آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

روحانی: اساس، خواست و رای مردم است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رییس‌جمهوری با اشاره به حضور گسترده و پر شور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، خواهان تقویت وحدت در جامعه و تلاش همگانی برای تحقق اهداف بلند کشور شد و تصریح کرد: مردم به ما رای بلاشرط ندادند. رای مردم مشروط است؛ مشروط به این که دولت، رییس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسیر خواست و مطالبات آنان حرکت کنند، نه این که هر کس دنبال فکر، خط و جناح خود برود. جناح و فکر محفوظ و محترم اما اساس، خواست و رای مردم است و ما به عنوان نمایندگان ملت، باید دنبال اجرای خواست مردم باشیم. 

به گزارش ایسنا، حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه در ضیافت افطار با رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم را به نزول باران رحمت الهی توصیف کرد و گفت: حضور پر شور مردم، تلاش دشمنانی را که می‌خواستند کشور را تحت فشار بیشتر قرار دهند، خنثی کرد. رییس‌جمهوری آمریکا به منطقه آمده بود، سران برخی کشورها را جمع کرده بودند و هدف اصلی آنها فشار به ملت ایران بود اما در یک موقعیت تاریخی و استثنایی مردم پای صندوق آرا حضور یافته و به خوبی پاسخ بدخواهان را دادند.

 

رییس‌جمهور با بیان این که بسیاری از مردم برای اولین بار در این انتخابات شرکت کردند و رای‌اولی‌های باور نکردنی در عرصه این حماسه‌آفرینی داشتیم، آن را نشان شور و هیجان خاص به وجود آمده در این انتخابات دانست و اظهار داشت: از رهبری معظم انقلاب که با درایت این انتخابات را به درستی هدایت و ساماندهی کردند و از مردم که حضور باشکوهی در انتخابات داشتند و حرفشان را با صراحت و نجابت زدند و از ترکیب این درایت، نجابت و صراحت برای کشور در سطح جهان، امنیت، آرامش و عظمت آفریده شد، تشکر می‌کنم. این حضور گسترده مردم نشان می‌دهد، اگر حاکمان در برابر مردم سعه‌صدر نشان دهند، مردم در برابر آن سعه‌صدر پاسخ مناسب می‌دهند. مردم در برابر این سعه‌صدر در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت و فداکاری می‌کنند و با این فداکاری برای کشور عظمت می‌آفرینند. اگر ما هم در برابر مردم مهربان و فداکار باشیم، مردم به مسیر انقلاب و نظام اسلامی پاسخ مناسب می‌دهند.

 

رییس‌جمهور از رییس مجلس، هیات‌رییسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در این انتخابات حضوری فعال و تاثیرگذار در سطح کشور و در حوزه‌های انتخابیه داشتند نیز تشکر و خاطرنشان کرد: این شور باید حفظ شود. اگر دولت و مجلس با هم باشند، این شور حفظ می‌شود. البته همه قوا باید با هم باشند، منتها سر و کار دولت بیشتر با نمایندگان مجلس است. این نمایندگان مجلس هستند که با رای به کابینه پیشنهادی دولت، به هیات دولت مشروعیت بیشتر می‌دهند تا کارشان را شروع کنند. از دید ما مجلس تنها یک مرجع قانونگذاری نیست و حتی تنها مرجع قانونگذاری و نظارت هم نیست. از نظر ما مجلس نقش بسیار مهمی دارد و همان طور که امام(ره) فرمود، مجلس از نظر ما عصاره فضائل یک ملت بزرگ است. مجلس می‌تواند در کشور جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی کند و انسجام و وحدت در جامعه بیافریند.

 

او با تایید این گفته رییس مجلس که بعد از انتخابات باید از مسائلی که در انتخابات پیش آمد بگذریم، اضافه کرد: در انتخابات مسائلی پیش می‌آید. مقداری از آن طبیعی بوده و مقداری غیر طبیعی است اما باید از این مسائل بگذریم و آنها را فراموش کنیم. باید به فکر آینده و اهدافمان باشیم.

 

روحانی فلسفه برگزاری انتخابات و رجوع به صندوق آرا را حصول پیشرفت و ارتقای معیشت و منزلت و حل مشکلات مردم دانست و اظهار داشت: دولت بدون یاری مجلس و اساسا قوای سه گانه بدون کمک یکدیگر و بدون کمک سایر ارکان کشور و همه اینها بدون هدایت و حمایت مقام معظم رهبری نمی‌توانند به اهداف بلند کشور دست یابند.

 

رییس‌جمهور با بیان این که همه مسائل دیگر مثل انتخابات فرع و مسیر رسیدن به اهداف بلند کشور مثل رشد و حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: همه باید کمک کنند. نه تنها ۲۴ میلیون نفری که به کاندیدای منتخب رای دادند، بلکه ۱۶ میلیون نفر دیگر و حتی حدود ۱۵ میلیون نفر دیگری که به هر دلیل رای ندادند، همه باید در کنار هم به حل مشکلات کشور کمک کنند. دولت به تنهایی نمی‌تواند بر مشکلات بزرگ کشور مثل اشتغال و رسیدن به رشد حداقل ۸ درصدی فائق آید. مگر می‌شود با رشد ۴ درصدی هدف ایجاد ۹۵۵ هزار شغل در سال را محقق کرد. خود تحقق رشد ۸ درصد که در برنامه آمده چگونه باید حاصل شود؟ چقدر سرمایه‌گذاری سالیانه می‌خواهد؟ اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال را درست کنیم و با فقر مبارزه کنیم، باید همه به هم کمک کنیم. شعارها و اهداف همه کاندیداها در این انتخابات تقریبا یکی بود و فقط با شیوه‌های متفاوت بیان شد. همه به دنبال رفع مشکل اشتغال، رشد اقتصادی و حفظ برجام بودند. همه بر سر این که اهداف اصلی کدامند، اتفاق نظر داشتیم و حالا باید تحقق این اهداف را دنبال کنیم.

 

روحانی اضافه کرد: یک نکته مهم برای تحقق این اهداف این است که باید سیاست از عرصه اقتصاد کنار برود. سیاست تا حالا سوار اسب اقتصاد بوده است. اگر بخواهیم اقتصاد کشور را درست کنیم، باید این وضعیت برعکس شود. باید به اقتصاد به عنوان هدف اول نگاه کنیم؛ چنان که بارها رهبری تاکید کرده‌اند که اقتصاد هدف اول و اصلی است. باید سیاست از عرصه اقتصاد کنار برود تا میدان برای بخش خصوصی باز شود. باید دولت اقتصاد را رها کند. نه دولت بنگاه‌دار خوبی است و نه عزیزان نظامی ما. باید اقتصاد را به مردم واگذار کنیم و یک میدان رقابت آزاد برای مردم به وجود بیاوریم.

 

روحانی تصریح کرد: شما نمایندگان، خودتان در برنامه آورده‌اید که بخشی از سرمایه‌گذاری لازم در ۵ سال آینده باید از خارج تامین شود و سرمایه داخلی برای تحقق اهداف کشور کافی نیست. در ۲۰ سال گذشته کمتر از ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده‌ایم که با این ارقام تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و ایجاد ۹۵۵ هزار شغل ممکن نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------