آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

جهانگیری:«نه» به افزایش یارانه‌ها اتفاقی تاریخی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جهانگیری

نباید کسی به خود اجازه بدهد که شیرینی این انتخابات را با بداخلاقی و سخنان نادرست به کام ملت تلخ کند

 معاون اول رییس جمهور گفت: ملت ایران در این انتخابات به معنای واقعی کاری کارستان کردند و نام ایران را در کنار بزرگترین دموکراسی های جهان به ثبت رساندند.

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‎ها، اسحاق جهانگیری در نشست و گردهمایی سراسری استانداران کشور از زحمات آنان در برگزاری انتخاباتی قانونمند و دفاع از حقوق مردم تقدیر کرد. او از بداخلاقی‎های انتخاباتی سخن گفت و بی آنکه از نامزدی نام ببرد، گفت: کسانی که برخورد نادرستی با رأی ملت دارند، حتماً اثرات این رفتار خود را خواهند دید چرا که مردم به یاد می سپارند که چه کسانی با آنها رفتار توهین آمیز داشته است. نباید کسی به خود اجازه بدهد که شیرینی این انتخابات را با بداخلاقی و سخنان نادرست به کام ملت تلخ کند.

 

اهم سخنان وی از این قرار است:

 

    در ایام انتخابات و پس از آن عده ای که با تصوری غلط وارد عرصه انتخابات شده بودند، اقدام به بداخلاقی هایی کردند که البته این گونه مسائل در فضای انتخابات طبیعی است اما ما هم اکنون وارد دوره ی مهمی شده ایم و نباید وقت کشور را برای پاسخگویی به این گونه شبهه افکنی ها صرف کنیم و ذهن خود را به این حرفها و مسائل مشغول سازیم. امروز دغدغه ی ما باید حل مسائل کشور باشد و به مشکلات مردم بپردازیم.

 

    در برگزاری هر انتخابات نقاط ضعف و اشکالاتی نیز وجود دارد. باید نقاط ضعف را به صورت دقیق آسیب شناسی کنیم و برای اصلاح آن راهکار و تدابیری بیندیشیم. یکی از این نواقص معطل شدن مردم برای رأی دادن بود که برای حل این مسئله نیازمند چاره اندیشی و اصلاح قانون انتخابات هستیم.

 

    نخستین برنده ی انتخابات ملت ایران بودند که به تعبیر امام خمینی (ره)‌به صندوق های رأی هجوم آوردند و حرکتی تاریخی را به ثبت رساندند. مقام معظم رهبری یکی دیگر از برندگان انتخابات بودند که با درایت و دور اندیشی، مشارکت مردم در انتخابات را جشن ملی ایران نامیدند و پیش از انتخابات از مردم خواستند که اگر نظام را هم قبول ندارید اما به خاطر کشور و امنیت آن در انتخابات شرکت کنید. دولت نیز در انتخابات از این آزمون سربلند بیرون آمد. شخص دکتر روحانی بعنوان رییس جمهور منتخب پیروز دیگر این میدان بود که توانست با وجود بداخلاقی های فراوان رأی معناداری از مردم کشور دریافت کند.

 

    باید از حقوق شهروندان دفاع کنیم و در این شرایط رییس جمهور متعلق به همه ی ملت است و ما باید مطالبات کل ملت را دنبال کنیم.

 

    با وجود آنکه همه می دانیم مردم ایران از نظر اقتصادی و معیشت در سختی بودند اما به شعارها و وعده هایی که تحت عنوان افزایش یارانه سر داده می شد نه گفتند و این اتفاقی تاریخی است که نباید به سادگی از کنار آن بگذریم. در انتخابات اخیر مشخص شد که مردم نسبت به آینده ی کشور حساس و نگران شده اند و یکی از دلایلی که به برخی وعده ها و شعارها نه گفتند این بوده که نگران بودند که آینده ی سیاسی و اقتصادی کشور چگونه خواهد شد.

 

    اکنون دوران رقابت و حرف های تبلیغاتی به پایان رسیده است. مشکلات مردم کشور مشکلاتی جدی است و ما باید در این شرایط به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.

 

    کشور از مدیران با تجربه و ارزشمند برخوردار است که شرایط مختلفی نظیر دوران جنگ را تجربه کرده اند و نباید به خاطر برخی اتفاقات،‌ حیثیت کل مدیریت کشور را زیر سوال ببریم.

 

    ایجاد یک میلیون شغل در سال مرد میدان می خواهد و الزامات خاص خود را می طلبد. در قانون برنامه ششم تصریح شده که ایجاد 950 هزار شغل نیازمند جذب 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی است و این یکی از الزامات است و کسانی که در این مسیر حرکت نمی کنند یعنی در مسیر اشتغالزایی برای کشور نیستند. میدان دار شدن بخش خصوصی از دیگر الزامات اشتغال زایی است . استانداران اجازه ندهند که کسی با بخش خصوصی برخورد کند و باید با همه ی توان پای این موضوع بایستند.

 

    در بودجه سالانه و قانون برنامه موضوع معیشت طبقات ضعیف جامعه مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا افراد تحت پوشش کمیته ی امداد و بهزیستی باید از سه منبع یارانه ی نقدی، مستمری ماهانه و کمک معیشتی دریافت مناسبی داشته باشند و بعنوان مثال یک خانواده ی پنج نفری حداقل 700 هزار تومان از این سه محل دریافت کند. باید در آینده کاری کنیم که کسانی که نیازمند هستند بتوانند حداقل از این میزان پرداخت برخوردار باشند و وعده ی رییس جمهور برای از بین بردن چهره ی خشن فقر تا پایان دولت نیز با اجرای چنین راهکارهایی تحقق خواهد یافت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------