آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

پزشکیان :در حفاظت مجلس کوتاهی شده است / با شیطنت برخی رسانه ها در باره شعار مرگ بر آمریکا برخورد خواهیم کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,پزشکیان

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:البته تا این حد هم اتفاق مناسبی برای کشور نبود اما به لطف خدا مسئله تا حدودی مدیریت شد تا ما متوجه شویم نباید اجازه دهیم چنین مسائلی به سادگی در کشور رخ دهد.

 سرپوش سیاسی - مسعود پزشکیان در گفت وگو با  خانه ملت با اشاره به حوادث تروریستی روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هدف تروریست‌ها نمایندگان مجلس بود و اگر از بالکن وارد صحن می‌شدند کار به دیگران نداشتند و از همان جایگاه با تسلط کامل بر صحن فاجعه‌ای برای کشور و نظام ایجاد می‌کردند.تروریست ها نباید به راحتی اسلحه وارد ساختمان مجلس می کردند

 

وی در گفت وگو با خانه ملت تأکید  کرد: قابل قبول نیست که ۳ نفر و حتی ۳۰ نفر بتوانند به راحتی وارد این سیستم شوند، حتی نباید به راحتی با خود اسلحه وارد پارلمان می‌کردند و انتظار داشتیم سیستم مقابل آنها بایستد و برخورد کند و در این زمینه کوتاهی شده است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه از شرایط ایجاد شده برای کارمندان و مراجعه کنندگان متأسف است، گفت: اینکه عده‌ای جانشان را در این حادثه از دست دادند برای کشور بد شد و تمام کسانی که مسئول هستیم باید از این حادثه درس عبرت بگیرم تا درست‌تر تصمیم‌گیری کنیم.

 

پزشکیان توضیح داد: اولین کسی که خبر داد عده‌ای وارد مجلس شده‌اند آقای کریم‌پور بود که ظاهرا پس از شهید شدن پاسدار تیموری اسلحه او را برداشته بود. این نماینده با هراس در حالی که اسلحه به دست داشت وارد صحن شد و اطلاع داد داعشی‌ها داخل مجلس هستند.

 

حفاظت خواهان تعطیلی صحن بود/بنده مخالفت کردم

وی ادامه داد: از این جهت با مأمورین حفاظت صحبت کردیم تا اقدامات لازم را برای تأمین امنیت در مجلس ایجاد کند و در نهایت  تصمیم گرفتم که جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با وجود حضور تروریست‌ها ادامه پیدا کند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حفاظت مجلس تأکید داشت صحن علنی در ساعت مشخصی به دلیل اینکه نمی‌توانند شرایط را کنترل کنند و یا هنوز برای آنها معلوم نشده است چه کسانی وارد مجلس شده‌اند، تعطیل شود. حفاظت می‌خواست تا نمایندگان هر چه زودتر به نمازخانه منتقل شوند اما من نپذیرفتم و جلسه را ادامه دادم، برای من قابل قبول نبود که تعدادی بخواهند نظم جلسه مجلس را به هم بزنند.

 

با شیطنت برخی رسانه ها در باره شعار مرگ بر آمریکا برخورد خواهیم کرد

پزشکیان در این زمینه به خانه ملت گفت: حتی در جریان اداره مجلس حاجی دلیگانی در خصوص مباحث معدن صحبت می کرد که شعار مرگ بر آمریکا داد و بنده برای آن که نظم جلسه به هم نخورد تأکید کردم مرگ بر آمریکا ربطی به بحث معدن ندارد اما متأسفانه برخی رسانه‌ها شیطنت کردند.

 

وی تأکید کرد: حتماٌ این شیطنت را پیگیری خواهیم کرد چرا که دروغ گفتند و تهمت زدند و به اصطلاح حرف‌هایی را منتشر کردند که نقطه مقابل اقداماتی بود که ما در صحن علنی انجام دادیم. نمایندگان در صحن ماندند و برای هرگونه خطری آماده بودند، شخصاً خم به آبرو نیاوردم و حتی چهره‌ام تغییر نکرد و با اقتدار مجلس را اداره کردم.

