آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

پزشکیان: مجمع تشخیص مصلحت هر چه سریعتر مساله سپنتا نیکنام را حل کند



اخبار,اخبارسیاسی واجتماعی,پزشکیان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام و سرمایه اجتماعی کشور از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست هر چه سریعتر مشکل تعلیق عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد را حل کند.

مسعود پزشکیان با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگویی اظهار داشت: از نظر منطقی راهی که برای حل مشکل عضو زرتشتی شورای شهر یزد باقی مانده این است که این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شود.

وی افزود: قانون می گوید شورای نگهبان ۱۰ روز بعد از تصویب یک طرح یا لایحه در مجلس مهلت اظهارنظر درباره آن را دارد و می تواند این مهلت را تا ۱۰ روز بعد نیز تمدید کند اما اگر بعد از پایان این مهلت اظهارنظر نکند قانون قابل ابلاغ است، بنابراین نمی شود قانونی ابلاغ شود و بعد شورای نگهبان لغو کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به حضور نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس، خاطرنشان کرد: در مورد سپنتا نیکنام مسلمانان شهر یزد هم به او رای دادند و اعتماد کردند اما نمی دانم اینکه این موضوع را به یک معضل تبدیل کردیم چقدر به نفع انقلاب، اسلام و کشور است.

پزشکیان با بیان اینکه «مجمع تشخیص مصلحت نظام می تواند هر چه سریعتر مشکل مربوط به تعلیق عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد را حل کند» خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم انسجام و سرمایه اجتماعی از بین برود. اگر مردم احساس نکنند کشور متعلق به آنهاست و سهمی در سرنوشت شان دارند حس دلبستگی به نظام پیدا نمی کنند و در این صورت ما چطور خواهیم توانست مقابل دشمنان بایستیم.

نایب رییس مجلس در پایان یادآور شد: آنچه از همه اولی تر است حفظ نظام است و این پشتوانه اجتماعی و مردمی و همدلی و همزبانی را می طلبد و نگاه امری و دستوری در آن جایی ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------