آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

محمد هاشمی خطاب به زاکانی: مگر جنگی بوده که آتش بس لازم باشد؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمد هاشمی

محمد هاشمی گفت: اشخاصی که حرف از آتش بس می‌زنند شناخت درستی از جامعه اسلامی و اخلاق محمدی(ص) ندارند. باید از آنها پرسید که مگر جنگی در داخل وجود دارد که اکنون باید دنبال آتش‌بس باشیم؟

 به گزارش ایرنا، این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: متاسفانه این لفظ، لفظی تحریک کننده و منشاء سوء استفاده دشمنان است. آنها این کلمه را این گونه معنی می کنند که جنگی درون نظام برقرار است که برای خاتمه آن اعلام آتش بس کرده اند.

 

او گفت: بر این عقیده ام که استفاده از لفظ آتش بس نه در شان ملت ایران است نه نظام. اگر آتشی هم است در داخل نیست. بله ما دشمنانی در خارج داریم که در کمین نشسته اند تا زهر خود را به ما بریزند. بنابراین باید با اتحاد و توکل به خداوند مکر آنها را نقش بر آب کنیم. واژه آتش بس نه واقعی است نه مثبت. بلکه نشات گرفته از روحیه منفی گرایی است که در برخی افراد وجود دارد. از نظر روانشناختی هم کسانی که این حرفها را می زنند یک رویکرد منفی نسبت به مسایل کشور دارند.

 

هاشمی ادامه داد: مشکلات باید توسط خود ما حل شود نه اینکه بیاییم و با بهانه گیری و حرفهای پوچ و بعضا مغرضانه بر حجم آن بیفزاییم. من همیشه مخالف این سبک و سیاق مواجهه با مشکلات داخلی بوده ام و اکنون نیز هستم.

 

او همچنین درباره تغییر در کابینه دوازدهم گفت: پیش از این هم گفته ام که رایی که مردم در این انتخابات دادند، رای به کابینه و عملکرد مجموعه دولت آقای روحانی بود نه به شخص. بنابر این ضرورتی برای تغییر در وزرا و مدیران ارشد وجود ندارد مگر اینکه وزیری خود نخواهد به همکاری ادامه دهد.

 

از نظر علم مدیریت خود تغییر موجد بی ثباتی است و ثبات رمز و راز موفقیت است. وقتی وزیری عوض شود طبعا معاونان و مدیران کل آن وزارتخانه نیز تغییر خواهند کرد. خود این امری زمان بر است و ما فرصت را برای انجام کارهای اساسی و اصلی از دست می دهیم.

 

هاشمی ادامه داد: اغلب وزاری کابینه آقای روحانی 4 سال در کابینه اول ایشان خدمت کرده اند و تجربه ای گرانبها آموخته اند. آنها از قبل نیز سابقه اداری و مدیریتی قابل توجهی داشته اند. سال ها نیز در پشت میز دانشگاه ها درس خوانده اند. بنابراین در حوزه مدیریتی خود خبره و مسلط هستند. با این تفاسیر چه دلیلی وجود دارد که به خواست عده ای گوش داده و آنها را تغییر دهیم؟! مردم ما نشان دادند که هوشیار هستند و تشخیص خوبی دارند.

 

آنها عملکرد دولت یازدهم را دیدند. عملکرد دولت های قبل را هم مشاهده کرده بودند. شرایط فعلی و قبلی را کنار یکدیگر گذاشته و مقایسه کردند و به این جریان فکری رای دادند. آقای روحانی و مشاورانش نیز باید به رای مردم احترام بگذارند و حداقل تغییر را در کابینه داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------