آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

حسین‌انصاری‌راد:شعارهای عوام فریبانه احمدی‌نژاد از سوی برخی از نامزدها تکرار می‌شود/ گزافه‌گویی‌های برخی کاندیداها مثنوی هفتاد من است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسین انصاری‌راد

نماینده مجلس ششم با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری شاهد تکرار گزافه‌های عوام‌فریبانه دولت‌های نهم و دهم هستیم اظهار کرد: ممکن است که بخشی از مردم به مبلغی نیاز داشته باشند ولی عزت و شان آن بیشتر از آن است که در برابر این گزافه‌گویی‌ها تسلیم شوند و رای‌شان را با چیزی غیر از مصلحت این ممکلت عوض کنند

 به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد در چهاردهمین کنگره دوسالانه دانش‌آموختگان ایران اسلامی گفت: تقریبا همه مقاطع در جمهوری اسلامی حساس و قابل مطالعه است و نمی‌توان از آنها به آسانی گذشت و عبور کرد اما این مقطع یکی از حساسترین مقاطع تاریخی در عمر ایران است.

 

او با بیان اینکه سرنوشت کشور و شرایط سعادت و کمال و عکس آن تا حد زیادی وابسته به این مقطع و تصمیم تاریخی ملت ایران است، اظهار داشت: ما در ایران عبرت زیاد داریم. متاسفانه هنوز زمینه‌های تکرار گزافه‌های عوام‌فریبانه دولت‌های نهم و دهم وجود دارد و هنوز کسانی می‌خواهند از این گزافه‌گویی‌ها استفاده کنند ولی ملت ایران دقیق‌تر و آگاه‌تر و روشن‌تر از این گزافه‌گویی‌های عوام‌فریبانه و غیرعلمی هستند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ممکن است که بخشی از مردم به مبلغی نیاز داشته باشند ولی عزت و شان آن بیشتر از آن است که در برابر این گزافه‌گویی‌ها تسلیم شوند و رای‌شان را با چیزی غیر از مصلحت این ممکلت عوض کنند، اظهار داشت: من چند مورد از این گزافه‌گویی را اینجا خواهم گفت مگرنه در صورتی که بخواهیم از این گزافه‌گویی‌ها و وعده‌های توخالی و مخرب را احصا کنیم، مثنوی هفتاد من می‌شود.

 

حسین انصاری راد گفت: رئیس دولت نهم و دهم در جمع مردم گفت دولت پیش بینی کرده از اول سال ۸۹ برای هر فرزند متولد شده حسابی در صندوق آتیه باز می‌کند و دولت به عنوان هدیه یک میلیون تومان به هر نوزاد می‌دهد. بعد دوسال گفتند به علت نداشتن اعتبار این طرح منتفی شده است. اگر ملاحظه کنید با ملت چگونه برخورد می‌کنند. چرا آن موقع مجلس و سازمان بازرسی صدایش در نیامد و همه از آن گذشتند؟

 

این نماینده مجلس ششم ادامه داد: با دادن یارانه شما پول نفت را در اختیار طبقه‌ای می‌گذارید که به بازار فشار می‌آورد و طوفان تقاضا بوجود می‌آورد. آیا این یارانه دادن جز ایجاد بحران حاصلی دارد؟ چرا فریاد نزدند؟ چرا ۴۵هزارتومان را تصویب کردند و باری به دوش دولت مردم گذاشتند؟ امروز می‌گویند ارزش یارانه نقدی امروز ۱۵هزار تومان است. الان باید ۱۵۰هزار تومان بدهیم تا درست شود. چرا کار خراب را می‌خواهید خراب کنید؟ من گمان نمی‌کنم یک کارشناس بی‌غرض این مسائل راجدی بگیرد.

 

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم با بیان اینکه امروز همان اشتباه دیروز تکرار می‌شود، خاطرنشان کرد: آن اشتباهات را دولتی انجام داد که با این شعارهای فریبنده و بی محتوا و خالی میلیاردها درآمد این کشور را مصرف کرد و چیزی جز خالی شدن خزانه و افزایش تورم و رکود و خراب شدن کشور کارنامه‌ای دیگری ندارد. جا دارد صدای مجلس بلند شود و بگوید این اشتباه نباید تکرار شود.

 

انصاری‌راد با اشاره به ادعای احمدی‌نژاد در یک سخنرانی برای نمایندگان که گفته بود می‌توان در ظرف یکی، دو سال ریشه بیکاری را در کشور از بین برد، ابراز داشت:‌ احمدی‌نژاد گفت کشور را قادریم با قیمت نفت ۸ دلار و ۵ دلار اداره کرد. احمدی‌نژاد براساس این توهمات و خیالپردازی‌ها کار کارشناسی و علمی را کنار گذاشت و برخلاف توصیه‌ها، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را تعطیل کرد.

 

بزرگان اقتصاد در سه مقطع او را از این شیوه مدیریتی بر حذر داشتند ولی او توجه نکرد و بدون مانع به آن شیوه مخرب ادامه داد و فریاد و اعتراضی به آن شیوه بلند نشد و حتی مجلس نیز تحقیق و تفحصی انجام نداد و سازمان بازرسی هم عملی انجام نداد.

 

او با بیان اینکه احمدی‌نژاد برخلاف اصل ۵۳ قانون اساسی عمل کرد، عنوان کرد: تمام درآمدهای کشور باید در خزانه تجمیع شود و با تصویب مجلس هزینه شود. او از همان ابتدا تا انتها این اصل را نقض کرد و برحسب گزارش دیوان محاسبات، دولت نهم در سال ۸۵، دو هزار تخلف از بودجه و در سال ۸۶، ۵۴ درصد انحراف از بودجه داشته است و...

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: شاهد یک طوفان عجیب، سیاه نمایی فوق العاده و مچ‌گیری عجیب از دولت یازدهم هستیم ولی در آن زمان صدایی از کسی در نمی‌آمد. کشور ما نمی‌تواند آن دوگانگی را فراموش نمی‌کند.

 

انصاری‌راد با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در صف واحد باید به سیاست پرداخت پول نه بگوید، یادآورشد: کشور و ملت ما نباید شرافت و عزتش را با پول معامله کند چون عاقبتش خرابی کشور است. دولت نهم و دهم ۸۰۰ میلیارد درآمد ارزی داشت ولی درآمد دولت‌های آقایان هاشمی و خاتمی یعنی ۱۶ سال مجموعا ۳۱۰ میلیارد دلار بود. آنها چقدر سازندگی داشتند ولی مجموع عملکرد دولت قبل خرابی کشوری، بیکاری و تورم کشور بود.

 

او افزود: دولت روحانی میراث دار این وضعیت کشور است. احمدی‌نژاد کشور را با تورم ۱۲ درصد و رشد ۸ درصدی تحویل گرفت ولی کشور را با تورم ۴۴ درصد و رشد منفی شش و هشتم دهم درصد تحویل داد. کشوری با شش قطعنامه سازمان ملل که با درایت دولت روحانی و حکمت ظریف آنها را ملغی کردیم.

 

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه شعارهای عوام فریبانه احمدی‌نژاد از سوی برخی از نامزدها تکرار می‌شود، بیان کرد: برخی می‌گویند یارانه را سه برابر کرد در حالی که همین ۴۵ هزار تومان بار سنگینی را بردوش دولت گذاشته است. همچنین مجلس کنونی همانند مجالس قبلی نیست و افزایش یارانه‌ها را تصویب نخواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------