آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

اوایل سال آینده وارد عملیات ساخت رآکتور اراک می‌شویم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رآکتور اراک

دستیار ویژه و مشاور معاون رئیس‌جمهور گفت: بحث بازطراحی رآکتور اراک با محوریت جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و اوایل سال آینده ایران وارد عملیات ساخت رآکتور می‌شود.

 به گزارش ایسنا؛ علی‌اصغر زارعان امروز در مراسم افتتاح سی‌ و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای انرژی هسته‌ای در دانشگاه مازندران اظهار کرد: دانشگاه‌های سطح کشور همکاری خوبی با ما دارند و به‌دور از مسائل سیاسی و فضاسازی فعالیت‌های خود را انجام می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه تولید انرژی پاک مهم‌ترین اهداف سازمان انرژی اتمی است، اضافه کرد: تولید رادیوداروها برای بحث سرطان از اهداف دیگر ما محسوب می‌شود.

 

دستیار ویژه و مشاور معاون رئیس‌جمهور با اعلام اینکه دشمن به دنبال کند کردن و تعطیل کردن فعالیت سازمان انرژی اتمی است، افزود: به‌ دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران وارد چرخه انحصاری نشود با ابزار مختلف به‌دنبال جلوگیری از فعالیت سازمان انرژی اتمی است.

 

زارعان خاطرنشان کرد: دشمن از هر ابزار و ظرفیتی به‌دنبال توقف انرژی اتمی است، با فتوای مقام رهبری مبنی بر حرام اعلام کردن تولید و انباشت اکتیو نشان می‌دهد ما به‌ دنبال مسائل نظامی نبودیم.

 

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدامات مؤثری انجام شد، اضافه کرد: نباید از فعالیت صنعت انرژی اتمی عقب بمانیم.

 

دستیار ویژه و مشاور معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: با تدبیر و درایت رهبری و حمایت مردم مذاکره برجام محقق شد این دولت به صلاح و مصلحت کشور عمل کرد و سازمان انرژی اتمی در حوزه فنی وارد و طبق مسلم غنی‌سازی هسته‌ای را در چارچوب مشخص انجام داد.

 

زارعان یادآور شد: در طول یک‌ سال گذشته از برجام در سال 95 شاهد بودیم سازمان انرژی اتمی فعالیت خود را انجام و در بحث اکتشاف و استخراج نیز ارتقا یافت.

 

وی با اشاره به اینکه از سال 88 با چالشی که در پیش بود عملیات اکتشاف و استخراج با عملکرد جدید آغاز شد، اضافه کرد: مواد اولیه خود را تولید و با ماشین سانتریفیوژ نیاز خود را برآورده کنیم و در فرایند مذاکرات و طول تعامل 360 تن اورانیوم به ذخایر اورانیوم اضافه کردیم.

 

دستیار ویژه و مشاور معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سالانه 50 تن اورانیوم ذخایر داخلی استفاده می‌کنیم، ادامه داد: بحث بازطراحی رآکتور اراک با محوریت جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و اوایل سال آینده وارد عملیات ساخت رآکتور می‌شویم.

 

زارعان با تأکید بر اینکه کارخانه آب سنگین جمهوری در حال فعالیت است و تعطیل نشده، افزود: از سرریز دانش هسته‌ای اقداماتی انجام شد، از جمله بحث محیط زیست و پسماند بیمارستان با ایجاد سازمان پرتودهی می‌توانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم که این اتفاق در یزد رخ داد.

 

وی بیان کرد: مازندران و گیلان نیز قابلیت سامانه را دارند؛ چرا که محصولات کشاورزی را با پرتودهی مقاوم و عمرش را به 10 برابر رشد دهند تا میکروب‌زدایی و ماندگاری داشته باشد.

 

دستیار ویژه و مشاور معاون رئیس‌جمهور در پایان گفت: دومین اقدام بحث ژئوفیزیک هوایی که 80 درصد کشور اسکن شد و امروز قراردادهایی بستیم، با همکاری مراکز بحث شرکت دانش‌بنیان 5 دانشگاه در سازمان دایر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------