آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

جهانگیری : راه و بیراهه برای مردم روشن شده است/ پیروزی در انتخابات اول کار است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جهانگیری

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در مقطع فعلی با رأی بالای مردم به حسن روحانی فرصتی ملی و بزرگ برای عبور از تنگناهای کشور پیش‌روی ما قرار گرفته است، تاکید کرد: باید از اعتماد و امید مردم و از همبستگی ملی که بیش ۴۰ میلیون نفر را به پای صندوق‌های رای کشاند، استفاده کنیم و مطمئن هستم با اتکا به این فرصت هیچ مشکلی در کشور لاینحل نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز در ضیافت افطار رییس‌جمهور با وزرا، معاونان، استانداران و روسای سازمان‌ها با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) گفت: مردم در انتخابات با رای خود اعلام کردند که چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند.

 

او افزود: تلاش کردیم در انتخابات نشان دهیم که کشور برای آینده بهتر با دو تفکر و دو رویکرد روبه‌رو است که خوشبختانه هر دو رویکرد در سال‌های گذشته تجربه شده و کارنامه عملکرد این دو تفکر نیز قابل رویت است و راه و بیراهه برای مردم روشن شده است. 

 

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: ما تلاش کردیم نشان دهیم که رویکرد و سیاستی که در آن چالش‌های جدی کشور شناسایی شده و برای حل آنها راهکارهای عقلانی پیش‌بینی کرده است در یک سو قرار دارد و در مقابل راهکارهایی شعاری وجود دارد که سرمایه کشور را به هدر می‌دهد و وعده‌های نشدنی مطرح می‌کند.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند و تمایل دارند که وضعیت بهتری داشته باشند، گفت: بهبود وضعیت کشور مستلزم عقلانیت، تدبیر، امنیت پایدار،‌ آزادی و تعامل با جهان است که همه مردم خواهان اجرای اینها هستند.

 

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: چالش‌های بزرگی از جمله مسئله بیکاری، کمبود منابع آب،‌ مشکل صندوق‌های بازنشستگی، مسائل زیست‌محیطی و بودجه دولت در کشور وجود دارد که  باید ریشه اصلی این چالش‌ها را شناسایی و برای حل آنها راهکارهای علمی و عقلانی بیندیشیم. 

 

او با ابراز تاسف از اینکه در گذشته با این‌گونه مشکلات برخوردهای شعاری صورت گرفته است، گفت: امروز دیگر فرصت فرصت‌سوزی نداریم و باید به فکر بهبود معیشت و اقتصاد کشور باشیم.

جهانگیری تصریح کرد: ما به عنوان مسئولین کشور باید بدانیم که پیروزی در انتخابات پایان کار نیست بلکه اول کار است و پرسشی که باید همه به آن بپردازیم این است که چگونه از سرمایه اجتماعی که در کشور ایجاد شده استفاده کنیم.

 

او با تاکید بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ میان دولت و نخبگان که باید مورد توجه همه بخش‌های دولت باشد، خاطرنشان کرد: باید دولت الکترونیک را در سال ۹۶ و حداکثر تا اوایل سال ۹۷ راه‌اندازی کنیم تا ارتباط رو در روی ارباب رجوع با دستگاه‌های اجرایی به حداقل برسد.

 

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی که هر دو مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید در صدر کارها قرار گیرد و به طور ویژه به این دو موضوع بپردازیم. خوشبختانه برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ برنامه‌های خوبی تدوین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و برنامه‌های مناسبی نیز برای رونق تولید و اشتغال‌زایی در دستور کار دولت قرار گرفته است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------