 

برای شهادت آماده بودیم

این نماینده مجلس عنوان کرد: ما برای شهادت آماده بودیم و هیچ باکی نداشتیم چرا که تصور می کردیم برای عزت و سربلندی کشور شهید خواهیم شد ، قرار نبود با حضور ۳ نفر هول کنیم اما در مقابل افرادی که ادعای دفاع از انقلاب و شهدا دارند در ماه مبارک رمضان تهمت زدند و حرفی را طوری انتقال دادند که واقعیت نداشت، همین اتفاقات باعث شکاف و نفاق در جامعه می‌شوند و دقیقا این کار خواست آمریکایی ها است.

 

پزشکیان تأکید کرد: کسی که به دنبال ایجاد وحدت و آرامش در مملکت است آمریکایی نیست بلکه افرادی که دنبال نفاق و شکاف و شایعه پراکنی هستند و تلاش دارند عده‌ای را خاص و عده‌ای را عام نشان دهند و در راستای خواست آمریکایی‌ حرکت کنند.

 

وی اظهار داشت: هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را بشکند جز نبود وحدت، اگر متزلزل شویم هر قدرتی می‌تواند به راحتی ما را بشکند که این هم خواسته آمریکایی‌ها است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اتفاقی که روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی رخ داد اتفاق بزرگی نبود هر چند که تأکید داریم نباید تا این اندازه نیز پیش می رفت. با این حال ما صحنه‌های خطرناک‌تر و سخت‌تر را در زمان جنگ سپری کرده‌ایم.

 

برای حضور داعش در مجلس نگران نبودم/مضطرب وضعیت کارمندان بودم

این نماینده گفت: حضور ۳ نفر با اسلحه در مجلس نگران‌کننده نبود چرا که اگر یک کلت داشتیم می‌توانستیم به راحتی در مقابل آنها ایستادگی کنیم اما چیزی که مرا ناراحت و مضطرب کرده بود وضعیت کارمندان و مراجعه‌کنندگان در ساختمان اداری مجلس بود. در حدی که از آقای مطهری خواستم موضوع را پیگیری کند و به نحوی با تروریست‌ها درگیر شوند تا بتوانند مردم را از ساختمان خارج کنند.

 

وی ادامه داد: در جریان اداره صحن علنی دکتر لاریجانی به صحن آمدند اما برای مدیریت روند بحران در ساختمان اداری مجلس از صحن خارج شدند تا اینکه ایشان حدود ساعت ۱۲ و  ۱۵ دقیقه به صحن علنی بازگشتند و اداره جلسه را برعهده گرفتند. از آنجایی که بنده صلاح ندیده بودم جلسه تعطیل شود دکتر لاریجانی نیز جلسه را اداره کردند چرا که دیگر می‌دانستیم تروریست‌ها در طبقه چهارم محاصره شده‌اند و دیگر خطری وجود ندارد.

 

جلسه هیات رئیسه روز بعد از حادثه ترور

پزشکیان به جلسه روز پنج‌شنبه هیأت رئیسه اشاره کرد و گفت: روز بعد از حادثه اعضای هیأت رئیسه برای بررسی ابعاد حادثه در مجلس نشستی داشتند و پیگیری امور بین اعضای هیأت رئیسه تقسیم شد. به هر حال باید وضعیت مجروحین و افرادی که در این حادثه حضور داشتند پیگیری می‌شد و از خانواده‌های آنها دلجویی می کردیم. این اقدامات همچنان ادامه دارد چرا که بسیاری مشکلات روحی و روانی دارند.

 

وی تأکید کرد: در حقیقت این افراد قربانی نمایندگان شدند. اگر تروریست‌ها راه را اشتباه نمی‌رفتند کارمندان و مردم عادی درگیر موضوع نمی‌شدند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لطف خدا بود که تروریست‌ها نتوانستند ضربه محکمی به نظام بزنند، البته اعتقاد داریم تا این اندازه هم نباید اتفاقی می افتاد و نباید اجازه می دادیم وارد پارلمان شوند و در نهایت باید با این افراد برخورد جدی شود تا اجازه تکرار چنین اتفاقاتی داده نشود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------