آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

میرلوحی: اصلاح‌طلبان از روحانی سهم‌خواهی نمی‌کنند اما ... /دلواپسان همچنان بهانه‌گیری می‌کنند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمود میرلوحی

محمود میرلوحی می‌گوید: اصلاح طلبان که سهم خواهی‌ای از رییس جمهور نکرده‌اند اما من از کسانی که معتقد به سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان هستند می‌پرسم که می‌خواهید روحانی از دلواپسان در دولت خودش استفاده کند؟!

 محمود میرلوحی معاون پارلمانی وزارت کشور در دولت اصلاحات و منتخب مردم تهران در شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه دولت دوازدهم ادامه همان مسیر دولت یازدهم است، گفت: در سه سال و نیم گذشته مسیری هموار شده است که در حوزه بین المللی، برجام، حوزه داخلی، حقوق شهروندی، حل مسائل استحفاظی و رونق اقتصادی، مهار تورم و... بوده است.

 

در حال حاضر این زحمات تازه در حال به ثمر رسیدن هستند و به خاطر همین هم گفته شد که ما به عقب برنخواهیم گشت. بنابراین دولت دوازدهم ادامه دولت یازدهم است اما جوان تر است، زنان در ان سهم بیشتری خواهند داشت و رونق اقتصادی به صورت جدی در ان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

او ادامه داد: وزارتخانه های اقتصادی قطعا در دولت دوازدهم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، حوزه های وزارت علوم و آموزش و پرورش هم در دستور توجه بیشتر برای دولت آینده هستند. در مسائل بین المللی هم باید مراقبت کنیم تا به برجام خللی وارد نشود. اگر الان این برجام نبود و با وجود ترامپ معلوم نبود که چه مزاحمت هایی برای ایران درست می شد. ما می توانیم به وسیله برجام جلو این مزاحمت ها بایستیم.

 

بنابراین همین مسیر باید ادامه پیدا کند. علاوه بر این رییس جمهور قول داده است که برجام منطقه ای را هم وضع خواهند کرد و تحریم های دیگر را هم برمی دارند که امیدواریم این اتفاق هم بیفتد که با همان روش های دولت یازدهم می توان این تحریم ها را لغو کرد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:کشور کار گسترده ای در حد یک رفراندوم نشان داده است و مطالبات مردم مشخص شده است. رییس جمهور اگر نخواهد به قول های خودش عمل نکند معنی اش این است که دارد خواست عمومی مردم را نادیده می گیرد. رقبای روحانی هم در مسائل اشتغال و اقتصادی قول های زیادی دادند که روحانی باید به خواسته کسانی که به او رای هم ندادند توجه داشته باشد.

 

او با بیان اینکه باید در کشور سرمایه گذاری خارجی صورت بگیرد، گفت: وزارت کشور باید فعال تر باشد و نگاه جدی تری به «ان جی او» ها و احزاب داشته باشد، مواضع اصلاح طلبانه و اعتدالی در جامعه نمود بیشتری داشته باشد.

 

میرلوحی ادامه داد: دلواپسان دوباره  دست انداز برای دولت به وجود می آورند و با هر اقدام دولت بهانه گیری می کنند و می خواهند همچنان منابع در دست آن ها باشد. منابعی که 8 سال در دست آن ها بود و کاری برای کشور نکردند. ما دیدیم که برای قرارداد توتال چه هیاهویی راه انداختند و روحانی با توجه به این موضوعات باید با توجه به ظرفیت ملی ای که پشتوانه او است جلوی این دلواپسان ایستادگی کند و یک نوع وفاق برای سرمایه گذاری بیشتر در کشور صورت بگیرد.

 

میرلوحی ادامه داد: اصلاح طلبان که سهم خواهی ای از رییس جمهور نکرده اند اما من از کسانی که معتقد به سهم خواهی اصلاح طلبان هستند میپرسم که می خواهید روحانی از دلواپسان در دولت خودش استفاده کند؟! همه متوجه شده اند که معنی رای مردم چه بود. مردم می خواستند که دلواپسان نباشند و نگاه اصلاح طلبانه در کشور حاکم شود. لذا اگر اصلاح طلبان بگویند که کابینه باید اصلاح طلبانه تر شود به معنی سهم خواهی نیست بلکه مناسب ترین پاسخ به خواسته و رای مردم است.

 

او گفت: ما به غیر از نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا دسته دیگری نداریم و کابینه فراجناحی معنا ندارد. ما که کسی را نمی شناسیم که نه اصولگرا باشد و نه اصلاح طلب یا اعتدالی. بنابراین دولت فراجناحی یک موضوع فرضی است. انتظار به حق مردم این است که کابینه به ویژه در سیاست داخلی کابینه اصلاح طلب تر شود.

 

میرلوحی ادامه داد: این مجلس می تواند در رای به کابینه با رییس جمهور همراه تر باشد. ما این موضوع که مستقلین مجلس در رای به کابینه به سمت اصولگراها برود و در مسیر دولت سنگ اندازی کند را پاسخ مناسبی به رای مردم نمی دانیم. امیدواریم مجلس هم به مواضع اصلاح طلبانه رییس جمهور همراهی بیشتری کند چون اگر کابینه ای اغلب اصولگرا شکل بگیرد دیدگاه اقلیت جامعه تحقق پیدا کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------