آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ردپای آزمایش موشک بالستیک روسیه در آسمان ارومیه/ مقام ارشد نظامی: مسیر پرواز موشک ایران نبود اما...



اخبار,اخبار سیاسی واجتماعی,موشک بالستیک

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، گفت: شی نورانی در آسمان شب گذشته، مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بوده است..

به گزارش خبرآنلاین،  به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی، در پی رویت شی نورانی در آسمان برخی از نقاط کشور امیر سرتیپ دوم علیرضا الهام اظهار کرد:حوالی ساعت ۱۹۰۰ دیروز بر اساس گزارش پست های دیده بانی شبکه پدافند هوایی و همچنین گزارش های مردمی رویت یک شی نورانی در آسمان کشور واصل شد و قرارگاه پدافند هوایی بر اساس ماموریت خود آمادگی لازم برای مقابله و حتی درگیری با این شی نورانی را ایجاد کرد.

 

امیر الهامی در ادامه گفت: بررسی های دقیق و کارشناسی پدافند نشان داد که رویت این شی نورانی مربوط به موشک بالستیک RS-۱۲M روسیه با برد ۱۰۰۰ کیلومتر بوده است که از میدان تیری در شمال دریای خزرشلیک ودر محلی به نام ساری شاگان قزاقستان فرود آمده است.

 

وی افزود:مسیر پروازی این موشک از آسمان ایران نبوده است و به خاطر ارتفاع بسیار بالای پرواز و ساعت شلیک آن از برخی از نقاط ایران مانند بیرجند، طبس، یزد، اراک، شیراز، و تهران قابل مشاهده بوده است.

 

الهامی در ادامه تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی با اشراف اطلاعاتی تحرکات را رصد و به موقع تحلیل و تصمیم لازم را اتخاذ می کند، همانطور که در ساعت شلیک این موشک تعداد ۱۱۹ پرواز از آسمان کشور در حال عبور بوده است که برخی از پرواز ها هم رویت این شی را گزارش کرده اند که همین امر حساسیت کار و دقت در تصمیم گیری را بیشتر می کرد.

 

امیر الهامی تاکید کرد:همزمان با بررسی های تخصصی پدافند در این مورد گزارش های مردمی به موقع و در لحظه واصل می شد که این واقعیت دو باره یاد آوری شد که مردم بزرگ ایران حامیان همیشگی نیرو های مسلح هستند و این همان تدبیر راهبردی مردمی کردن دفاع است.

 

وی ضمن تشکر از مردم به خاطر حساسیت در این مورد ارایه گزارش های به موقع گفت:تلفن های شبکه یکپارچه پدافند هوایی به شماره ۰۲۱۳۳۲۴۰۲۸۶و۰۲۱۴۴۵۹۱۴۹۸ جهت اخذ گزارشهای مردمی در خصوص موارد مشابه در نظر گرفته شده است.

 

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در پایان از مردم خواست عکس ها و فیلم های تهیه شده در خصوص موارد مشابه را از طریق پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس WWW.AJA.IR بخش پدافند هوایی بار گذاری نمایند و تا تعیین تکلیف موضوع و شناسایی اشیا مشکوک از انتشار اخبار و تصاویر در فضای مجازی خود داری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------