آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

اسامی نهایی نامزدهای شوراها ۲۰ اردیبهشت اعلام می شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات شوراها

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات شوراها ۲۰ اردیبهشت به وزارت کشور اعلام می‌شود.

 به گزارش مهر، فرهاد تجری بعدازظهر امروز در نشست خبری با رسانه ها که در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به آخرین گزارش فعالیت هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: وضعیت رد صلاحیت های صورت گرفته در هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت شهرستان ها، در هیئت های نظارت استانی بررسی می‌شود و در مواردی که اعتراضی باشد و یا موارد استثنایی دیده شود، موضوع در هیئت مرکزی نظارت بررسی می‌شود.

 

وی افزود: هیئت های نظارت استانی حداقل تا ساعت ۱۸ فردا یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه باید به  اعتراضات رسیدگی کنند و نتیجه را به معترضین رد صلاحیت شده و نیز هیئت مرکزی نظارت ارائه کنند.

 

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: پس از ابلاغ نتیجه بررسی صلاحیت ها در این مهلت، ۲۴ ساعت فرصت وجود دارد که کسانی که مجددا اعتراض دارند شکایت خود را به هیئت مرکزی نظارت اعلام کنند که بر این اساس معترضین تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه می توانند یا با مراجعه حضوری و یا با ارسال شکایت به شماره فکس ۷۷۶۸۸۹۱۰ و ۷۷۶۸۸۹۱۹ اعتراض خود را اعلام کنند و از طریق شماره تلفن کمیته حقوقی هیئت مرکزی ۷۷۶۸۸۹۱۱ پیگیری کنند.

 

تجری در پاسخ به خبرنگار مهر درباره زمان های رسیدگی هیئت مرکزی نظارت و اعلام اسامی داوطلبان نهایی شوراها اظهار داشت: هیئت مرکزی نظارت نیز تا پایان روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به شکایات رسیدگی کرده و تصمیم گیری می کند و در روز ۲۰ اردیبهشت ماه اسامی نهایی را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

 

تایید صلاحیت فعالان فتنه در هیئت مرکزی نظارت بررسی می‌شود 

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با تاکید بر اینکه با افرادی که بدنبال مهندسی کردن انتخابات و فضاسازی هستند برخورد خواهیم کرد، افزود: همه می دانیم که قانون انتخابات ما ضعف هایی دارد اما با همه وجود تلاش خواهیم کرد که با همین قانون موجود انتخابات را به خوبی برگزار کنیم.

 

تجری با بیان اینکه برای ما ملاک، قانون است و بر اساس استعلام های صورت گرفته تصمیم گیری می‌شود، تصریح کرد: نمی گوییم که در روند بررسی صلاحیت ها اشتباه نشده است؛ تایید شدن برخی افرادی دارای سابقه فساد یا فعال در فتنه برای خود ما هم باعث تعجب بوده که با وجود پاسخ مراجع قانونی این افراد تایید شده است! به همین این موارد در هیئت مرکزی نظارت رسیدگی خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه رسیدگی به صلاحیت فتنه گران در صورت شکایت انجام می‌شود یا هیئت نظارت رأسا وارد می‌شود، ادامه داد: هیئت مرکزی نظارت در تمام مراحل انتخابات می تواند ورود کرده و رسیدگی کند؛ اگر در هر مورد مدارک متقنی باشد که فردی سابقه فساد یا مشارکت در فتنه داشته باشد، به طور فوق العاده بر اساس بند (ج) مواد ۶۱ و ۶۳ قانون انتخابات شوراها مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

 

تجری افزود: قاعدتا نظر دستگاههای امنینی و وزارت اطلاعات هم برای ما ملاک است و تنها محکومیت داشتن فرد برای ما ملاک نیست؛ در حوزه های امنیتی نیز امکان استعلام از سپاه پاسداران و مراجع خاص وجود دارد، البته سعی ما تفسیر مضیق از قانون است.

 

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها همچنین در پاسخ به پرسشی درباره رد صلاحیت برخی اقلیت های دینی در برخی حوزه ها از جمله یزد گفت: هنوز گزارشی در این رابطه به ما نرسیده ولی ظاهرا موارد خیلی اندک بوده و در هر صورت باید منتظر دریافت گزارش های استانی باشیم.

 

تجری در پایان با بیان اینکه هر فردی با هر گرایشی امکان تایید یا رد صلاحیت دارد، تاکید کرد: تلاش رئیس مجلس و اعضای هیئت مرکزی نظارت این است که بدور از شائبه های سیاسی به مر قانون عمل کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------