آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

واکنش تلگرامی حسام‌الدین آشنا به خبرهای مربوط به دستگیری یک جاسوس در دفتر کارش



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسام‌الدین آشنا

حسام‌الدین آشنا با انتشار متنی در صفحه تلگرامی خود، از لایه‌های پشت پرده پیگیری یک سوژه توسط رسانه‌های زنجیری درباره خود پرده‌برداری کرد.

 به گزارش خبرآنلاین، متن پیام تلگرامی حسام الدین آشنا به شرح زیر است:

 

پرده اول: وقتی سخنگو قیمت سیاسی یک سوال را برآورد نمی کند. 

 

خبرگزاری مهر۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ دقیقه

 

دستگیری یک جاسوس در دفتر مشاور رئیس جمهور محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شنیده شده، یکی از مرتبطین آقای حسام‌الدین آشنا به اتهام  جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده، آیا این بازداشت را تأیید می‌کنید و آیا این متهم در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است؟ گفت: وزارت اطلاعات و یا اطلاعات سپاه با حکم قضایی اعم از قاضی یا دادستانی بازداشتی را انجام می‌دهد و از سویی ممکن است فردی هم از سوی قوه قضائیه در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد. فردی توسط وزارت اطلاعات پیرامون اتهام مذکور دستگیر شده و در خصوص ارتباط با محل کار این فرد اطلاعاتی مشخص وجود دارد.

 

وی افزود: اما ممکن است فردی در محل کار خود دستگیر شود اما ارتباطی با فرد کناری خود نداشته باشد. با این حال فردی با این اتهامات و جزییات دستگیر شده است و اطلاعات بیشتر در حال جمع‌آوری است.

 

شرح:سوال خبرگزاری مهردو بخش دارد؛ بخش اول  اعلام یک خبراست که با "شنیده شده" آغاز می شود/ از واژه مرتبطین استفاده می کند که به معنای مفروض گرفتن این است که متهم اصلی کسی است که دارای افراد مرتبط است/نام متهم فرضی برده نمی شود ولی نام من برده می شود/اتهام جاسوسی صریحا  در متن سوال جاسازی می شود/نهاد دستگیر کننده مشخص می شود/

 

بخش دوم شامل دو سوال است که اولی در مورد تایید بازداشت و دومی تحویل متهم به قوه قضاییه است.

 

پاسخ سخنگو مطابق گزارش مهر-که خو پرسش را اجرا کرده - بسیار دقیق و حساب‌شده است. اول شرحی کلی  در مورد انواع دستگیری و بازداشت ارائه می کند. او نامی از کسی نمی برد. به حای تایید یا رد اتهام از واژه "پیرامون اتهام مذکور" صحبت می کند که شامل اتهاماتی بسیار خفیف تر هم می شود. بعد می گوید "در خصوص ارتباط با محل کار این فرد (آقا)اطلاعاتی مشخص وجود دارد". به این ترتیب وی حاضر نمی شود نه در باره محل کار فرد دستگیر شده توضیح دهد و نه در مورد نوع ارتباط مطلبی بروز دهد. اما به یک اصل کلی اشاره می کند و آن عدم ارتباط فرد دستگیر شده با محل کار یا کارکنان آن محل است. در پایان هم اصل دستگیری را تایید و از ذکر جزئیات عذرخواهی می کند.

 

پرده دوم: وقتی از پروژه رو نمایی می شود. خبرگزاری میزان10 خرداد 1396- 11:22 دقیقه تایید دستگیری مسوول دفتر حسام الدین "آشنا" به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات

 

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شنیده شده یکی از مسئولین دفتر حسام الدین آشنا به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده است؛ آیا این مسئله راتایید می‌کنید و اینکه آیا متهم در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است یا خیر گفت: هرکسی به عنوان متهم دستگیر می‌شود طبعاً با حکم قاضی این امر صورت می‌گیرد و وزارت اطلاعات و یا سازمان اطلاعات سپاه مستقلاً کسی را دستگیر نمی کنند؛ بنابراین کسی که دستگیر می‌شود با حکم دادستان قاضی ذیربط است.

 

معاون اول قوه‌ی قضاییه ادامه داد: بعضاً برای بازجویی ممکن است متهم هفته‌ها و روزهایی با نظارت قاضی به منظور تحقیقات در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد که طبعاً قاضی تفهیم اتهام می‌کند.سخنگوی دستگاه قضا گفت: می‌دانم که فردی در ارتباط با محل کار آن آقا دستگیر شده، ممکن است فردی در دستگاهی دستگیر شود؛ اما ارتباطی با فرد زیردست یا بالادست نداشته باشد، بله فردی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده و در حال تحقیقات ابتدایی هستند، بنابراین از بیان جزئیات معذورم.

 

شرح:ده دقیقه پس از انتشار خبر اولیه خبرگزاری قوه وارد عمل می شود  و در ابتدا سوال خبرگزاری مهر را تغییر می دهد و به جای "یکی از مرتبطین" که در متن سوال بوده  از " یکی از مسئولین دفتر" که خود ساخته استفاده می کند.  سپس با ارائه تیتری دروغ سخنان سخنگوی قوه متبوع خود را تحریف و بر دستگیری مسئول دفتر تصریح می کند.

 

پرده سوم: روزنامه های زنجیری به میدان می آیند.  روزنامه رسالت تیتر اول می زند که مسئول دفتر آشنا به اتهام جاسوسی دستگیر شد.

 

شرح: سوالی که به دهان خبرنگار مهر آمد و با پاسخ حرفه ای و جهت دار سخنگو مواجه شد توسط خبرگزاری رسمی قوه قضائیه تحریف شد تا روزنامه رسالت بتواند از آن یک تیتر اول دروغ بسازد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------