آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

تاجگردون:کسانی که پیروز انتخابات نشدند، رأی مردم را بپذیرند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , تاجگردون

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با تاکید بر ضرورت احترام گذاشتن به نظام مردم‌سالاری دینی از کسانی که پیروز انتخابات نشدند خواست تا رای مردم را بپذیرند و اجازه ندهند حضور بیش از ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات به کام مردم تلخ شود.

 به گزارش ایسنا، در بخشی از یادداشت غلامرضا تاجگردون با اشاره به حضور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت آمده است: تمام کاندیداهای محترم ریاست جمهوری مورد تأیید شورای نگهبان بوده و نظام جمهوری اسلامی در خصوص تأیید یا رد صلاحیت افراد تعارفی نداشته همچنان که رئیس‌جمهور اصولگرای دو دوره این کشور را فاقد صلاحیت لازم برای کسب کرسی ریاست جمهوری دانسته و رد صلاحیت نمود و لذا کشیدن خط و مرز مبنی بر اینکه صف ما صف بهشت است و صف حسین و صف مقابل صف جهنم است و یزید شاید بزرگ‌ترین اشتباه جریان رقیب بود.

 

این انتخابات یک انتخاب در خصوص مسیر و راهبرد نظام اجرایی بوده و به‌هیچ‌وجه به‌منزله مبارزه با آرمان‌های انقلاب نبوده و آنان که پس از انتخابات، مجدد بر این طبل جدایی می‌کوبند بدانند که مردم این مسیر اجرایی را انتخاب کرده و نظام مردم‌سالاری دینی همین است و باید برای آن احترام قائل بود و غیر از این دیکتاتوری است و نگذارید حضور بیش از ۴۰ میلیونی به کام مردم تلخ گردد.

 

ما و اکثریت قاطع مردم، ادامه روند اجرایی کشور را پذیرفته و اعتقاد داریم این مسیر به بهبود زندگی مردم و عزت ایران کمک بیشتری کرده و اگر اعتقاد دارید مردم ما مردمی با بصیرت هستند و خود می‌توانند برای آینده تصمیم بگیرند آنانی که پیروز نشدند به این بصیرت تن دهند و رأی مردم را بپذیرند ولو اینکه مطلوبشان نبوده و دلگیر شده‌اند.

 

این‌جانب به‌عنوان نماینده مردم استان محروم کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد و باور داشته و دارم در دوران این دولت علیرغم کاستی‌های جدی و محدودیت منابع، کارهای ارزشمندی صورت پذیرفته و منابع وارد شده به استان قابل‌مقایسه با دوران دیگر نبوده و می‌دانستم تداوم این دولت، این خدمت را فزون و غیر از آن برایم روشن نبود و چه‌بسا به دلایل متعددی سکون حاصل می‌شد که شایسته این ملت نبود.

 

در بخش دیگری از این یادداشت درباره " تداوم برنامه‌های اقتصادی سالم بدون نگاه پوپولیستی" آمده است:

 

مخالفین باید بپذیرند مردم علیرغم مشکلات جدی در زندگی خود که همه ما به آن اعتراف داریم، پاسخ نه به شعارهای پوپولیستی داده و تداوم وضع موجود را به آینده‌ای پایدار ترجیح دادند. مقابله با آنچه ارزش‌ها و مقدسات مردم را مورد هجمه قرار داده بود؛ برخی به هر دلیلی از مقدسات و احساسات پاک مردم و با ابزارهای مختلف سوءاستفاده کرده و بیم آن می‌رفت در صورت عدم شفافیت فضای آلوده، موجب گردد مردم واقعیت‌ها را نبینند. بیان واقعیت، مخالفت با ارزش‌ها نبود بلکه مخالفت با استفاده ابزاری از ارزش‌ها بود.

 

تاجگردون در ادامه این یادداشت درباره " ضرورت اصلاحات در کشور" آورده است:

 

مقام معظم رهبری مخالف وجود دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در چارچوب نظام نمی‌باشند. اعتقاد دارم ضرورت امروز کشور فارغ از توجه به اشخاص و افراد، اصلاحات است و همچنان که بسیاری از سران اصولگرا به اهمیت این موضوع واقف‌اند و در این مسیر گام برداشته و به نظر می‌رسد باید این واقعیت را بپذیریم همه جریانات سیاسی باید اصلاحات را پذیرفته و بدانند راه پیروزی هر جریانی پذیرش اصلاح است و این اصلاح به‌منزله عدول از آرمان‌ها نیست.

 

در این یادداشت با تاکید بر لزوم تفکیک "آرمان‌های انقلاب از آنانی که از این آرمان‌ها سوءاستفاده می‌کنند" آمده است:

 

به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ ایثارگران این سرزمین و بسیجی دوران جنگ و شهادت، اعتقاد راسخ دارم بسیج و سپاه و آرمان‌های آن تحت هیچ شرایطی با هیچ شخص و جریانی قابل معامله نبوده و این آرمانی است که امام و رهبری برای این نهاد مقدس تعریف و به یادگار گذاشته است. وظیفه خود می‌دانم فارغ از اینکه اکنون چه لباسی بر تن دارم همچنان که به لباس خاکی بسیج و سبز سپاه افتخار کرده و تا به آخر عمر مفتخرم از آن لباس رشد یافته‌ام، با زبان رسا به موکلینم اعلام کنم آنانی که به هر زبان و قلم و کلامی بخواهند از این مقام سوءاستفاده کنند ولو لباسی مقدس بر تن داشته باشند، به‌حکم امام و رهبری تخطی کرده و خیانت به این آرمان می‌کنند همچنان که سردارانی بزرگ چون قاسم سلیمانی بدین آرمان پایبند مانده‌اند.

