آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

امیری:دولت یازدهم ۱۵ لایحه با موضوع محیط زیست تقدیم مجلس کرده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,امیری

معاون امور مجلس رئیس جمهور اعلام کرد: دولت یازدهم در کمتر از چهار سال ۱۵ لایحه با موضوع محیط زیست را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده که بیش از نیمی از آنها تاکنون به قانون تبدیل شده است.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری روز سه شنبه و همزمان با هفته محیط زیست، گفت: توجه به محیط زیست ایران و تلاش برای حفاظت از محیط زیست یکی از دغدغه ها و اولویت های اصلی رئیس جمهور و دولت یازدهم بوده است.

  

وی افزود: از ۱۵ لایحه محیط زیستی دولت که به مجلس تقدیم شده، تاکنون هشت مورد به قانون تبدیل شده و شش مورد نیز در کمیسیون های مختلف و یا صحن علنی در حال رسیدگی است.

  

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه ارزیابی زیست محیطی ایران تنها لایحه ای بود که در اسفند ۱۳۹۴ در صحن علنی مجلس رد شد.

  

به گفته امیری لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور، آخرین لایحه زیست محیطی دولت بود که در اردیبهشت امسال پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ شد.

  

بر اساس این قانون، هرگونه بهره برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها گردد، ممنوع است. مرجع تشخیص این موضوع سازمان حفاظت از محیط زیست می باشد. به موجب این قانون همچنین وارد کردن گونه های گیاهی و جانوری غیربومی مضر به تالاب ها ممنوع می باشد.

  

 "اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب، پس از اقامه دعوا توسط سازمان حفاظت محیط زیست، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده، حسب تشخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارات وارده و در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان شش تا هشت برابر خسارات وارده محکوم می شوند. "

  

معاون پارلمانی رئیس جمهور توضیح داد: لایحه موافقتنامه همکاری در خصوص آب و هواشناسی دریای خزر، پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی، لایحه الحاق دولت ایران به پروتکل مورخ ۱۹۹۶ کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از تخلیه پسماند و سایر مواد، لایحه موافقتنامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر و لایحه تصویب اصلاحات، ضمائم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها و الحاقات و اصلاحات بعدی آن از جمله مواردی هستند که پس از تقدیم آنها به مجلس توسط دولت، هم اکنون به قانون تبدیل شده اند.

  

امیری افزود: لایحه حفاظت از خاک، لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیک، لایحه الحاق دولت ایران به پروتکل ناگویا در مورد دسترسی به منابع ژنتیکی و تسهیم عادلانه و منصفانه منافع حاصل از استفاده آنها الحاقی به کنوانسیون تنوع زیستی، لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان از جمله مهمترین لوایحی هستند که رسیدگی به آنها در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد.

  

وی اظهارداشت: آخرین لایحه زیست محیطی دولت یازدهم در ۱۳ اردیبهشت امسال و با عنوان لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که امیدوارم هرچه زودتر تصویب شود.

  

بر اساس این لایحه ماموران اجرائی محیط زیست (محیط بانان) و جنگلبانان از حیث مسئولیت جزایی و مدنی دیه و خسارات وارده به اشخاص ثالث و همچنین جبران خسارات وارده به آنان در قبال صدمات جانی و ضرر و زیان مالی که در جهت انجام وظیفه متحمل می شوند و کمک مالی به آنان و خانواده شان در دوران تعقیب و بازداشت و بعد از آن، مشمول مواد(۱۲) تا (۱۵) قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری- مصوب ۱۳۷۳- و در مورد بیمه عمر و حوادث و انواع بیمه های متداول دیگر و نحوه تامین حق بیمه مشمول قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل، بازنشستگان و وظیفه بگیران نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان تابعه یا وابسته به آنها –مصوب ۱۳۷۶- و اصلاحات بعدی خواهند بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------