آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

دفاع ظریف از مذاکره‌کنندگان دو تابعیتی: جز خدمت از این افراد ندیدم



اخبار,اخبارسیاسی واجتماعی,ظریف

وزیر امور خارجه ضمن دفاع از چهار دوتابیعتی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت که جز خدمت از اینها چیزی ندیده است.

به گزارش ایسنا،  محمد جواد ظریف در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی درباره چگونگی نفوذ چهار دوتابعیتی در تیم کارشناسی و هیات مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف خود در سطح بین‌المللی از همه ابزارها استفاده می‌کند؛ کما این‌که در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری از طرف ایران وکلای فرانسوی و انگلیسی هم حضور داشتند، اما کسی نمی‌گوید چرا از افرادی با تابعیت‌های دیگر استفاده کردیم. همه کسانی که در مذاکرات با ما کار می‌کردند هم به وزارت اطلاعات معرفی کردیم و اجازه حضورشان را گرفتیم. چهار نفری که آقای کریمی قدوسی نام بردند یا از سوی دستگاه‌های دیگر به ما معرفی شدند یا براساس شناخت از گذشته از آنها استفاده کردیم و من جز خدمت از آنها در مذاکرات ندیدم. من مسئول روابط دیگر آنها نیستم و آنها هم در هیچ یک از مذاکرات خصوصی نبودند و تنها در جلسات تخصصی حضور داشتند.

ظریف با بیان این‌که برجام نشانه‌ حقانیت ایران است، یادآور شد: آمریکا شکست خورده و نتوانسته از برجام به نفع خود استفاده کند لذا از برجام خارج شده، در حالی می‌گفتند که آنقدر برجام از ایران به نفع ایران است که خارج نمی‌شود ولی خارج شد، چون برجام خوب نوشته شده بود و خوب کارشناسی شد.

ظریف درباره غرامت ۱.۷ میلیارد دلاری از آمریکا تحت حمایت وی بوده، یادآور شد: بیشترین نقش را در گرفتن این مبلغ از آمریکا را آقای دری اصفهانی داشت. من بین خودم و خدا باید شهادت دهم کما این‌که برای مقامات قضایی هم شهادت دادم ایشان نقش موثری داشت.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آقای سیروس نادری در مذاکرات ایران و عراق نقش موثری در جهت منافع ملی داشت. ایشان در مذاکرات هسته‌ای نقش نداشته و گاهی در حوزه مسائل اقتصادی کمک می‌کرد. آقای مشکور هم مانند دری اصفهانی در تمام مذاکرات بوده و در پرونده شکایت وزارت دفاع در لاهه علیه آمریکا به عنوان وکیل جمهوری اسلامی ایران است. او در کمیته حقوقی ریاست جمهوری هم متخصص حقوقی بوده در حالی که سایرین از متخصص حقوقی خارجی و مشاورین خارجی استفاده می‌کنند، اما وطن‌پرستی و حمایت آنها از منافع ملی جای تردید ندارد و بقیه مسائل در تخصص من نیست.

وی اضافه کرد:‌ آقای شعبانی هم در مذاکرات نبوده و به عنوان کمک در روابط عمومی از ایشان استفاده می‌شد. عربستان سعودی میلیون‌ها دلار برای روابط عمومی خرج می‌کند و از شرکت‌های صهیونیستی استفاده می‌کند، اما ما از ایرانیان که بزرگترین سرمایه‌مان در خارج هستند استفاده کردیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------