آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا در مجلس به جریان می‌افتد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رحیمی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وضع تحریم‌های تسلیحاتی از سوی سنای آمریکا علیه ایران این امر را نشانه بی توجهی آمریکایی‌ها به برجام عنوان و تاکید کرد که طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا بعد از تعطیلات مجلس به فوریت به جریان خواهد افتاد.

 علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به متن برجام بی توجه بوده اند، چرا که در برجام یکی از توافقات مهم، مختومه شدن پرونده pmd و حوزه نظامی و موشکی بود، با توجه به اینکه مورد تایید آژانس هم قرار گرفت و در قطعنامه ۲۲۳۱ به تصویب شورای امنیت رسید جایی برای وضع تحریم به بهانه های موشکی و نظامی نیست.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها بهانه های واهی را اساس قرار دادند، چرا که فعالیت‌های نظامی و موشکی ایران مورد راستی آزمایی و استثناء قرار گرفته و قاعدتا بعد از برجام تهدیدهای نظامی و هسته‌ای قابل وضع و تصویب نبود. پیش بینی ما همین است که اولین خسارت این اقدام متوجه کشورهای اروپایی و شرکای تجاری آمریکا است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «برجام موج ایران هراسی را از بین برده و حالا آمریکا به دنبال ترویج مجدد ایران هراسی است» گفت: آمریکا در شرایطی به دنبال این کار است که اجماع علیه ایران شکسته شده و دیگر این تلقی که فعالیت‌های ایران بی ثبات کننده نظم بین الملل است جایی در افکار عمومی ندارد.

 

رحیمی با بیان اینکه «ایران از قربانیان تروریسم است و اخیرا هم شاهد اقدامات تروریستی داعش در تهران بودیم» یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در خط اول مبارزه با تروریسم در کل منطقه سوریه و عراق قرار دارد و رسیدن به توافق برجام هم روشن‌ترین دلیل بر منطق تعامل  و همکاری با جامعه جهانی است، لذا آمریکایی ‌ها باید به این تناقض پاسخ دهند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «وضع تحریم‌های همزمان آمریکا علیه ایران و روسیه انسجام ۱+۵ بدون ترامپ را بیشتر می‌کند» خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا هم رسما اعلام کرده متعهد به برجام و خواهان اجرای کامل آن است و صراحتا گفته که با خروج آمریکا برجام را تمام شده تلقی نمی‌کند.

 

وی اضافه کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران نظارت موثرتر بر تعهدات آمریکایی‌ها در چارچوب برجام و اعلام موارد نقض برجام و در صورت نیاز ابلاغ آن به شورای امنیت است. همچنین مجلس در طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا تحریم های غیر هسته‌ای را دنبال می‌کند. کمیسیون امنیت ملی مقدمتا این طرح را آماده کرده و در اولین جلسه علنی مجلس آن را با قید دو فوریت ارائه خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------