرفی کردید این نظرات مبنای حقوقی دارد یا نظر شخصی شما است؟

 

می توانم این قضیه را حقوقی اثبات کنم، البته نظر شخصی است مبتنی بر شواهد حقوقی که معتقدم می توانم آن را اثبات کنم و هرجا هم تا کنون لازم بوده آن را عنوان کردم البته ایشان بالاخره یک مصونیت خاصی دارد که کسی پذیرای آن نشده تا الان.

 

شما به حجم بالای تخلفات در دولت دهم و نهم همیشه معترض بودید و حتی بارها از آقای روحانی خواستید این مفاسد را اعلام کند شما به عنوان نماینده مردم که مهم ترین وظایف تان نظارت است چرا خودتان این کار را نکردید؟

 

چرا به کرات در کمیسیون اصل 90 پیگیری کردم و مستندات آن وجود دارد اما همان طور که عرض کردم اراده ای برای پیگیری آن وجود نداشت و تا این لحظه نیز وجود ندارد؛ البته دنبال این نیستیم که حتما با یک مورد خاص برخورد شود من معتقدم اگر نظام و حاکمیت قاطعیت نشان می داد ما شاهد تکرار این مفسده ها نبودیم، من به دنبال برخورد با یک شخص نیستم به دنبال ریشه کن کردن این موضوع هستم.

 

عکس سلفی شما و آقای تاجگردون در روزی که حادثه تروریستی مجلس اتفاق افتاد حاشیه ساز شد جریان آن چه بود و آیا دلیل خاصی داشت؟

 

باید بگویم الان هم اگر خدایی نکرده چنین اتفاقی بیافتد دوباره عکس سلفی می گیرم و منتشر می کنم. من خاطرم هست وقتی این اتفاق افتاد من داخل صحن بودم خیلی از اتفاقات بیرون مطلع نبودم اما دائما پیام می آمد و ابراز نگرانی می کردند از احوال ما و دیگر نمایندگان و این بود که ما این پست را منتشر کردیم، آقای تاجگردون پیش من آمد و چون من مودم اینترنت همراه داشتم به اینترنت من متصل شد و گفت: یک فشار بیرونی هست که ما هرچه می گوییم حالمان خوب است کسی باور نمی کند و وقتی می گوییم جلسه روال عادی را طی می کند کسی نمی پذیرد و تصور این است که رادیو جلسات را از آرشیو پخش می کند پس ما بیاییم یک عکس را منتشر کنیم و ما نیز بلافاصله عکس گرفتیم و منتشر کردیم و لذا میگویم اگر باز همچنین اتفاقی بیافتد ما عکس می گیریم و می فرستیم گرچه می دانیم که دیگر چنین اتفاق تلخی ان شاءالله نخواهد افتاد.

 

آقای دکتر شما جز موافقان فیلترینگ هستید یا از مخالفانش؟

 

اعتقاد من این است که فیلتر واقعا جواب نمی دهد و محدودیت ها تاکنون پاسخ نداده، در 38 سال پس از انقلاب شما به خاطراتتان برگردید آن زمانی که ویدیوهای خانگی بود یادتان هست که چگونه برخورد می شد من فکر می کنم باید آنقدر توانمان را بالا ببریم که چیزی بر ما تأثیر نگذارد.

 

برخی ها صرفا مشی اصول گرایی را مخالف آزادی می دانند و برخی اصلاح طلبی را موافق آزادی این موضوع را شما قبول دارید؟

 

مگر می شود کسی فاقد اصول باشد و آیا مگر می شود کسی بگوید من اصلاحاتی در طول زندگیم ندارم و هرچه که امروز فکر می کنم قطعا 20 سال دیگر نیز همین خواهد بود؟

 

ما در طول دوران زندگیمان یک چارچوب و اصولی داریم مثل ارزش های انقلاب و آرمان هایمان و شهدا که غیرقابل تغییر است اما نوع نگاه ما به مسائل مختلف جامعه و مسائل فرهنگی و سیاسی به مرور تغییراتی متناسب با پیشرفت جامعه باید داشته باشد و اسمش را می گذاریم اصلاح کردن امور، اگر اشتباه نکنم یک سالی مقام معظم رهبری در دانشگاه کرمان بهترین وضعیت را اصول گرایی اصلاح طلبانه عنوان کردند و حالا ما می گوییم اصول گرای اصلاح طلب با مشی اعتدالی.

