آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ارجحیت اولویت‌های ایدئولوژیک؛ «شنبه» را شکست داد

عضو کمیسیون اجتماعی دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج‌شنبه به جای شنبه را عدم همراهی با یهودیان دانست!.به عقیده بسیاری از صاحبنظران تعطیلی شنبه…

تخريب‌گران آيت‌الله هاشمي و شهامت عذرخواهي؟!



 

اخبار,اخبار سیاسی واجتماعی,اخبار هاشمی رفسنجانی

مولا علي(ع) در کنار احاديث فراواني که در آنها مؤمنان را از انجام کارهايي که نياز به عذرخواهي دارد، برحذر مي‌دارند «الاستغنا عن العذر، اعزّ من الصدق به»، در حديثي ديگر که در نهج‌البلاغه آمده است، مي‌فرمايند: «المعذره برهان العقل؛ عذرخواهي نشانه‌ خرمندي انسان است.» در جايي ديگر نيز امام متقيان به روايت از پيامبر اسلام(ص) از سخنان خداوند در شب معراج، مي‌فرمايد: اهل دنيا (کينه‌جويان دنياپرست) از کسي که درباره او بدي کرده‌اند، عذرخواهي نمي‌کنند.»

در پي نقل خاطره‌اي از همسر مکرمه‌ حضرت امام(ره) خانم خديجه ثقفي توسط آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در همايش بزرگداشت بانوي انقلاب، مربوط به دوره انتخابات سال 84، طيف وسيعي از رسانه‌ها، محافل و افراد شناخته شده خاص، هجمه سنگيني از افترا و تهمت عليه ايشان به راه انداختند و ضمن وارد کردن اتهام و تهمت دروغگويي به ايشان، تلاش کردند سنديت ساير خاطرات شفاهي و مکتوب‌ آقاي هاشمي را زير سوال برده و آنرا مخدوش جلوه دهند.

صبح روز پنج‌شنبه 27 فروردين ماه حجت‌الاسلام رشيد داوودي، از شاگردان حجت‌الاسلام والمسلمين حاج سيدحسن خميني در مقاله‌اي با عنوان «نوه امام(ره) خاطره آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را تأييد کرد» به ذکر مشاهدات و شنيده‌هاي مستقيم نوه امام(ره) در جريان ديدار آيت‌الله هاشمي با همسر محترمه حضرت امام پرداخت که اين مطلب در برخي رسانه‌هاي مستقل و بي‌طرف روز پنج‌شنبه انعکاس يافت.

روز شنبه 29 فروردين ماه نيز روزنامه شرق در مقاله‌اي با عنوان «سخنان هاشمي سند است» و درج يادداشتي به قلم جناب آقاي غلامعلي رجايي با عنوان «ناگفته‌هاي خاطره هاشمي رفسنجاني از همسر امام(ره)» در مصاحبه با نوه‌هاي ايشان و نقل قول مستقيم آنها، ثابت کرده‌ که اين خاطره آيت‌الله، مثل همه خاطرات ايشان واقعي و به استناد شاهدان آن ديدار، مبتني بر حقيقت بوده است.

مخصوصاً آن قسمت که به نقل از خانم ليلي بروجردي، نوه امام و فرزند خانم زهرا مصطفوي، مي‌گويند: «آن شب من و دختر خردسالم و مادرم در خدمت خانم امام بوديم. خانم، ميهمان داشتند. غروب که ميهمانان رفتند و هوا تاريک شد جناب آقاي هاشمي و خانمشان به منزل امام آمدند. وقتي آقاي هاشمي و خانواده تشريف آوردند، پس از احوالپرسي متعارف، خانم به ايشان گفت شما نمي‌خواهيد براي رياست‌جمهوري اسم‌نويسي کنيد؟ آقاي هاشمي گفتند: نه، من چنين قصدي ندارم. افرادي هستند و من هم کمکشان مي‌کنم. خانم خيلي محکم به آقاي هاشمي گفتند: آقا- امام- به اميد شماها بودند. شما مي‌خواهيد اين مملکت و اين انقلاب را به دست کي‌ها بسپاريد؟ شما اينها را مي‌شناسيد؟ بعد از اين جملات آقاي هاشمي گويي يکه‌اي خوردند و براي لحظاتي سکوت سنگيني بر اتاق و جمع حاکم شد. چون اساسا خانم کم حرف مي‌زد. بعد از دقايقي که آقاي هاشمي و خانمشان رفتند، به خانم گفتم: خانم، شما چرا اينقدر قرص و محکم با آقاي هاشمي حرف زديد؟ گفتند: براي اين انقلاب دلم مي‌سوزد. آخر من مي‌دانم آقا - امام- چقدر براي اين انقلاب خون دل خورد».

حال با توجه به مستندات غيرقابل انکار بالا و ادعاي ايمان خالص تخريب ‌گران! آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ماجراي نقل خاطره ايشان از ديدار با همسر مکرمه امام، مخصوصاً پس از تأييد آن مطالب از سوي اعضاي محترم بيت آن حضرت که در آن جلسه حضور داشتند، شايسته است که افراد، محافل و رسانه‌هاي مدعي ارزشمداري و اخلاق! نه از آيت‌الله هاشمي که از درگاه خداوند و مردم شريف ايران اسلامي عذرخواهي و طلب بخشش کنند. مگر اينکه با لجاجت باز هم نوه‌هاي امام راحل و بيت ايشان را متهم به دروغگويي نمايند!!

خدا را شکر که در اوج هياهوي رسانه‌اي يک گروه خاص که با تهيه مصاحبه‌هاي سياسي سفارشي، سعي کردند با تخليه مجدد بغض و کينه سياسي و حتي شخصي خود، سنديت اين خاطرات را زير سؤال برده و براي اصل انقلاب در جامعه و ميان مردم شک و ترديد ايجاد کنند. اين بار فرزندان و بيت شريف امام که در جلسه حضور داشتند، به ميدان آمدند و نگذاشتند دروغ‌سازان تهمت‌زن به اهداف خويش برسند.

حال جامعه و مردم هوشيار آن منتظرند تا رسانه و افراد و محافل تخريب‌گر که در ادعاي مسلماني، خود را سرآمد همگان مي‌دانند، به دستور ديني پيامبر اکرم(ص) و حضرت علي(ع) عمل نموده، به دليل دروغ پردازي‌ها و افترا پراکني‌هاي غيراخلاقي خود، شجاعانه از درگاه خداوند استغفار و از مردم عذرخواهي کنند که در غير اينصورت، صحت و سقم ساير موضع‌گيري‌ها، انتقادات، گفتار و نوشتار آنان زير سؤال رفته و مردم هوشيار و آگاه به ديده شک و ترديد و با احتمال اغراض سياسي و جناحي در مورد سخنان آنان قضاوت خواهند کرد.

 

 

اخبار سیاسی واجتماعی - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------