 

تاجگردون همچنین در این یادداشت آورده است: باید بپذیریم هیچ جریان سیاسی نزد مردم مصونیت ندارند. اصولگرا یا اصلاح‌طلب باید بدانند هرگاه نتوانستند با مردم سرزمینش آنچه خیر و صلاح آنان است عمل کنند و کلام نگویند از صحنه تصمیم‌گیری حذف خواهند شد و اگر خطایی در مسیر اجرا صورت پذیرد به‌حکم قانون اساسی، ولی‌فقیه پاسدار ارزش‌ها بوده و ضرورتی به طرح مخالفت‌هایی از جنس رأی حلال و حرام، دولت سایه، صدای محرومین، مقاومت و از این قبیل شعارها نیست و بدانند چشم‌های تیزبین رهبری ناظر بر اعمال همگان است.

 

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه آورده است:

 

شوراهای شهر و روستا علیرغم وجود اشکالات متعدد و قابل‌توجه نشانه کوچکی از مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است و ما وظیفه‌ داریم این جریان را در حد توان مطابق قانون اساسی به اجرا درآوریم.

 

این‌جانب به همراه دو همکار عزیزم در مجلس شورای اسلامی، اعضاء هیئت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای استان بوده و تمام تلاشمان بر این بود با همکاری همه عوامل و همکارانم در سراسر بخش‌ها و شهرها و با همکاری عوامل اجرایی انتخابات، انتخاباتی سالم برگزار و اگر خطایی صورت پذیرد اصلاح نماییم.

 

خوشبختانه در سه شهر اصلی استان یعنی شهرهای دوگنبدان، یاسوج و دهدشت انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار گردید و عملاً خطای عمدی یا سهوی در رأی‌گیری، شمارش، پردازش و اعلام نتیجه در این سه حوزه در حد صفر بود و بیان وجود مشکل توسط برخی از دوستان و کاندیداهای محترم ناشی از نداشتن اطلاعات نسبت به روش اجرا بوده که لازم است همگان در بیان مشکلات واقعیت‌های اجرایی را مورد توجه قرار دهیم.

 

حضور گرم، پرشور و باانگیزه کاندیداهای محترم بالأخص جوانان و بانوان تحصیل‌کرده محترم در حوزه‌های شهری حوزه انتخابیه این‌جانب، بارقه‌های امید را در وجود بنده و مردم شریف زنده کرد که می‌توان امیدوار بود در آینده نه‌چندان دور با اتکا به این قشر، روش‌های پوسیده را کنار گذاشته و انسان‌های شایسته جایگزین بسیاری از افراد قرارگرفته و آینده‌ای بهتر برای این منطقه ورق زد.

 

همچنان که قبل از شروع انتخابات اعلام کرده، تمایل داشتم جریان شایسته‌سالاری اعلام هویت کرده و در حد توان جریان قومی کنار گذاشته شود.

 

قابل‌انکار نیست جریان سرمایه و هزینه انتخابات، توسط برخی از کاندیداهای محترم که نمی‌توان آن را جزء تخلفات انتخاباتی تلقی کرد تا حدودی مانع از بروز بسیاری از شایستگی‌های جوانان می‌شود. اگرچه این موضوع تقریباً فراگیر بود ولی تذکر این موضوع ضرورت جدی این نوع انتخاب‌هاست که امیدوارم صحنه انتخابات رقابتی‌تر شده و اجازه دهیم جوانان مستعدی که حتی به خود اجازه ندادند کاندیدا شوند وارد این نوع عرصه‌ها شده تا کشور و منطقه از این سرمایه گران‌بها بهره بیشتری ببرند.

 

در پایان این یادداشت آمده است:

 

از تمامی جریانات سیاسی در استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه این‌جانب که تلاش کردند انتخابات پرشور برگزار گردد تشکر کرده و آنانی که کاندیدای مطلوبشان پیروز صحنه انتخابات نشده شاید بار مسئولیتشان در حفظ فضای خدمت بیش از پیروز شدگان باشد. پایان این دوره از ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا آغاز قرن دیگریست. قرنی که قریب به نیمی از آن، دوره پس از انقلاب بود می‌گذرد و قرن جدید آغاز می‌گردد. به گذشته فکر کنیم هیچ‌کدام همچون گذشته‌مان نیستیم و طبیعت چرخش دوران همین است، مهم این است که راه را گم نکنیم. صحنه انتخابات، صحنه مجادله نیست، بیان دیدگاه و پذیرش توسط مردم است.

 

نمی‌توان انکار کرد که مردمان، این روزها به دلیل وجود شفافیت در اطلاعات و رسانه‌های آزاد آزادانه‌تر انتخاب می‌کنند. قدر این آزادگی را بدانیم و اگر ضعفی است متوجه مردم نیست و می‌بایستی در عملکرد خود جستجو کنیم. حال که فضا این است، عقده‌ها و عقیده خود را بر مردم تحمیل نکنیم و فضا را برای رهایی از مشکلات جان‌سوز مردم و بالأخص جوانان عزیز برای خادمین ملت فراهم‌ سازیم و یقین بدانید این روش راه عبور از مشکلات است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------