آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

اما و اگرها بر سر تائید اعتبارنامه منتخب اصفهان/ کامران نماینده می‎شود یا می‎رود؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مجلس

اعتراض اصلاح طلبان به اعتبارنامه منتخب اصفهان او را به تکاپو انداخته است تا نماینده بماند. از صحن علنی گرفته تا راهروهای مجلس، حسن کامران مشغول لابی کردن با دیگر نمایندگان مجلس است.

 به گزارش خبرآنلاين ؛ فائزه عباسي: حسن کامران که درست در زمان حمله تروریستی داعش به مجلس، سوگند نمایندگی خود را یاد کرد. سوگندي که به گفته امیرحسین قاضی‎زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس مقدمه ای است برای بررسی اعتبار نامه او. حال آنکه تائید اعتبارنامه منتخب اصفهان با اما و اگرهايي مواجه شده است.

 

بعد از آنکه نمايندگي مینو خالقی در مجلس دهم با مشکل مواجه شد و تفسير شورای نگهبان مانع از ورود این منتخب اصفهان به خانه ملت شد، تکليف تنها صندلی خالی مجمع نمایندگان اصفهان به انتخابات میان دوره ای رسید. حسن کامران هم که در انتخابات 94 نتوانسته بود به مجلس دهم راه پیدا کند، این فرصت را مغتنم شمرد و در انتخابات میاندوره ای اعلام کاندیداتوری کرد؛ انتخاباتی که قریب به یک ماه پیش برگزار شد و البته نتیجه اش چندان هم بی حاشیه نبود. 

 

نام حسن کامران به عنوان نماینده منتخب اصفهان در انتخابات میان دوره ای اعلام شد. اما اعتراضاتی از سوی رقیب او یعنی مجید موسویان درباره آراي ابطال شده اين حوزه، عنوان شد که پاسخي نگرفت و نهایتا سوگند نمایندگی را حسن کامران در صحن مجلس خواند. 

 

البته این پایان ماجرا نبود. روز گذشته عبدالرضا هاشم‌زایی اعلام کرد به همراه جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به روند انتخابات اصفهان اعتراض داشته و عنوان کرد که رد صلاحیت مینو خالقی پس از به دست آوردن نصاب آرا در اصفهان، خلاف قانون بوده و حتی در صورت حذف وی، نفر ششم از حوزه انتخابیه اصفهان باید به مجلس راه پیدا می‌کرده است.

 

این در حالی است که آجودانی نفر ششم اصفهان در انتخابات مجلس دهم نه‌تنها بعد از حذف مینو خالقی به مجلس راه پیدا نکرد، بلکه پس از اعلام کاندیداتوری در انتخابات میاندوره‌ای اصفهان، رد صلاحیت نيز شد! البته روند تاييد يا ردصلاحيت زيکزاکي برخي چهره‎ها در انتخابات مجلس، اتفاق تازه‎اي نيست و پيش از اين نيز شاهد اين ماجرا در مورد چهره‎هايي چون بهزاد نبوي بوده‎ايم.

 

اعتبار نامه کامران باید در شعبه دو مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که نمایندگان قانع نشوند، باید به صحن بیاید و نمایندگان در صحن علنی مجلس درمورد آن تصمیم بگیرند. 

 

کامران که هنوز در تب و تاب نماينده شده است، در جریان نشست علنی امروز مجلس بین صندلی ها به راه افتاد تا با نمایندگان صحبت کند و نظر مساعد آنها را جلب کند. او که  گرایش اصولگرایی و نزدیک به جبهه پایداری دارد، در کنار علی مطهری دقایقی نشست و با او به گفت و گو پرداخت تا شاید نظر مساعدش بتواند نمایندگان اصلاح طلب که مهمترین معترضان به اعتبارنامه اش هستند، را راضی کند. 

 

قاضي‎زاده هاشمي به خبرآنلاين گفت: در صورت اعتراض به اعتبار نامه کامران، موضوع به کمیسیون تحقیق واگذار می شود و سپس گزارش آن به صحن ارجاع می شود و چنانچه اعتراضی بر اعتبارنامه صورت نگیرد این اعتبارنامه مصوب تلقی می شود.

 

اين عضو هيات رئيسه مجلس در پاسخ به اینکه چنانچه اعتبارنامه کامران در صحن رد شود، سرنوشت او چه خواهد شد؟، گفت: در صورتی که اعتبارنامه‎اي رد شود،  فرد مذبور نماینده نخواهد بود و بار دیگر باید در حوزه انتخابیه رای گیری شود تا تکلیف نماینده مشخص شود. لذا از آنجایی که در حال حاضر انتخابات دیگری نداریم اگر اعتبارنامه ای رد شود تعیین تکلیف کرسي نماينده اصفهان به انتخابات مجلس یازدهم موکول خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------