 

شرایط جسمی شما محدودیتی هم برای فعالیت های سیاسی شما ایجاد کرده است؟ 

 

بعید می دانم؛ فعالیت سیاسی بیشتر حرف است و حرف زدن خیلی پا نمی خواهد.

 

آقای جعفرزاده بالاخره بحث تحقیق و تفحص در بنیاد شهید به کجا رسید؟

 

آنچه که طبق قانون می توانستیم انجام دهیم انجام دادیم، فرآیند قانونی آن طوری بود که باید یک کمیسیون رأی می داد که به هر دلیل تعدادی از دوستان ما رأی ندادند و یا به نوعی آن را مشمول زمان کردند اما من مطلع هستم که یک نسخه از گزارش تقدیم هیأت رئیسه وقت شد و یک نسخه نیز تقدیم دستگاه قضایی شد؛ ما بیشتر از قانون نمی توانستیم عمل کنیم و آن میزان که قانون اجازه می داد عمل کردیم.

 

گفته می شود فشارهایی برای عدم قرائت این گزارش وجود دارد، این فشارها دقیقا از کجا بود؟

 

اینکه هی ممانعت شد و در کمیته خاص خود رأی نیاورد طبیعتا بر اثر لابی گری ها و فشارهای بیرونی بود البته اینکه همه را هم به گردن عوامل بیرونی بیندازیم درست نیست و بالاخره اشتباهاتی همه ما مرتکب شدیم؛ آن ها بازی راه انداختند که این را تبدیل به یک مسئله سیاسی کنیم و برخی دوستان ما هم در این بازی افتادن و نوعی تلقی شد که این مسئله سیاسی است در حالی که واقعا این مسئله این گونه نبود و گزارشی کارشناسی تهیه شد.

 

دکتر منظورتان از آن هایی که فشار آوردند دقیقا چه کسانی است؟

 

قطعا انتظار ندارید که اسم ببرم؟

 

بعضی مواقع مواضع شما اصول گرایانه است و بعضی مواقع اصلاح طلبانه، شما اصول گرای اصلاح طلبید یا اصلاح طلب اصول گرا؟

 

تشخیص این موضوع با شما است اما من آنچه را که تشخیص می دهم درست است عنوان می کنم گاهی می بینید این موضوع خوشایند جناح اصول گرا است و گاهی می بینید خوشایند اصلاح طلبان است اما من با خدای خود عهد کردم؛ نه به دنبال شاد کردن یک جناح خاص هستم و نه به دنبال ناراحت کردن یک جناح دیگر وقتی در موضوعی تشخیص می دهم درست چیست آن را فارغ از نگاه های جناحی مطرح می کنم، من نماینده مردم هستم و با معیارهای مردم باید سنجیده شوم احتمال دارد شما البته ایراد بگیرید و بگویید این با فرهنگ حزبی هم خوانی ندارد ولی من تا الان وابسته به هیچ حزبی نیستم و من فقط به دنبال آن هستم که آنچه که حق است بگویم البته امکان دارد گاهی در تشخیص خود اشتباه کنم.

 

شما جایی گفته بودید عده ای علیه شما زورگیری اینترنتی راه انداختند این یعنی چی؟

 

متأسفانه در دو سه سال گذشته اتفاقی افتاد که البته فکر می کنم هنوز هم وجود دارد و فقط مدل آن فرق کرده است و آن اینست که می آیند شبکه ای را در فضای مجازی باز می کنند و وقتی شناخته شدند شروع به حمله کردن به یک طرف و یک فرد می کنند و بعد با آن وارد مذاکره می شوند و شروع می کنند به اخاذی کردن و باج گرفتن که باید برای این موضوع تدبیری انجام شود، زمانی که برای من این اتفاق افتاد من به صراحت اعلام کردم و گفتم هر کار می خواهید انجام دهید اما الان معتقدم اینگونه اتفاقات هنوز در جریان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------